فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم :

موضوع : فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم

توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

مقدمه
امروزه مهمترین دغدغه‌ی نظام آموزشی و پرورشی یك كشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فكری در جامعه‌ی اطلاعاتی و دانایی ‌محور می‌باشد. برای آنكه همه‌ی گروه‌های اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشاركت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشاركت فعال و سازنده‌‌ی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و كاركرد مدارس به عنوان اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می‌باشد.
نظام آموزشی كشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد كه با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای كه این فناوری‌ نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.
بكارگیری گسترده‌ی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویكردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شكل‌گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های كلیدی جوامع دانش‌بنیان می‌باشند و رویكردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و كارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یكپارچه برای ارتقای مهارت‌های كلیدی دانش‌آموزان با تكیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور می‌باشد، به روزكردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقیت‌های نوین درآموزش وپرورش ونیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد.
واژه‌ی مدارس هوشمند چندی است در ادبیات آموزش و پرورش ما وارد شده است و فعالیت‌های ارزشمندی نیز وَلو بصورت پراكنده در این حوزه انجام شده است. وزارت آموزش و پرورش با الهام از آموزه‌های دینی و مقتصیات زمانی و به منظور تحقّق اهداف سند چشم انداز ایران در سال 1404 و دستیابی به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت و گسترش عدالت آموزشی، اقدام به تعریف ساختار، جایگاه، ساماندهی، شرایط و ضوابط توسعه‌ی مدارس هوشمند بر اساس معیارهای علمی، بین المللی و شرایط بومی در سطح كشور نموده است. از این رو برای نیل به این هدف، نیاز به همّتی مضاعف داشته که ازجمله عوامل اصلی آن می توان به تغییرنگرش درشیوه‌ی آموزش و مدیریت مراکز آموزشی و پرورشی و نیز تأمین زیرساخت مورد نیاز اشاره نمود.
هوشمند‌سازی مدارس یك اقدام مدبّرانه در راستای سند چشم انداز نظام، تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه فاوای آموزش و پرورش و ضرورتی انکار ناپذیر با هدف اجرای پیشرفته‌ترین روش‌های مدیریتی و آموزشی و نگاه علمی و فناورانه به وضعیت كنونی نظام آموزشی و پرورشی كشوراست که اعمال تغییرساختار و معماری اجرایی درآن‌ها باعث افزایش بهره‌وری و مدیریت زمان برای مدیران، کارکنان، معلمان، دانش‌آموزان و همچنین اولیای دانش‌آموزان خواهد بود.
در گذشته آموزش و پرورش سنتی بر روی تعلیم و حتی تقلید و انتقال اطلاعات متمرکز بوده است و امروزه سعادت هر جامعه به موفقیت آموزش و پرورش وابسته شده است،که نیاز به معلمان کار آزموده و توانا دارد که اگر نتوا نند آموخته ها را به خوبی به کارگیرندهرگز موفقیتی حاصل نخواهد شد.
تربیت انسانهای متفکر و خلاق روش خاص خود را می طلبد . قالب ها و چهارچوب های گذشته هرگز نمی توانند چنین بستر و موقعیتی فراهم سازند (شعبانی، .( 1386
کشف کردن، لذت بخش ترین رخ داد خلقت است. انسانی که دا ئم درپی کشف و شهود است در جا نمی زند.. خلاقیت را می توانیم زیباترین و شگفت انگیزترین خصیصه ی انسان بدانیم. غنا، پویایی و بقای هر فرهنگ و تمدنی به خلاقیت مردمان آن بستگی دارد و این واقعیت را تاریخ بارها به اثبات رسانده است. به عبارت دیگر، خلاقیت به معنی کم یا زیاد کردن یک پدیده و تغییر شکل دادن و یا ترکیب کردن آن با سایر پدیده ها، اشیا و چیزها است(حسینی، .( 1388 هوشمند سازی مدارس زمینه ساز کشفیات بزرگی در علم و بروز خلاقیت در زندگی دانش آموزان شده است. الگوى اولیه این مدارس از کشور انگلیس گرفته شده است و کشور مالزی یکی از پیشتازان ایجاد این مدارس به شمار می رود. با این رویکرد کشور ما هم از سال 1383طرحی را بصورت پایلوت در چهار مدرسه اجرا کرده است. دانشگاهها هم به نوع دیگری از آموزش تحت عنوان آموزش مجازی متمایل شده اند. در مدارس هوشمند رایانه در نحوه تدریس و ارزشیابی تاثیر می گذارد و برنامه های درسی را تا حدودی تغییر می دهد ولی در عین حال کارکردهای اجتماعی مدارس بر جای خود باقی می ماند چون در روابط اجتماعی به دانش آموزان یاری می رساند( محرابی، .( 1391
عصر کنونی و تحولات شگرف آن در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... مسائل جدیدی را فرا روی جوامع نهاده است، وبه تبع آن انتظارات نوینی را برای مدارس و نظام های آموزش و پرورش رقم زده است.
رشد سریع و فزآینده ی فن آوری های نوین و گوناگون آن، انفجار دانش واطلاعات، گسترش علوم ارتباطات، تغییر رویکرد جوامع به مسایل با افقی نوین تر، ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص، اهل فکر و اندیشه، دسترسی به اطلاعات و کاربرد رو به رشد یافته های علمی را به عنوان یک اصل گریز ناپذیر فراروی جوامع قرار داده است.
امروزه دانش آموزان برای ورود به عصر دانایی و روبرو شدن با تحولات شگفت انگیز قرن بیست و یکم باید سواد علمی مبتنی بر فن آوری را به خوبی سواد خواندن و نوشتن و حساب کردن ، بیاموزند و هم چنین باید از تفکر و تأمل)تفکر خلاق( برخوردار شوند(می 2000؛ به نقل از پور جمشیدی،.(1386
تداوم استفاده از روش های تدریس غیر فعال و سنتی نظام آموزشی حافظه پرور را به تبع خود خواهد داشت که نتیجه ای مثبت بر آن مترتب نخواهد بود و نمی توان افرادی جسور، کارآمد، متعهد، متفکر، منتقد، منعطف و ... را پرورش داد، که در برخورد با مسائل و مشکلات راه حل منطقی و خلاقانه ای را بیابند(یغما،( 1388.در چنین نظامی، انگیزه های طبیعی دانش آموز و تجارب او در زندگانی خانوادگی و سرانجام شخصیت او نادیده گرفته می شود(دیویی، 1938 ؛ به نقل از کاردان،1388 ).بنابراین باید در روش ها، رویکرد ها، و حتی اهداف آموزشی و تربیتی خود تحول ایجاد کنیم، تحولی که ما را در ساختن و تربیت انسان های شایسته، جسور، منتقد و خلاق یاری کند.
در دنیای پیچیده ی امروز که تغییرات زیادی در زندگی بشر در حال وقوع اند و شاهد رقابت های بسیار فشرده ی جوامع در دستیابی به فن آوری برتر هستیم، فرد و جامعه مجبورند به طریقی در وضعیت خویش دگرگونی ایجاد کنند تا از قافله ی علم، فناوری و پیشرفت عقب نمانند. موضوع آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست، چرا که دانش آموزان قرن بیست و یکم نمی توانند عناصری بی اختیار باشند که چگونه یاد گرفتن، از اختیار آنها خارج باشد و هیچ گونه دخل و تصرفی در آنچه می آموزند، نداشته باشند و برنامه های از پیش تعیین شده و بی چون و چرا جوابگوی مسایل آنان نیست و نیازمند آن هستند که بتوانند این اطلاعات را سازماندهی، طبقه بندی، مقایسه و ارزشیابی نمایند و با خلق افکار نو و خلاق به سوی جامعه ای سعادتمند قدم بگذارند)پور داود،1390 ).بر این اساس نظام آموزشی باید به جای انتقال صرف اطلاعات به دانش آموزان، موقعیت های مناسب برای پرورش تفکر خلاق و ایجاد انگیزه درونی را فراهم آورد(لطف ا.. نسبی، 1389) .
فایل ورد word بررسی تاثیر هوشمندسازی بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم
فهرست مطالب
مقدمه 2
بیان مساله 6
ضرورت تحقیق 7
اهداف تحقیق 9
فرضیات تحقیق: 9
متغبیر ها: 10
نوع تحقیق: 10
روش تحقیق: 11
پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس: 13



لینک کمکی