فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم :

موضوع : فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم


توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد


چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت كنیم؟
چكیده
این مقاله به موضوع رهبری و مدیریت تغییر می‌پردازد و روش‌ها و استراتژی‌های برخورد با تغییر را شرح می‌دهد. رهبری تغییر، استراتژی‌های رهبری تغییر شامل رهبری تغییر از طریق قدرت، رهبری تغییر از طریق استدلال و رهبری تغییر از طریق بازآموزی، فرایند تغییر، نقش‌های درگیر در فرایند تغییر، معیارهای اجرای تغییر و روش برخورد با مقاومت در برابر تغییر مباحث این مقاله را تشكیل می‌دهند.
منبع : Gatto, R.P. 2000. The smart manager"s F.A.Q. guide: a survival handbook for today"s workplace. San Francisco: Jossey-Bass.
كلیدواژه : تغییر؛ مدیریت تغییر؛ رهبری تغییر؛ مقاومت در برابر تغییر
1- رهبری تغییر چیست؟
رهبری تغییر مدلی است كه با استفاده از تركیبی از سبك‌های رهبری سعی در آماده نگاه داشتن كاركنان و سازمان برای یادگیری و رشد مستمر دارد. این سبك تا حد زیادی متفاوت از مدل رهبری سنتی است كه معطوف به كنترل كاركنان از طریق مدیران است. رهبران تغییر كسانی هستند كه به آینده فكر می‌كنند، مقصد را می‌شناسند، اعتماد به نفس برای ایجاد تغییر در خودشان دارند و هم‌چنین برای كمك یا هدایت دیگران در ایجاد تغییر صبر و بردباری به خرج می‌دهند. ما نمی‌توانیم تغییرات را كنترل كنیم اما می‌توانیم خود را برای آن آماده كنیم.
یك مدیر كارآمد در شرایط متفاوت از سبك‌ها و مهارتهای متفاوتی استفاده می‌كند. وقتی سرعت تغییر افزایش می‌یابد و بیشتر بر سازمان تأثیر می‌گذارد، مهارتهای مورد نیاز برای هدایت سازمان در جریان تغییر به صورت فزاینده‌ای مهم می‌شوند. رهبران تغییر نیازمند شناسایی نقاط مناسب و موارد اشتباه سازمان خود و دیگر سازمانها هستند.
مدیران با كسب دانش مانند آگاهی از نظریه‌های حوزه كسب و كار خود، یادگیری استفاده از فناوری‌های نو، توانمند‌سازی خود در تطبیق و اقتباس مهارتها و استراتژی‌ها و پذیرا بودن تفكر خلاق می‌توانند به رهبران تغییر تبدیل شوند. رهبران تغییر از توانایی‌های خود و افراد پیرامون خود به خوبی استفاده می‌كنند. آنها باید درباره كارگران فنی (آنهایی كه دانش مشخصی دارند) و كارگران دانش (آنهایی كه دانش عمومی دارند) اطلاعات مناسبی داشته باشند.
رهبران تغییر وقتی هنوز در سطح سنتی موفقیت‌های سازمانی قرار دارند برای تغییر آماده می‌شوند. آنها ثبات سازمانی و حس تداوم را ایجاد می‌كنند (بجای ایجاد تغییر به خاطر خود تغییر)، اما در عین حال آماده هستند كه از طریق دانش مورد نیاز، تغییر و نوآوری ضروری را ایجاد كنند. رهبران تغییر درمی‌‌‌‌یابند كه كاركنان باید از موارد زیر اطلاع داشته باشند:
مقصد آنها كجاست
كسب و كار آنها چیست
با چه كسانی كار خواهند كرد
چه چیزی در راه است
از آنها چه انتظاری می‌رود
ارزشها كدامند
تغییر در رویه‌ها و فرایندها چه مواردی خواهد بود
چگونه این تغییرات اندازه‌گیری خواهد شد
عملكرد آنها چگونه اندازه‌گیری خواهد شد
چگونه رهبران، تغییر را مدل كرده و می‌پذیرند
دو اصل اساسی برای ایجاد تغییر سازمانی وجود دارد: پیوستگی و تغییر. اگر چه این دو متضاد به نظر می‌رسند اما در واقعیت می‌توانند مكمل یكدیگر باشند. كلید برقراری تعادل بین پیوستگی و تغییر جریان ارتباط فوق‌العاده است. یكی از اقدامات در تأمین این ضرورت، جلسات ده تا پانزده دقیقه‌ای برای تبادل اطلاعات است. صرفنظر از اینكه جلسات رسمی یا غیررسمی باشند حداقل هفته‌ای یكبار باید برگزار شوند تا مدیران به اطلاعات لازم دست یابند، از سوی رهبر به اطمینان لازم دست یابند و حمایت شوند. اطلاعات باید بین مدیران گروه تغییر تبادل شود تا فضای اعتماد را بیشتر نشان دهد و افراد را در یك حلقه ارتباطی نگاه دارد.
فایل ورد word چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم
فهرست مطالب
چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت كنیم؟ 1
چكیده 1
1- رهبری تغییر چیست؟ 2
1-1- یك چارچوب فكری نو ایجاد كنید 5
1-2- سه استراتژی رهبری تغییر 7
1-2-1- رهبری تغییر از طریق قدرت 7
1-2-2- رهبری تغییر از طریق استدلال 8
1-2-3- رهبری تغییر از طریق بازآموزی 9
2- فرآیند تغییر چیست و چه كسی باید در این فرآیند دخالت داده شود؟ 10
2-1- جاده تغییر 10
2-2- فرآیند تغییر 11
2-2-1- زمان حاضر 12
2-2-2- نتایج آینده 12
2-2-3- استراتژی 13
2-2-4- اقدام تغییردهنده 13
2-2-5- بازنگری 14
2-3- نقش‌های درگیر در فرآیند تغییر 14
2-4- معیارهای اجرای تغییر 15
3- چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد كنیم؟ 17



لینک کمکی