فایل ورد word مقاله تحولات دوران کودکی دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word مقاله تحولات دوران کودکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word مقاله تحولات دوران کودکی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word مقاله تحولات دوران کودکی :
این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word مقاله تحولات دوران کودکی
زمان های انتقال در زمان عبور و گذر كودك در یك فعالیت فعالیت بالاتر رخ می دهد ورود به مدرسه و ترك كردن آن زمان گذراست رفتن به بستر خواب یك زمان گذر است و این گونه از عصر دوچرخه به قرن هنر پای می گذارد اكثر تحولات در حین گذر از گروه ها رخ می دهد مثلاً حركت از یك گروه بزرگ به یك گروه كوچك اكثر معلمان كودكان را به فعالیت هایی طی روز وادار می كنند امروزه در اكثر مدارس بچههای جوان كار خود را جهت گذر از یك فعالیت به فعالیت دیگر انجام می دهند و منتظر عبور زمان و دوره های عمر هستند روش فعلی بهینه از انتظار و برای گذر عمر حمایت نمی كند این فرصت ها و زمان ها یك فرصتی برای كارآموزی هستند توصیههای عمومی برای تسهیل و آسان كردن عبور سالم از این مراحل شامل تقسیم بندی كودكان به گروه های كوچك تر وجود معیارهای مرسوم روزانه و به كارگیری توصیه ها و اجتناب از خطرات دوران مختلف می باشد دوره گذرJenn Felman بعضی كارهای متفاوت را انجام دهید و بازی های دوران قبل از مدرسه Grace فعالیت های دوران گذر برای كلاس های قبل از مدرسه شما 2 كتاب است كه ایده های متغیری برای بهینه كردن دوران گذار برای شما مهیا می كند یك آهنگ گوش كنید محاسبه كنید دست هایتان را حركت دهید یا چهره خود را تغییر دهد یا از راه های متفاوتی برای عبور از یك محل به محل دیگر استفاده كنید تحولات فرصت مناسبی برای كار و بهبود مهارت های زبانی و كلامی ایجاد می كنند سئولات باز و گسترده ای از كودكان در مورد طرح بازی های آنها آنها یا هر كار دیگری بپرسید
تأخیرهای تكاملی كودكان دارای تأخیر تكاملی نیاز به زمان طولانی تر و توجه بیشتر و كمك جهت عبور از این زمان های گذر دارند این كودكان اغلب نیاز به چند دقیقه وقت اضافی تر قبل از انجام كارها دارند یا منتظر بمانند تا كودكان دیگر ابتدا این كار را انجام دهند و یا منتظر پیشنهاد معلم خود هستند اكثر اوقات شما باید این مسأله را تنها یادآوری مختصری كنید “مایكل لطفاً به لیزا كمك كن تا این مهره ها را داخل بسته قرار دهد این نمونه ویژه ای است كلمات عمومی تو نیزبه كار می رود مانند الآن نوبت تمیز كردن است اكثر كودكان دارای تأخیر متوسط تا شدید از نظارت مستقیم و الگو برداری معلم خود سود می برند زمانی كه یك كودك با تأخیر تكاملی تازه وارد مدرسه یا كار جدیدی میشود روزها یا حتی هفته های بیشتری برای تطابق با محیط نیاز دارد و باید قبل از اینكه او را جهت فعالیت های عادی و روزمره از كودكان دیگر دانست به وی فرصت بیشتری داد حتی زمانی كه كودك متوجه تأخیر خود می شود گاهی ممكن است رفتاهای نابهنجاری از خود بروز دهد بعضی روزها كودك احساس بیهودگی می كند چرا كه نمی تواند به خوبی و به طور مستقل فعالیت های خود را انجام دهد در بعضی روزها كودك احساس بیهودگی می كند چرا كه نمی تواند به خوبی و به طور مستقل فعالیت های خود را انجام دهد در بعضی روزها كودك حتی ممكن است10 قدم بزرگ به عقب بردارد به عنوان مثال كودكی را در نظر بگیرید كه قادر است لباس خود را به تنهایی بیرون آورد و ناگهان قادر به انجام این كار نباشد ممكن است اضطراب و نگرانی كودكان در لباس پوشیدن برای یك عمل خارج از منزل گیج كننده و نگران كننده باشد یا ممكن است بعضی جزئیات در زندگی روزمره آنها تغییر كند و كودك را كاملاً مأیوس و نا امید كند به ایندلیل كودك احتیاج به مقادیر كمك بیشتری از یك روز به روز دیگر جهت انجام كارهای خود بدون كمك دارد اصلاحات زیر برای كودكان دچار تأخیر تكاملی در ذهن آنها ذكر می شود گرچه اغلب برای كودكانPOD اوتیسم ADHO و یا اشكالات رفتاری مفید باشد سعی كنید فعالیت های پوشیدن و بیرون آوردن لباس در زمان مشابهی انجام شود نظارت بیشتری بر كودك در حین انجام كارهایش داشته باشید جسیكا ابتدا دستكش هایش را بیرون می آورد او به خوبی دستكش هایش را بیرون آورد سپس جسیكا كلاه خود را بیرون می آورد او به خوبی كلاهش را بیرون می آورد از روش هایی برای كمك استفاده كنید تا او بیرون آوردن و لباس پوشیدن مستقل لباس را بیاموزد در روش سلسله های پیشین از كودك خواسته می شود تمام مراحل را به جز مرحله آخر به طور كامل انجام دهد سپس مرحله آخر را با نظارت و كمك بیشتری انجام دهد زمانی كه كودك تواسن تبه طور مستقل مرحله آخر را انجام دهد سپس وارد مرحله بعدی می شود این روش را تا زمانی كه كودك قادر به انجام مستقل تمام مراحل پوشیدن و بیرون آوردن لباس باشد ادامه دهید در مورد كودكی كه مهارت های كلامی محدود شده ای دارد پوشیدن لباس در خارج از منزل ممكن است مشابه زمان انجام آن در منزل باشد از عكس هایی استفاده كنید تا كودك معنا و مفهوم دوره گذار را متوجه شود به عنوان مثال عكسی از اتوبوس مدرسه یا مینی بوس نشانگر زمان رفتن به منزل است در حالی كه تصویری از زمین بازی یا تصویری از وسایل بازی نشانگر این است كه وقت رفتن به بیرون جهت بازی می باشد از لباس هایی استفاده كنید كه پوشیدن و بیرون آوردن آن ساده باشد از لباس های انعطاف پذیر و شل استفاده كنید از شاكت های شل استفاده كنید از لباس های بدون دكمه استفاده كنید و به طور كلی لباس های بلند و شل و 1 تا2 سایر بزرگتر را كودكان راحت تر می پوشند چند روش برای پوشیدن و بیرون آوردن لباس ها وجود دارد یك راه دوختن نوارهای كوتاهی به ژاكت به جای دكمه و چفت ها است اگر احساس می كنید كودك چگونگی باز كردن دكمه را آموخته است از دكمه های بزرگتر برای سوراخ های لباس استفاده كند در مورد بچه هایی كه ضعف عضلانی یا كاهش توان و قدرت عضلانی دارند از دكمههای كوچك تر و كوتاه تر استفاده كنید تا كودك به سادگی زیپ لباس خود را بالا و پایین كند
تحولات دوران كودكی
فایل ورد word مقاله تحولات دوران کودکی
فهرست مطالب
تحولات دوران كودكی
تأخیرهای تكاملی
اختلالات تكاملی منتشر شونده PDD و اوتیسم
اختلال بیش فعالیتی و كمبود توجه ADHD و مسائل رفتاری
مشكلات و برنامه ریزی حركتی كودكان
اختلالات بینایی
