فایل ورد word ترمزهای پنوماتیکی دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word ترمزهای پنوماتیکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word ترمزهای پنوماتیکی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word ترمزهای پنوماتیکی :
موضوع : فایل ورد word ترمزهای پنوماتیکی
توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
مقدمه
هوای فشرده یكی از انواع انرژیهایی است كه بشر مدتها قبل با آن آشنا بوده و به منظور عملیات جسمانی خود از آن استفاده می نموده است . اولین شخص كه بتوان از او بعنوان كاربر هوای فشرده نام برد كتزی بیوس یونانی است كه حدود 2000 سال قبل اولین كانن ـ هوای فشرده را درست نمود .
اصطلاح “ پنیوما” از كلمه یونانی قدیم مشتق شده و بعنوان “ تنفس ” باد و در فلسفه بعنوان روح آمده است و كلمه “ پنیومانیك ” به علمی كه در مورد حركات و وقایع هوا اطلاق می گردد .
اولین استفاده از“ هوای فشرده ترمز ” در راه آهن و قطارها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن با پیشرفت صنعت جهت اتوماسیون یكی از شاخه های مهم پیشرفت گردیده است .
آنچه می تواند معرف هوای فشرده باشد :
ارزانی ، به سهولت در دسترس ، احتیاج به انباره جهت ذخیره سازی ندارد ، پاك و تمیز است ، اثرات شیمیائی خیلی كم ، در محیطهای بسیار گرم و سرد تغییری در آن احساس نمی شود ، قابل انفجار نیست ، ساختمان قطعات پنیوماتیك بسیار سهل و آسان است ، مورد اطمینان است ، دارای سرعت عملكرد نسبتاً بالایی است ، قابل تنظیم از جهت مقدار سرعت و نیرو ، هزینه آن در حدودهای معینی F= 30 Kn . P = 700 psi) كورس كاری بالا) بسیار اقتصادی است مخارج تعمیر و نگهداری كم اجزاء پنیوماتیك ، تراكم ( امكان ایجاد سرعت یكنواخت و ثابت در سیلندر مشكل است ) .
اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده :
برای تولید هوای فشرده احتیاج به كمپرسور ( تراكم كننده ) داریم كه با توجه به مقدار مورد نیاز و لزوم هوا را متراكم نموده و در مخزن ذخیره نموده و توسط لوله هایی به سیستم ترمز منتقل گردد .
سیستمهای مضاعف از قبیل سیستم های رطوبت گیر ، فیلترهای تصفیه هوا ، مكانیزم اعلام دهنده و هشدار دهنده ، فشار سنج ها ، گیج های تنظیم فشار و كنترل ، سوپاپهای كنترل فشار و خروج دهنده به سیستم بر اساس دلخواه اپراتور ، سیلندر و پیستون مبدل انرژی فشار باد به انرژی مكانیكی …
حال به بررسی مختصر این اجزاء می پردازیم :
1ـ كمپرسور باد :
نوع ساختمان
كمپرسور
كمپرسور سیالی كمپرسور دورانی كمپرسور پیستونی
محوری شعاعی روتس پیچی چند سلولی دورانی دیافراگمی پیستونی
ملاك انتخاب كمپرسور :
كمپرسورها را اغلب بر اساس مقدار حقیقی تولید هوای فشرده طبق استاندارد Din 1945 یا Din 1962 برحسب (m3/h) و یا بر اساس فشار كاری ( پارامترهای سرعت ، فشار ، نیرو ، جریان عملیات زمانی ) انتخاب می كنند .
* شكل 14 محدوده انتخابی نوع كمپرسور را نشان می دهد .
تنظیم كمپرسور :
برای اینكه بتوان نوسانات مقدار تولید را كه در حالت مصرف نوساناتی دارد بطور ثابت در آورد از روشهای تنظیم زیر می توان بهره جست .
(1) تنظیم بدون بار ،(2) تنظیم از طریق كاهش سرعت ، (3) تنظیم از طریق قطع و وصل
ـ در روش تنظیم بدون بار از شیر تابع فشار استفاده می كنند .
ـ تنظیم از طریق بستن عموماً به دهانه مكیدن كمپرسور بسته می شود و كمپرسور عملاً از طریقه مقدار مكش هوا كنترل می گردد .
فایل ورد word ترمزهای پنوماتیکی
فهرست مطالب
مقدمه 2
شكل ترمز بادی با اجزاء آن 6
اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده : 6
1ـ كمپرسور باد : 6
نوع ساختمان 6
تنظیم كمپرسور : 7
شكل 14 دیاگرام نمودار تولیدی كمپرسورها 9
ـ تنظیم از طریق كاهش سرعت : 10
خنك كردن كمپرسور : 11
بزرگی مخزن هوای فشرده كمپرسور : 11
شكل 24- طریقه محاسبه حجم مخزن كمپرسور با تنظیم دقیق قطع و وصل 12
آماده كردن هوای فشرده : 13
رطوبت گیری هوای فشرده : 14
فیلترهای هوای ترمز بادی : 20
شیر تنظیم فشار : 22
مقدار عبور جریان برای واحدهای مراقبت : 23
سیلندر پنیوماتیكی : 24
سیلندر یك كاره : 25
ساختمان سیلندر و پیستون : 27
محاسبه نیروهای سیلندر پیستون : 27
نكات عملی : 28
محاسبه طول كورس پیستون سیلندر پنیوماتیك : 29
