فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو :

موضوع : فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو


توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد


مقدمه ای بر تولید :
صنعت خودرو ازصنایعی می باشد كه در آ ن تقریبا تمامی روشهای مهندسی بكار گرفته می شود وحجم عظیمی از عملیات در آن صورت می گیرد تا محصول مورد نظر ساخته شود.
در كشورهای پیشرفته اغلب كارخانجات خودرو سازی بسوی مكانیزه كردن عملیات اصلی مونتاژ در خط تولید كارخانه پیش می روند و قطعاتی كه در خودرو استفاده می شود را به شركتهایی كه از لحاظ كیفی و كمی مورد تأیید آنها می باشند می سپارند در نتیجه قطعات به صورت آماده از این شركتها به كار خانه اصلی وارد میشود و در آنجا به هم مونتاژ شده و محصول نهایی تولید میشود.
در شركت ایران خودرو نیز در سالهای اخیر به همین صورت عمل می شود و اكثر قطعات خودرو از قبیل محورها بدنه و سایر قطعات موتور و قطعات تزئینی داخل و خارج خودرو از شركتهایی كه زیر مجموعه ای از آن شركت هستند به این شركت وارد میشوند ودر سالنهای تولید فقط به تولید قطعات اصلی پرداخته می شود.قسمت بدنه سازی استقلال بیشتری نسبت به سایر قسمت های كارخانه دارد وهمچنان تمامی مراحل ساخت در خود كارخانه انجام می شود.در این قسمت ورق ساده از شركتهای فولاد سازی به كارخانه آورده می شود كه قبلا از كشورهای برزیل و هند وارد میشد ورق مورد استفاده در قطعه مورد نظر كه ممكن است شامل شاسی یا اسكلت اصلی خودرو ویا درب كاپوت و صندق ودرهای جانبی سرنشینها یا گلگیرها و سقف باشد فرق میكند به لحاظ ضخامت و استقامت(كشش سطحی) به عنوان نمونه ورقی كه رویه در آن ساخته میشود 75/0 میلیمترضخامت دارد و ورقی كه از آن تقویت های در ساخته میشود(اسكلت داخلی) 2/1 میلیمتر ضخامت دارند.
ضخامت ورق بدنه بستگی به عواملی چون وزن استحكام خودرو دارد.در تولیدات قدیم ایران خودرو از ورقهایی با ضخامت بیشتر استفاده می شد ولی در تولیدات جدید این شركت ضخامت از 1 میلیمتر به75/0میلیمتر رسیده است. این تغییر دلایل مختلفی دارد كه نتیجه آن كاهش وزن كلی خودرو وافزایش در بازدهی موتور و مصرف كمتر سوخت میباشد. از طرفی ملاحظات اقتصادی در نظر گرفته شده است اما از مقاومت و استحكام آن كاسته شده است.
در خط تولید بدنه سازی پیكان از ورق تولید شده فولاد اصفهان استفاده می شود ولی برای تولید پژو از مشابه خارجی استفاده می شود تا با انعطاف خوبی كه دارند در مراحل پرس از تولید ضایعات ناشی از پارگی یا اصطلاحا تركیدن ورق جلوگیری شود.
مراحل ساخت درهای جانبی خودرو پیكان
در قسمت بدنه سازی اولین عملی كه روی ورق انجام می شود پرس می باشد.دستگاههای پرس كه به این منظور استفاده می شوند از سیستمهای هیدرولیكی جهت اعمال نیرو و فشار به غالبهای پرس بهره می برند. كار سیستمهای هیدرولیكی بر اصل فشار روغن می باشد كه روغن پشت پیستونها قرار گرفته به آنها نیرو وارد كرده باعث فشار فك متحرك دستگاه به فك ثابت كه همان میز دستگاه پرس است می شود. برای تولید قطعات مختلف از دستگاههای پرس در اندازه های مختلف استفاده می شود مثلا برای تولید قطعاتی مثل قاب چراغ یا هواكش اتاق و همچنین تقویتها از دستگاه پرس سبك استفاده میشود وبرای تولید بزرگ از دستگاه های پرس سنگین استفاده میشود.
در سالن بدنه سازی پرسهای مختلفی هستند كه از 600 تا 1700 تن نیرو می توانند وارد كنند.
عمل ساخت قطعات بدنه تقریبا برای همه قسمت های آن مشابه یكدیگر میباشد و تفاوت عمده ای كه وجود دارد در تعداد مراحل پرس و قالبهای مختص به قطعه مورد نظر نصب شده به دستگاه پرس می باشد .
قطعات داخلی در های جانبی (اسكلت داخلی) و قطعات خارجی (رویه در) به ترتیب در 7و4 مرحله انجام می شود.در اولین مرحله پرس رویه در ورق شكل كلی سطحی را می گیرد .در عمل دوم (trim) برش ضایعات در صورت می گیرد .در مرحله سوم نیز برش ادامه پیدا می كند و در مرحله چهارم لبه‌های در خم 90 درجه می خورند كه در قسمت بالایی در (محل نصب گرد گیر شیشه) به فاصله 3 cm از لبه آن و در قسمتهای دیگر یعنی در سه لبه جلو و عقب و پایین در این فاصله 1cm می باشد. لازم به ذكر است در این قسمت از پرس 1300 تن استفاده می شود.در مورد درهای عقب و جلو مراحل فرقی ندارد مگر در شكل سمبه ماتریسها و قالبها.برای تولید قسمت داخلی نیز به همین صورت عمل می شود كه این عملیات در 7 مرحله انجام میشود. در اولین مرحله شكل كلی گرفته میشود درمرحله 2 و3 برش حفره های اسكلت زده می شود در مرحله 4 لبه های حفره ها خم می شوند و در مرحله 5 سوراخهای پیچهای رودری داخلی اتاق زده می شود مرحله 6و7 جای قفلها و سیمهای رابط تعبیه می‌شوند و در پایان لبه های اضافه بریده می شوند و قطعه برای انجام مراحل جوشكاری آماده می شود.
قطعات پس از اتمام پرسكاری به سالن جوشكاری بدنه سازی وارد می شوند كه برای جلوگیری از تركیدن ورق تحت فشار پرس روغنی و چرب می باشند. قطعات پرس شده داخلی و خارجی در های جانبی جلو و عقب از بخش پرس به ایستگاه اول خط تولید بدنه پیكان وارد می شود در این ایستگاه به محل لولا ها و قفل تقویت جوش داده می شود . این تقویتها برای افزایش مقاومت ورق نازكی كه در ساخت رویه و تویه در استفاده شده به كار می روند. قطعات تقویت لولاها و قفلها از ورق ضخیمتر ساخته شده و اندازه هر كدام در حدود 5 سانتیمتر طول و5 سانتیمتر عرض و 15سانتیمتر ارتفاع می‌باشند بنابراین تقویتها قطعات خیلی بزرگی نیستند و كاملا در محل مورد نظرجای می گیرد و فضایی‌را اشغال نمی كند بلكه به دیواره اصلی بدنه در جوش داده می شوند واتصال آنها در قسمت لولای در جلو باعث دوبل شدن آن قسمت از دیواره در می شود . در مورد درهای عقب به این صورت نیست چون در قسمت لولاها و قفل در عقب مثل درهای جلو بازو بسته نمی شوند نیازی به دوبل بودن ورق آنها نیست بنا براین فقط تقویت به آنها جوش داده می شوند. در درهای جلو ضخامت قسمتهای مد نظر2/1 +75/0=2 میلیمتر می باشد و در درهای عقب 2/1 می با شد.
فایل ورد word مقدمه ای بر تولید خودرو درهای جانبی خودرو
فهرست مطالب
مقدمه ای بر تولید : 1
مراحل ساخت درهای جانبی خودرو پیكان 2
مراحل رنگ آمیزی خودرو 19
پاشش رنگ به طریقه الكترواستاتیك 19
آزمایش طرح های جدید درهای جانبی متشكله از تركیبات پیچیده 20
مطالعه طرح های در دست بررسی اف آر پی 21
درهای اف آر پی ترموپلاست 22



لینک کمکی