فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM :

موضوع : فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM


توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

پیشگفتار:
این پیشنهاد تحقیق (proposal) بعنوان بخشی از درس روش تحقیق، تلاش می كند تا با استفاده از مطالب درسی و رهنمودهای عنوان شده توسط استاد؛ به ارائه پیشنهاد تحقیقی كه موضوع پایان نامه تحصیلی است كمك كند و إن شاء اللّه مقدمه فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی دیگر گردد.
ویژگی هایی كه یك موضوع تحقیق باید داشته باشد عبارتند از:
موضوع مورد علاقه پژوهشگر
موضوع باید بدیع باشد و مشمول دوباره كاری غیر قابل دفاع نباشد.
موضوعات مدیریتی نباید ماهیت فلسفی و ارزشی داشته باشد، بلكه باید پژوهش پذیر باشد.
اهمیت و اولویت تحقیقی به گونه ای باشد كه از نظر اقتصادی و اجتماعی و ... قابل توجه باشد.
پژوهشگر باید توانایی تخصصی لازم را دارا باشد.
منابع مادی و اطلاعاتی باید در دسترس باشد.
تحقیقی از نظر عملی و نظری مقرون به صرفه باشد.
و در نهایت اینكه موضوع باید مشكل مدار باشد و نتایج آن لا اقل برای یك سازمان مفید باشد. با توجه به موارد فوق موضوعی انتخاب شده است كه در حال حاضر یكی از مباحث روز شركت هایی است كه با امر مدیریت سیستم های كیفیت سروكار دارند.
و برای مشخص تر شدن محدوده انجام كار، این موضوع فعالیت های یك شركت حمل و نقل فوق سنگین (شركت وزین بار) را كه در حال حاضر از سیستم مدیریت كیفیت ISO 9001:2000 استفاده می كند را بررسی می نماید.
انجام چنین پژوهش هایی می تواند به مثابه یك گزارش توجیهی برای بكارگیری یا عدم بكارگیری مدل تعالی سازمانی EFQM باشد.
مقدمه:
در شرایط نوین جهانی كه پیشرفتها باعث تغییرات سریع در كلیه امور و فعالیتها و دانش انسان به خصوص در زمینه فن آوری و مدیریت شده است، افق های جدیدی باز شده و نیازهای تازه به وجود آمده است.
جایزه كیفیت كه بر اساس نتایج مدلهای آماری ارائه می گردد می تواند باعث ارزیابی سازمانی و برنامه های استراتژیك به كارگیری روشها و تكنیك های خود ارزیابی، بهبود دایمی، الگوبرداری و... شود.
لذا به این دلیل كشورهای زیادتری در دنیا در پی ایجاد جایزه ملی كیفیت می باشند و در این بین كشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
اولین بار ایده جایزه ملی كیفیت در سال 79 همزمان با برپائی دومین كنفرانس مدیران كیفیت توسط انجمن مدیریت ایران مطرح و به دنبال آن كمیته هایی مركب از كارشناسان و صاحب نظران در ارتباط با تشویق و ترغیب اعضاء انجمن مدیریت كیفیت ایران تشكیل شد تا از این طریق ابتدا در بین اعضاء و سپس نسبت به گسترش آن در سطح جامعه حركتی آغاز گردد. این كمیته با تركیبی مناسب تشكیل شده و جلسات آن برگزار گردید كه ماحصل آن تدوین آیین نامه جایزه كیفیت و روش اجرایی اعطاء و پیشنهاد آن بود.
سرانجام روز 18 آبان ماه بعنوان روز ملی كیفیت انتخاب شده شورای عالی استاندارد در یكصد و دومین جلسه خود در تاریخ 15/3/80 طراحی جایزه ملی كیفیت توسط این شورا را تصویب كرد و اجرای آن را به مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران سپرد.
رویكردی نوین در كیفیت
كیفیت:
كیفیت در سازمانهای جهانی هرگز یك چیزی تجملی نبوده است. این سازمانها همواره بدنبال تعریفی كاربردی بوده اند و تلاش كرده اند آن را از تصورات ذهنی خارج كنند.
امروزه كیفیت به مفهوم انطباق با نیازمندیها است. اما با این نكته كه اندازه گیری آن امكان پذیر باشد. كیفیت از مفهوم محصول گرا به خدمت گرا تحول یافته است و دیگر یك مقوله صرفاً مهندسی نیست و تمامی پرسنل سازمان را با هر وظیفه و مسئولیت پوشش می دهد.
روند الزامات ایجاد شده در بازار به سمتی است كه از سازمانها می خواهد تعریف خود را از كیفیت روز به روز فراتر ببرند.
سطح رقابت در بازار خواسته ها و انتظارات مشتریان را تغییر داده و در نتیجه كیفیت یك مفهوم پویا بخود گرفته است. جوران در این زمینه می گوید، كیفیت تنها واژه ای است كه در دو دهه گذشته مفهوم آن بشدت تغییر یافته است. هرچند خود واژه ثابت مانده است.
روند تكامل مدل EFQM
• 1988 تشكیل بنیاد مدیریت كیفیت اروپا EFQM
• 1991 شكل گیری و معرفی مدل تعالی EFQM
• 1995 شكل گیری و معرفی مدل بخش عمومی
• 1996طراحی مدل برای صنایع كوچك و متوسط
• 1999 بازنگری عمده در مدلهای قبلی و معرفی مدل بهبود یافته
• 2001 معرفی مدل تعالی EFQM برای صنایع كوچك و متوسط
مدل EFQM توسط چه سازمانهایی بكار گرفته شده است
• بیش از 20000 سازمان در سطح اروپا
• 60% از 25 شركت بزرگ اروپا
• 9 شركت از 13 شركت اروپایی كه در لیست 50 شركت فایننشال تایمز بعنوان مهمترین شركت ها در سال 2001 معرفی شده اند.
• حداقل در 10000 شركت از صنایع كوچك و متوسط
فایل ورد word بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعاونی سازمانی EFQM
فهرست مطالب
پیشگفتار: 1
مقدمه: 3
رویكردی نوین در كیفیت 4
كیفیت: 4
روند تكامل مدل EFQM 5
مدل EFQM توسط چه سازمانهایی بكار گرفته شده است 5
خلاصه 6
تاریخچه: 7
تاریخچه مدلهای سرآمدی كسب و كار و جوایز كیفیت 9
استانداردهای سری ISO 9000 10
مدیریت كیفیت فراگیر. 10
تاریخچه بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت و مدل سرآمدی EFQM 14
مدل سرآمدی EFQMدر یك نگاه 16
جایزه ملی كیفیت ایران 18
نتایج مورد انتظار از اعطای جایزه ملی كیفیت 19
«فعالیتهای انجام شده در رابطه با جایزه ملی كیفیت ایران» 20
روش انتخابی برای تحقیق: 22
نتیجه گیری: 23



لینک کمکی