فایل ورد word تحقیق هنر چیست

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word تحقیق هنر چیست دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word تحقیق هنر چیست  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق هنر چیست،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word تحقیق هنر چیست :


این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد


موضوع : فایل ورد word تحقیق هنر چیست


از همان زمانی كه هنر وجود داشته مفاهیم هنری نیز وجود داشته‌اند لحاظ كردن هنر به عنوان نوعی میمسیس یا تقلید قرن‌ها بود كه فرضیه ای حاكم مسلط به شمار می‌رفت و تا حدی هر چه این بازنمایی واقع گرایانه‌تر بود هنرمند هم هنرمند بهتری بود در فصل دیدیم كه چگونه مورخ رومی پلینی هنر واقع‌گرایانه را مورد تحسین مخصوصی قرار می‌دهد مفهوم تقلیدی هنر كه به راحتی فهیمده می‌شد از روزگار باستان تا اوایل دوره مدرن در اروپا حكمفرما بود اگر این مباحث قدیمی‌تر مربوط به هنر را تئوری‌های تقلیدی بنامیم یك حكم پس‌نگرانه معطوف بماسبق صادر كرده‌ایم هر چند فرض اكثر نویسندگان بر این بوده كه طبیعت شعر یا نقاشی یا مجسمه‌سازی در اصل تقلیدی است بحث آن‌ها بر سر این بود كه اصولاً تقلید كردن به چه معناست چه نوع ارتباطاتی بین موضوع و اثر هنری وجود دارد و هنرمندان چه روش‌هایی برای بازنمایی موضوعات مختلف در اختیار دارند آن‌ها روی ‌هم رفته پرسش از چیستی هنر را به شكلی كه ما در این تحقیق مطرح كردیم طرح نكردند كوشش برای تدوین تعریفی واقعی از هنر یك طرح پروژه مدرن است انجام این طرح از دو راه میسر است اولین مسیر از لحاظ ترتیب زمانی پروژه توضیح روشن كردن مرزهای هنر زیبا به قصد جدا كردن هنر از صنعت Craft یا سرگرمی بود تا بدین جا حین بحث از نظریه هنر در قرون هجدهم و نوزدهم شاهد تلاش‌هایی در این مسیر بوده‌ایم اخیراً انگیزه تعریف كردن بر آمده از نیازی است برای بیان علت پیدایش اشیایی كه در حوزه سنت هنر زیبا خلق شده‌اند یعنی آثاری كه به نظر می‌آید تعمداً هنجارها و محدوده‌های این سنت دیرین را نقض می‌كنند از جمله نمونه‌هایی از هنر فمینیستی مثل آثار استرباك و شنیمان ظهور یك سنت مربوط به هنر زیبا مستلزم بازنگری در مقاصد نقاشی مجسمه‌سازی شعر موسیقی و علی هذه و دسته‌بندی این انواع مختلف تحت جنس واحد هنر بود با پیشرفت اندیشه هنر زیبا ارزش زیبایی شناسانه آثار هنری غالباً از لحاظ تعریفی موقعیتی مركزی پیدا كرد نظریه‌های هنری بیش از حد زیاد هستند كه بتوان همه آن‌ها را در این جا مورد مطالعه قرار داد ولیكن بگذارید تا به طور خلاصه دو جنبش اساسی در علم زیبایی شناسی مدرن را كه شامل تعاریف مختلف از هنر نیز می‌شوند مورد ملاحظه قرار دهیم نظریه فرانمایی و فرمالیسم كه هر كدام به طرق متفاوتی برای مفاهیم جنسیتی مربوط به هنر هنرمند و ارزش زیبایی شناسانه اهمیت دارند این دو نظریه همچنین نقاط عزیمتی هستند از فرضیه قدیمی‌تر كه هنر را امری ضرورتاً تقلیدی معرفی می‌كرد نظریه فرانمایی را در بحث قبلی‌ كه راجع به خلاقیت و نبوغ هنری داشتیم معرفی كردیم چنین رهیافتی به سوی هنر در دوره رمانتیك پدیدار شد و تا قرن بیستم دوام پیدا كرد در اكثر نسخه‌های این نظریه اهمیت خاصی برای خلاقیت هنری كه هنر را به وجود می‌آورد در نظر گرفته شده است نظریه‌های فرانمایی براین باورند كه یك اثر هنری به شدت فرانمودی دارای قدرت و ارزش‌ جاویدان است و بیننده خواننده یا شنونده را از بصیرت یا ایده یا شهودی بی‌نظیر بهره‌مند می‌كند استعمال مفهوم فرانمایی بدین شكل جدایی بین هنر زیبای مربوط به فرهنگ والا و سرگرمی‌های مردمی و صنایع سودمند را افزایش داد اكثر نظریه‌های فرانمایی علی‌رغم تفاوت‌های بسیاری كه با یكدیگر دارند به طبیعت آن نوع محصولاتی توجه دارند كه در مقوله آثار هنری و در حوزه سنت هنر زیبا قرار می‌گیرند بیشتر آن‌ها نظریه‌های كلی در مورد تعریف مشخصات همه آثار هنری از جمله موسیقی یا شعر نقاشی یا معماری هستند همان طور كه سوزان لانگر در تعریفی كه از هنر ارائه می‌دهد می‌گوید هنر خلق صُوُری فرم‌هایی است كه نمادی از احساسات بشری هستند فرمالیسم یك عزیمت بزرگ دیگر از این ایده‌ است كه جوهر هنر را تقلید میمسیس معرفی كند است مركزیت فرم ساختار تركیب و قس علیهذا از اوایل قرن هجدهم یكی از جنبه‌های مهم علم زیبایی شناسی بوده و نقش عظیمی در پیشرفت خود مفهوم زیبایی شناسی بازی می‌كنند ولیكن فرم تا قبل از ظهور هنر مدرن هسته یك فلسفه هنر واقعی را تشكیل نداده بود بنابر انتظامات گوناگون هنرمندان موسوم به مدرنیست به شدت با سنت‌های مربوط به تقلید هنری مخالفت كردند بدین طریق كه تعمداً از تكنیك‌های مأنوس بازنمایانه دست كشیدند فیگور و فضا را در نقاشی تحریف كردند از شكل طبیعی درآوردند ترتیب زمانی روایی را در ادبیات و هارمونی و تونالیته را در موسیقی كنار گذاشتند تأكید بر فرم زیبایی شناسانه به جای توجه به معنای محتوای نمایش داده شده وسیله‌ای برای برانگیخته شدن این نوآوری‌های سبك وارانه فراهم كرد می‌توانیم برای جنبش فرمالیستی دو سویه قائل شویم یكی تعریف نظری هنر برحسب فرم آن دیگری یك رشته قدرتمند از نقد كه آثار هنری مخصوصاً موسیقی نقاشی مجسمه‌سازی رقص و معماری را با استفاده از اصطلاحات فرمالیستی ارزیابی می‌كند تعریف فرمالیسیتی از هنر عمر نسبتاً كوتاهی داشت فیلسوفان معمولاً منتقد هنری انگلیسی به نام كلایو بل را به عنوان فرمالیست جوهری اصلی می‌شناسند به این دلیل كه نظریه هنر او به شدت افراطی و واضح بود بل مدعی بود كه جوهر هنر باید فرم معنادار باشد منظور وی از فرم معنادار نظمی تركیبی بود كه احساس زیبایی شناسانه را بر می‌انگیزاند بل نظریه خود را به عنوان یك توصیف كلی از تمام هنرهای تصویری به پیش برد گرچه دستور كار ثانوی مهم وی دفاع از نقاشی پسا امپرسیونیستی بود آثار نقاشانی همچون پیكاسو و سزان كه در آن‌ها پرسپكیتو متلاشی فضا مسطح و فیگورها تحریف می‌شدند از شكل طبیعی در می‌آمدند بسیاری از مردم را در اوایل قرن بیستم گیج كردند چرا كه چنین نقاشی‌هایی اشیاء را چنان كه واقعاً به نظر می‌آیند نمایش نمی‌دادند بل ارزش‌های تقلیدی و نمایش واقع گرایانه را به نحو سوزنده‌ای مردود اعلام كرد و بدین ترتیب تنها بر این اساس كه داشتن فرم معنادار یك شی‌ء را شایسته عنوان هنر می‌كند به دفاع از تمام هنرها برخاست نظریه او در وهله نخست یك نظریه مربوط به نقاشی است گرچه او پذیرفت كه موسیقی هم شاید بتواند به طریقی مشابه متكی بر فرم باشد مسیر رسیدن به این ایده از قبل به خوبی هموار شده بود یك نظریه پرداز متعلق به نسل قبلی به نام ادوارد هانسلیك به نحو مؤثری در دفاع از ارزش‌های فرمالیستی در موسیقی مباحثی مطرح كرده بود

ضمناً گرچه فرمالیسم یك نظریه دقیقاً زیبایی شناسانه است ولی علاقه‌ای به طرد صنعت Craft و جدا كردن آن از هنر زیبا ندارد بل صریحاً در مثال‌هایی كه از فرم معنادار می‌زند صنعت را نیز وارد می‌كند هر چند شیء صناعی صرفاً به خاطر فرمی كه دارد ارزیابی می‌شود شكل توازن و هماهنگی‌ای كه دارد و موارد دیگری از این قسم اگر قرار است كه شی‌ای به عنوان هنر ملاحظه شود ارزش كاربردی آن به كلی نادیده انگاشته می‌شود لذا به یك معنا ایده صنعت كنار گذاشته شده است از آنجا كه تنها فرم مصنوعات زیبا است كه می‌تواند آن‌ها را به هنر تبدیل كند رهیافت فرمالیستی به سوی تعریف هنر رابطه تنگاتنگی با نقد فرمالیستی هنر دارد نقدی كه بیشتر از بقیه نقدها به ارزیابی كیفیات تركیبی در تشخیص آثار هنری می‌پردازد چنین توجهی به فرم مسیر آگاهی و پرداختن به اشیاء خلق شده توسط فرهنگ‌های دیگر مشخصاً فرهنگ آفریقا یی را هموار كرد علاقه به صورتك‌های ماسك‌های آفریقایی به عنوان نمونه در برخی از نقاشی‌های پیكاسو و مودیگلیانی مشهود است فرمالیست‌ها كیفیات زیبایی شناسانه را در میان خصوصیات ذاتی آثار هنری جا دادند و آنچه را كه به مسائل فراتر از خود اثر مربوط می‌شد همچون معنای بازنمایانه نمایشی یا اهمیت اجتماعی اثر را به عنوان خصوصیات نامربوط عارضی مردود اعلام كردند این كار بخشی از برنامه دفاع از نوآوری‌های ضد تقلیدی مدرنیسم بود ولی در عین حال مناسبت هنر به عنوان تفسیری از زندگی اجتماع یا عالم را نیز به مقدار زیادی كاهش داد بنابراین هر چیزی شبیه به یك پیام سیاسی یا مذهبی كه به وسیله هنر بیان شده باشد صرف نظر از اهمیتی كه از لحاظ سیاسی یا مذهبی دارد چیزی به اهمیت هنری اثر اضافه نخواهد كرد لذا توجه به سیاست‌های جنسی مربوط به بازنمایی توسط رهیافت‌های فرمالیستی فرو نشانده شدند این امر دلیل مردود شناخته شدن این سیاست‌ها از جانب بسیاری از منتقدان فمینیست است مفاهیم فرمالیستی و فرانمودی اكسپرسیونیستی مربوط به هنر هر دو به بررسی چگونگی خلق محصولی می‌پردازند كه دارای ارزش زیبایی شناسانه بالایی باشد چه آن ارزش برحسب زیبایی فرم چه برحسب بینش فرانمودی توصیف شود

هنر چیست


فایل ورد word تحقیق هنر چیست
فهرست مطالب


تعاریف و زمینه‌هایشان

هنر و ضد هنر

نظریه نهادی

هنر به عنوان یك آینه آرتور دانتو

آثار فمینیستی و مفاهیم متغیر هنری

رسانه و پیام نخ و خوراك

بدن هنرمندان

خلاصه



لینک کمکی