فایل ورد word طراحی صندلی دارای 59 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word طراحی صندلی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word طراحی صندلی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word طراحی صندلی :
موضوع : فایل ورد word طراحی صندلی
توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
مقدمه :
تهران در قرنها پیش، منطقه ای بسیار كوچك حومه(شهر ری) بود اما به دلیل آب و هوای مناسب تر مناطق نزدیك به دانه های ابلرز این منطقه به تدریج گسترش یافت و جمعیت فزونی گرفت با این حال در سال 1166 هجری شمسی كه آقا محمد خان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود انتخاب كرد جمعیت آن از 15 هزار نفر تجاوز نمی كرد تا سال 1310 هجری شمسی مساحت تهران به حدود 30 كیلومتر مربع رسید ولی در سال 1270 شمسی محدوده شهر از برج و بارو و خندق های اطرافش فراتر رفت و خانه ها و باغهای دیگری احداث شد با این حال تا اوایل قرن حاضر هنوز هم دروازه ها و حصارها و خندق ها در اطراف شهر باقی بود. هسته اصلی فعالیت های شهری تهران در ناحیه بازار متمركز بود این ناحیه با وسعت حدود 65 هكتار تقریباً كلیه مراكز عمده فروشی و خرده فروشی و مراكز پونای صنعتی را در بر می گرفت. در داخل بازار خیابان به معنای امروزی آن وجود نداشت بلكه شبكه ای سر در گم و پیچیده ای از كوچه و پس كوچه، قسمتهای مختلف آن را به هم وصل می كرد، گسترش تهران و نحوه استفاده از اراضی، بدون یك طرح و هدف معین و اصولی صورت گرفت و در نتیجه این شهرها فاقد یك سیستم صحیح تجهیزات و تسهیلات شهری بود. در سالهای بعد هم این گسترش بی رویه همچنان ادامه یافت و حتی هنگامی كه تصمیم گرفته شد برای توسعه تهران برنامه ای تدوین شود نادرستی این برنامه ها و بر جای ماندن بافت سنتی شهر مشكلات را تداوم داد.
در سال 1316 هجری شمسی جمعیت تهران به 500 هزار نفر و طول خیابانها به 218 كیلومتر رسید از آن زمان به بعد این شهر با گامهای بلندتری رو به گسترش نهاد و به ویژه در امتداد شمال و جنوب توسعه یافت. در سال 1335 مساحت تهران به حدود 180 میلومتر و طول خیابانهای آسفالت آن به بیش از 450 كیلومتر رسید. آمد و شد در سطح شهر تهران در یك كلام قانونمند و به سامان نیست حمل و نقل در تهران در شالوده و بنیان خود متصل و هم پیوند با راهبردهای رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی نیست و این نه مشكل دیروز بلكه پدیدهای تاریخی است هم سال و سن اتومبیل و در وجه گسترده تر و عام تر آن ماشین. اگر ماشین در ایران و در روزگار خود مورد استفاده قرار گرفته بی گفتگو بهره گیری از معیارها و فاكتورهای فرهنگی و اجتماعی آن مورد غفلت واقع شده.
برابر اعلام سازمان محیط زیست و سازمانهای بین المللی فعال در زمینه محیط زیست بیش از 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از ترافیك نا سالم و نا رسایی در سیستمهای حمل و نقل شهری است سالیانه از طریق اتومبیل های شخصی در سطح شهر بالغ به یك میلیون و 327 هزار و 178 تن انواع عموم از جلمله مونواكسید كربن، هیدروكربورها، اكسیوازت و خخطرناك ترین از همه سرب وارد هوا و دستگاه تنفسی شهروندان تهرانی می شود و به این ترتیب هر یك نفر قربانی سالانه بالغ بر 7/167 كیلوگرم از عموم پراكنده در فضا سهم می برد بیماریهای تنفسی، ریوی، قلبی خونی و گوارشی و چشم حلق آسم های خطرناك (حتی نزد خردسالان و جنین ها) تنها بخش از عوارض مستقیم و زنجیره ای این آلودگی است كه در منشأ آن در ترافیك ناسالم تهران قرار دارد در كنار این صدمات، اگر ناراحتی های روان- تنی و روانی محض مانند ناراحتی های دستگاه تنفسی و سیستم خونی سیستم عصبی و سردردها و عصبانیت های مزمن نیز در نظر گرفته شود به خوبی می توان دریافت كه تا چه حد سلامت جسمی، روحی وقتی خانوادگی و اجتماعی مردم مورد تهدید قرار گرفته است.
اختلالات به وجود آمده در اكوسیستم جهان محیط زیست طبیعی انسان را در شهر تهران دچار مشكل مصاعف ساخته است گرمای غیر عادی و ناس الم تابستان وارونگی خفه كننده هوا در زمستان و زردی زود رس برگ درختان شهر تهران تنها یكی از نمنه بارز و قابل رؤیت این شكل است.
تمام موارد ذكر شده در بالا و خدمات عمومی نیز به عنوان یكی از وظایف عمده مسئولین محسوب می گردد و از آنجا كه حمل و نقل و رفت و آمد برای ارتباط امری اجتماب ناپذیر است باید در رفع این مشكلات كوشید بدلیل نبودن طرح جامع و دورنگر در مورد آمد و شد وسائل آن از این رو اقدام به طراحی برنامه های موروی و مقطعی می پردازیم به توفیق این طرحها، فقط به حفظ وضع موجود و بهبود نسبی آن می پردازیم و در صورتیكه این طرحها و پیشنهادات به نتیجه نرسد و عدم آگاهی و بدون نقشه كارشناسی باشد فقط به مشكلات و پیچیدگی آنها افزوده است در رابطه با حمل و نقل یكی از مشكلات اساسی شهرهای موجود این است كه تا چه حد می توان مشكل تركیب شهر را در جهت استفاده بیشتر از اتومبیل شخصی دگرگون كرد در اینجا فرض بر این است كه برای افرادی كه دارای این وسیله هستند اتومبیل شخصی راحت ترین وسیله برای رفتن سركار، خرید و گردش می باشد اما به شرط این كه بتوان به آسانی و با هزینه ای كم آن را در محلی پارك كرد این وسیله تا زمانی ایده آل است كه سیستم حمل و نقل عمومی كه قادر باشد افراد راحت تر و سریع به مقصودشان برساند و ضمناً هزینه بیشتری را نطلبد به میان نیامده باشد. هدف از حمل و نقل و سفر این مقوله أكیدی است بر تقسیم حمل و نقل عمومی به عنوان راه حل برگزیده حمل و نقل شهری و تأكید بر این سیستم است.
شناسایی مشكل
جا به جایی عنوان اصلی مشكل است یعنی سر پناهی جهت مسافرتهای داخلی در محدوده شهر تهران لذا در صورتیكه این حمل و نقل به وسیله اتوبوس و یا قطار یا مینی بوس و یا ... صورت پذیرد را نیز می توان شامل بود. شهر تهران دچار نارسایی ها در امر ترافیك است به قرار زیر است.
1-كمبود سیستم حمل و نقل عمومی
2-كمبود پاركینگ عمومی
3-ضعف كارایی دستگاهها و سیستم های كنترل ترافیك
4-عدم ایمنی لازم برای عابرین و رانندگان وسائط نقلیه، وقوع تصادفات كه این تصادفات ناشی از ترافیك ناسالم به طور متوسط سالیانه حدود 2200 نفر در تهران كشته و 19000 نفر مجوح می شوند.
5-ضعف پرسنلی در دستگاههای برنامه ریزی ترافیك و نیروهای انتظامی ترافیك
6-آلودگی محیط زیست
7-از بین رفتن زمان با افزایش تأخیرهای ناشی از افزایش تخلفات، تصادفات، راه بندان ها و غیر كارآمد بودن ترافیك ناسالم حدود 4/3 میلیون ساعت تأخیر روزانه موجب به هدر رفتن متجاوز از یك میلیارد و 700 میلیون ریال زمان معتبر می شود.
هم اكنون نیز طرح و اجرای نسبی طرحهای بهبود ترافیك میسر گردیده این طرحها بر 2 اصل كلی استوار است.
1-ایجاد تسهیلات در امر حمل و نقل عمومی و تشویق عموم با استفاده از آن كارشناسان میگویند شبكه سرویس عمومی اتوبوس رانی و مینی بوس رانی كه در اصل تغزیه كننده خطوط مترو می باشد اگر در یك مسیر به صورت زنجیر وار با تواتر هر 5 دقیقه یك اتوبوس و یا 2 مینی بوس به ایستگاه اعزام كنیم حداكثر بازدهی در یك خط در یك ساعت 12 اتوبوس و یا 24 مینی بوس خواهد بود كه در نهایت 6 هزار نفر جا به جا می كند در حالی كه با توجه به كارشناسیهای انجان شده در مسیرهایی از شبكه ارتباطی تهران بیش از 40 هزار نفر درخواست سفر داریم بنابراین خط زنجیر وار اتوبوس و مینی بوس در خارج از استاندارد و عرف بین المللی در تواتر 5 دقیقه نیز قدرت پاسخگویی به نیاز موجود را ندارد.
2-ایجاد محدودیت های تردد واسئط تقلیه عمومی لذا جهت اخذ نتیجه مثبت از اجرای طرحهای بالا می باید ایجاد تسهیلات در حمل و نقل عمومی به موازات ایجاد محدودیه های تردد وسائط نقلیه خصوصی پیش رود به عبارت دیگر ازدیاد مسافر ناشی از اعمال محدودیت تردد وسائط نقلیه شخصی سیستم های حمل و نقل عمومی گردد این طرحها نسبت به آمار 1357 كه در سال 1361 گرفته شده است 76 درصد از سفرها كه با وسائط شخصی انجام می گرفته كاهش یافته است و در عوض 41 درصد از سفرها به توسط ناوگان اتوبوس و مینی بوس شركت واحد انجام می پذیرفته كه 100 درصد نسبت به آمار 1357 افزایش نشان می دهد.
نتیجه اینكه رشد نسبی وسائط نقلیه حمل و نقل با سرویس دهی مناسب باعث بهتر شدن وضعیت ترافیك و رسیدن به مقاصد سفری است. مینی بوس مورد نظر در این سیستم مینی بوس نیز 309 می باشد البته بسیاری از نكات منظور شده در مورد مینی بوس نیز صادق است نكات ذكر شده در زیر به عنوان مشكلات موجود در مینی بوس می باشد.
1-سطح خدمات ترابری كه توسط مینی بوس ارائه می شود پائین است.
2-عدم كار بردن روشهای مناسب در بهره برداری مؤثر از مینی بوسها
3-كمبود فضای داخلی مینی بوس جهت كارایی بهتر
4-مشكل پیاده و سوار شدن مسافرین در هنگام سفر
5-عدم راحتی مسافر در داخل مینی بوس (كوتاه بودن سقف برای افراد ایستاده) صندلی های نا مناسب عدم آرامش روانی برای افراد نشیته كه به وسیله افراد ایستاده تهدید می گردد.
6-عدم اطلاعات دهنده های لازم در مینی بوس، چه نوشتاری و چه شنوایی مثل چراغ ایستادن مینی بوس در ایستگاه یا رنگ توقف.
7-عدم وجود بهداشت در روكش صندلیها و آلودگی آنها
8-كمبود ورود و خروج و نامناسب بودن محل آن
9-عدم توجه به ایمنی در تصادفات واكنش سوزی ها
10-بلند بودن پشتی صندلیها و كوتاه بودن پنجره ها و كم بودن فضای داخل
11-آرامش غلط مندی
12-عدم وجود تهویه مناسب
13-عدم وجود سیستم گرم كننده مناسب در زمستان
14-سیستم غلط نوری
15-عدم توجه به مسائل زیباشناسی(گرافیك، رنگ و كلاً عناصر بعدی مسائل گشتالت)
16-عدم راحتی در هنگام نشستن به روی صندلی دلیل كوچك بودن محل نشیمنگاه در روی تشك صندلی و عدم رعایت فاكتورهای ازگونومیك و آنتروپومتریك مثل فاصله صندلی ها از یكدیگر- ارتفاع-
17-عدم ایمنی در بازو بسته شدن پنجره ها
18-عدم وجود سیستم های خبری بین مسافر و راننده
آنالیز تاریخی
حمل و نقل در گذشته: ناظم الاسلام كرمانی نویسنده كتاب تاریخ بیداری ایرانیان در جلد سوم تاریخ خود می نویسد كه كالسكه بخار، اتومبیل در سال هشتم سلطنت مظفرالدین شاه در تهران شیوع یافت كه سال هشتم سلطنت مظفرالدین شاه 1283 شمسی برابر 1904 میلادی می شود تاریخ ورود اولین اتومبیل به ایران و تهران به حدود 1900 میلادی كه مطفرالدین شاه برای نخستین بار به اروپا سفر كرد می رسد. اولین تاكسی ها: تا سال 1335 در شبكه همچنان وسیله نقلیه عمومی كوچك بی رغیب پایتخت محسوب می شد. در این سال ده دستگاه اتومبیل كوچك كه شركتی به نام «ب ب تاكسی» خریداری كرده بود در تهران به حمل و نقل مسافرین می پرداخت و این اتومبیل ها به سرعت مورد استقبال مردم واقع شد زیرا ازدحام و توقف مكرر در ایستگاه ها در آن خبری نبود و سرنشین براحتی می توانست به مقصد خود برسد این تاكسی ها در هر مسیر فقط یك مسافر را جا به جا می كردند(ب ب تاكسی) چند سال سرگرم به كار بود تا اینكه عده زیادی بفكر تاكسیرانی افتادند و بتدریج تعداد تاكسی ها افزایش یافت و تا سال 1335 به چند هزار دستگاه رسید.
تعداد اتومبیل ها: تعداد كل اتومبیل های ایران در سال 1300-600 دستگاه (به اضافه موتور سیكلت) و در سال 1320 بالغ بر 7000 بود. حال به وسائط نقلیه ای كه در گذشته مورد استفاده بود می پردازیم. این قسمت تأكید بر آن دارد كه بتواند فضاهایی را مسافرین در گذشته در آن به سر می برده اند مورد توجه قرار دهد پنجاه شصت مسافر نشسته و ایستاده را راه می برد...
فایل ورد word طراحی صندلی
فهرست مطالب
مقدمه : 1
شناسایی مشكل 5
آنالیز تاریخی 9
حمل و نقل آینده: 12
شهر آینده: 13
بررسی از یك مجموعه شهری: 15
آنالیز اجتماعی: 17
پاره فرهنگها: 19
فضای شخصی: 20
مسافرین: 21
پرسش نامه آنالیز اجتماعی 25
آنالیز محیطی: 27
تأثیرات محیط بر مینی بوس: 27
تأثیر علمی: 29
آنتروپومتری نشستن : 31
دینامیك نشستن : 32
وضعیت ایستاده 34
ایستادن صحیح: 34
آنالیز گشتالت 36
رنگ : 41
بافت : 44
لیست بایدها : 45
منابع : 47
