فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP :

موضوع : مقاله فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP


توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد


خلاصه: همواره استفاده از موادكمپوزیتِ پیشرفته برای احیای فرسودگیِ زیر بنا سرتاسر جهان را در بر گرفته است.تكنیك های موجود در عرف فعلی برای تقویت پل های غیر استانداردگران و وقت گیر است وبه كار ونیروی انسانی زیادی دارد.چند روش جدید از لایه های فیبرهای تقویت شده پلیمری (FRP) برای اهداف تعمیر وبازسازی استفاده كردند،كه این فیبرها دارای وزن كم ومقاومت بالا هستند ودربرابر خوردگی نیز مقاوم اند.ظرفیت باربری تیر مركب بتن ـ فولاد با استفاده از فیبركربن تقویت شده پلیمری (CFRP) كه با چسب اپوكسی چسبانده شده اند و برای مقاومت در برابر كشش ساخته شده اند می تواند بطور قابل بهبود یابد.این مقاله نتایج مطالعه و تحقیق بر روی رفتا تیر مركب بتن وفولاد كه با ورق های CFRP تقویت شده است در زیر بارهای استاتیكی را ارائه می دهد.جمعاً سه اندازه بزرگ تیر مركب كه از تیرهای فولادی با سایز13.6 ×W355 - A36 ودالی بتنی به ضخامت 75mmو عرض910mm ساخته شدو مورد آزمایش قرار گرفت.ضخامت ورق های CFRP ثابت بود ولی تعداد آنها در هر نمونه بصورت یك،سه وپنج لایه بود.نتایج آزمایش نشان داد كه ورق های CFRP چسبانده شده با اپوكسی ظرفیت باربری نهایی تیر مركب را افزایش می دهد و رفتار آن را می توان تا حد قابل قبولی با روش های سنتی محاسبه پیش بینی كرد.
معرفی
در طی35 سال گذشته انجمن راه و حمل و نقل آمریكا(AASHTO) و وزارت راه و ترابری دولت فدرال(FHWA) برنامه هایشان را برای ارزیابی پل ها در هر شش ماه یكبار ارتقا داده اند معلوم شد كه یك سوم پل های بزرگ راه های ایالات متحده كه مورد بررسی قرار گرفته بودند غیر استاندارد هستند. براساس آخرین اطلاعات و آمار مركزملی فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP
فهرست پل ها (NBI) تعداد پل های بزرگ راه ها كه عملاً منسوخ
شده‌اند بیش از 81000 است.
بیش از 43 درصد این پل ها از فولاد ساخته شده اند.پل های فولادی جزء گروهی بودند كه در گزارش NBI بیشترین تأكید در بازسازی آن ها گوشزد شده بود. زنگ زدگی، نقص در نگه داری مناسب و خستگی جزئیات آسیب پذیر مشكلات عمده در پل های فولادی بود.همچنین تعداد زیادی از این پل ها برای تحمل بار عبور مرور بیشتر نیاز به ارتقا و احیا خواهد داشت.در گزارشات NBI همواره قید شده است كه تعمیر ونوسازی احیاء به صرفه تر از ساخت دوباره یك پل جدید است.هزینه بازسازی وتعمیردراكثرمواردخیلی ارزان ترازدوباره ساختن است همچنین به وقت كمتری نیزنیازدارد.درنتیجه مدت كمتری خدمات شهری دچار اختلال می شود.با توجه به منابع محدود برای كاستن از مشكلات مربوط به پل های فولادی نیاز به مواد جدید و نو و روش های مقرون به صرفه بدیهی است .
برتری خواص فیزیكی و مكانیكی FRPها آن ها را به موارد خوبی برای تعمیر و بازسازی سازه ها بدل كرده است.FRP ها از نخ هایی با مقاومت بالا ساخته شده اند؛(با مقاومت كششی بیش از 2گیگا پاسكال)مثل شیشه،كربن كولار (نوعی فیبرصند گلوله) كه در شبكه از رزین گذاشته شده است. كمپوزیت های شیشه(فایبر گلاس) به آسانی در دسترس هستند و واقعاً هم ارزان هستند.آنها در مصالح ساختمانی از جمله بتن به كار رفته اند ولی ضریب كششی كم این كمپوزیت ها آن ها را برای تقویت وتعمیر سازه های فولادی بلا استفاده كرده است در حالی كه CFRP ها خواص میكانیكی قابل ملاحظه ای از خود نشان می دهند به طوری كه مقاومت كششی آن 1200مگا پاسكال ومدول الاستیسیته آن ها بیش از 140گیگا پاسكال است.همچنین ورق های CFRP كمتر از یك پنجم فولاد وزن دارد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم اند.
لایه های CFRP با ضریب مدول كششی بالا كه بوسیله اپوكسی چسبانده شده اند می توانند در برابر تنش های كششی یك عضو كششی مقاومت كنند و سختی تیر سراسری را افزایش دهند.با اضافه كردن لایه های CFRP به عضو كششی تنش در آن كاهش خواهد یافت و به همین ترتیب مدت زمان تسلیم عضو نیز بهبود خواهد یافت.در طول یك دهه اخیر پژوهش های زیادی بر روی تعمیر و بازسازی تیرهای بتنی بوسیله FRP ها كه اپوكسی بهم چسبانده شده اند صورت گرفته است ولی پژوهش های اندكی در مورد استفاده از این مواد برای تقویت تیرهای فولادی و تعمیرشان به وسیله این مواد انجام شده است.
این مقاله تأثیر CFRP های چسبانده شده با اپوكسی را در تنش موجود در بال تیر آهن به كار رفته در یك تیر مركب بتن ـ فولادو همچنین بهبود ظرفیت باربری وسختی آن را مورد بررسی قرار می دهد.
كارهای قبلی
معمولی ترین روش مرمت پل ها موارد زیر هستند
1ـ تقویت اعضا
2ـ اضافه كردن تعداد اعضا
3ـ افزایش رفتار كمپوزیت(یكپارچه مركب)
4ـ ایجاد پیوستگی در استحكام
5ـ پُستtensioning
به كلی روش های سنتی كه دربالا ذكر شد به ماشین آلات سنگین و قطع خدمات شهری به مدت طولانی نیاز دارند و بسیار گران هستند.و در بیشتر موارد میزان منابع مورد مصرف برای حل مشكل را هم در نظر نمی گیرند.
به عنوان مثال، سالها استفاده از ورق های فولادی جوش داده شده برای تعمیر و تقویت سازه های موجود عمومی ترین روش برای این كار بوده است. اولین استفاده از این روش، به سال 1934 در فرانسه برمی گردد در زمانی كه یك پل 73 ساله تقویت شد. ضعف های عمومی ورق های جوش داده شده موارد زیر هستند:
1ـ برای آوردن و جوش دادن ورق های فولادی به ماشین آلات سنگین نیاز بود.
2ـ حساسیت جزئیات جوش در برابر فرسودگی
3ـ امكان ایجاد خوردگی (سوختن) در اثر شوك الكتریكی ما بین صفحات و عضو موجود برای اتصال آن ها به هم پژوهش های زیادی بر روی استفاده از ورق های فولادی به هم چسبیده با اپوكسی برای تقویت سازه های بتنی و فولادی انجام شده است. اولین گزارش به سال1964 برمی گردد در بندر«دوربان» در آفریقای جنوبی ، كه تقویت در یك تیر بتنی در هنگام ساخت به صورت تصادفی جا مانده بود. ( تیر مسلح نبود ). تیر بتنی با ورق های فولادی بوسیله اپوكسی در برابر تنش كششی مقاوم شد. در ژاپن نیز با همین روش بیش از 200 بزرگ راه مرتفع بتنی كه معیوب بودند تقویت شدند.
فایل ورد word مقاوم سازی تیر مرکب بتن فولاد با استفاده از CFRP
فهرست مطالب
خلاصه: 1
معرفی 1
كارهای قبلی 3
تحقیق تجربی 5
فولاد 7
بتن: 7
آماده كردن نمونه ها و تجهیزات 8
جزئیات آزمایشگاهی: 9
مدل سازی تحلیلی 10
رفتار تغییر شكل تحت بار 10
ظرفیت نهایی لنگر(AASHTO) 12
آنالیز تجربی 12
تقویت با یك لایه CFRP 13
تقویت با ورق های سه لایه 14
تقویت با 5 لایه CFRP 15
تأثیر مقاوم سازی بر روی نمودار تنش و كرنش: 16
حالت های شكست 17
جواب نتایج 18



لینک کمکی