فایل ورد word تحقیق نگارگری ایرانی اسلامی دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق نگارگری ایرانی اسلامی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق نگارگری ایرانی اسلامی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق نگارگری ایرانی اسلامی :
این مقاله بصورت Word و قایب ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word تحقیق نگارگری ایرانی اسلامی
در همه هنرها و از جمله در نگارگری پرداختن به تركیببندی در جهت حفظ تناسبات و همچنین وحدت اثر همیشه مورد توجه بوده است در این راستا و برای ایجاد تركیببندی خوب و تكامل یافته همواره توجه به تناسبات در رابطه با تمامی عناصر بصری كار از اولویت برخوردار بوده است و از جمله این عناصر بصری كه از جایگاه خاصی در نگارگری ایران برخوردار است عنصری است به نام رنگ زیرا علت اصلی زیبایی خیرهكننده و جادویی و شكوه و جلال نگارگری ایرانی رنگهای خالص و ناب آن میباشد رنگ در نگارگری خود نور است و تاریكی در آن وجود ندارد چون بر اساس اعتقاد هنرمند مسلمان كه خداوند رحمت خود را به صورت یكسان بر همه چیز گسترده است و نور نشانی از رحمت اوست نگارگر در آثارش به این اعتقاد اشاره دارد علاوه بر این موضوع نیز در انتخاب نوع تركیببندی و مایه رنگ حاكم دخالت داشته و از این روست كه هنرمند تركیبهای ایستا را برای صحنههای آرام و عاشقانه تركیبهای پویا را برای موضوعهایی با مضامین نبرد و جنگ و نزاع تركیبهای تك مركزی و انفجاری را برای مضامین مذهبی بكار می برد در مطابقت رنگ و تركیب بندیهای مشخص باید گفت كه رنگهای سرد و آرام با ترتیبهای ایستا و ساكن رنگهای گرم و پرتحرك با تركیبهای پویا و رنگهای گرم و پرتلاطم به همراه تضاد شدید رنگی و تیره روشن با تركیبهای انفجاری و تك مركزی مطابقت دارد ولی هنرمند نگارگر در جهت به تعادل رساندن همه اجزاء اثر و تحت كنترل درآوردن انرژیهای ساطع از آنها در جهت حفظ وحدت و یكپارچگی كلی اثر در اغلب موارد این رنگها را جابجا استفاده میكند و این از تدابیر زیركانه نگارگر ایرانی میباشد در نقاشی و نگارگری عواملی اساسی كه باعث میشوند آثار خصوصیتهای ویژه و منحصر به فردی برای خود داشته باشند و هر كدام مفاهیم و معانی خاص خود را به نمایش بگذارند تركیب بندیها و مایه رنگهایی است كه هر كدام از این آثار تصویری بر پایه آنها تنظیم میشوند و این تركیبها و نوع مایه رنگها بر اساس اصولی چند از جمله موضوع اثر ایجاد و انتخاب میگردند تا در ارائه مفهوم آن در حد كمال موفق باشند این پژوهش و تحقیق سعی بر آن دارد تا روابط تنگاتنگ میان موضوع و نوع تركیببندی و فامهای رنگی مطابق با آنها را در آثار نگارگری ایرانی- اسلامی مورد مطالعه قرار دهد در همین راستا ابتدا سعی شده جایگاه هر كدام از آنها در خلق این نگارهها بررسی شده و مشخص شود سپس در ادامه آن به دیدگاه هنرمند نگارگر ایرانی درباره رنگ نور شكل فضا و تركیببندی توجه شده است تا به اطلاعات پیش زمینهای بیشتری در این باره دسترسی باشد در مراحل بعدی پژوهش حاضر اختصاصاً به موضوع اصلی تحقیق توجه شده است در این وهله با انتخاب تعدادی آثار نگارگری شاخص و مطالعه بر روی آنها كه از آثار نگارگریهای ابتدایی شروع میشود و در نهایت به یكی از شاهكارهای نگارگر معروف عهد صفویه سلطان محمد با عنوان معراج حضرت رسول اكرم ص ختم میشود خصوصیات روانی و بصری موضوعها و تركیب بندیها مورد مطالعه و تحلیل قرار میگیرد و در نهایت به چگونگی مطابقت این ویژگیهای خاص با رنگها ویژه با توجه بر خصوصیات ظاهری و باطنی رنگها كه معرف حالات روانی و روحیات خاصی میباشند پرداخته میشود و در نهایت به نتیجهای دست یافت كه محكم و قابل قبول باشد
تركیب بندی و فام های رنگی مطابق با آنها در آثار نگارگری ایرانی اسلامی
فایل ورد word تحقیق نگارگری ایرانی اسلامی
فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
جایگاه تركیببندی و رنگ در نگارگری
تركیببندی و رنگ و تطابق آنها با یكدیگر
نتیجهگیری
منابع و مأخذ
