فایل ورد word تحقیق هنر موسیقی و خطاطی دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق هنر موسیقی و خطاطی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق هنر موسیقی و خطاطی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق هنر موسیقی و خطاطی :
این مقاله بصورت Word و قایب ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word تحقیق هنر موسیقی و خطاطی
خط خطی كردن دوران كودكی از اولین تجربیات انسان است كودك احساسات خود را با كشیدن بر روی كاغذ دیوار یا هر شی و در دسترس نشان می دهد سپس در مدرسه با خطوطی آشنا می شود كه مفاهیم خاصی دارند و برای نوشتن الفبا اعداد و ترسیم اشكال هندسی از آنها استفاده می كند انسان حتی خطوطی را تجربه می كند كه تنها تصور ذهنی اوست اگر كف دو دست خود را بهم بچسبانید در مرز میان دستها خطی را می بیند كه در حقیقت وجود ندارد از همه جالب تر خط میان آسمان و زمین است كه در ذهن ایجاد می شود و همه ما می دانیم كه چنین خطی وجود ندارد اما آن را می بینیم بنابراین تشخیص و تجسم خط بصری مشروط است به این كه در چه وسعتی با چه فاصله ای و از كدام زاویه دید عناصر بصری را در یك تركیب تجسمی قرار دهیم در تعریف تجسمی خط عبارت است از حركت یا شكل كمتر بصری خواه بدون ضخامت و به صورت مجرد و خواه با داشتن ضخامت و برجستگی مثل مرزهای پیرامون یك مسطح محل برخورد دو سطح با دو زاویه مختلف مرز حاصل از تباین دو سطح رنگین با تیرگی متفاوت و اثر حركت مداد قلم مو یا یك شیء نوك تیز بر یك صفحه انواع خط كلمه خط انواع اندازه ها و ضخامت های مختلف خطوط مستقیم یا منحنی و خطوطی را كه به تدریج پهن و نازك می شوند در بر می گیرد خط در حوزه طراحی قدیمی ترین مهمترین و قاطع ترین عنصر بصری است به طور كلی خط نقله در حال حركت و ساده ترین شكل نمایش تحرك است قدرت سرعت اجرا و سهولت بیان مفاهیم از خط عنصری ساخته است كه در بسیاری از موارد بر عناصر بصری دیگر برتری می یابد مجموعه خطوطی كه انسان می تواند به وجود بیاورد سه نوع است حركت یكنواخت دست در یك جهت خط مستقیم را به وجود می آورد كه آن را می توان با سرعت و دقت ترسیم كرد خط مستقیم در سه حالت مختلف ترسیم می شود حالت عمودی حالت افقی حالت مورب خط مستقیم در هر سه حالت جهت و تحرك دارد ما به صورت غریزی نسبت به خطوط واكنش نشان می دهیم خط عمودی از نظر بصری احساس تعادلی و ثبات را بر می انگیزد خط افقی احساس آرامش و یكنواختی را ایجاد می كند خط مایل پویاترین خط است جنبش و كشاكش بصری ایجاد می كند حالتی ناپایدار دارد و تحرك آن بر انجام عمل دلالت می كند این خط برای ایجاد تعادل تصویری به عناصر دیگر نیازمند است زیرا بین حالت خطوط افقی و عمودی در نوسان است همچنین خطی كه به سرعت كشیده شود و با خطی كه آهسته ترسیم شود تفاوت دارد خطوط ممتد و طولانی ثبات و استحكام بیشتری دارند خطوطی كه در زمان كوتاه و به صورت بریده بریده اجرا می شوند احساس تزلزل را بر می انگیزد كیفیت خط خطوطی كه در طراحی به كار می روند از نظر كیفیت بر دو نوع است خطوطی كه بیشتر نشان دهنده حالت های عاطفی و روحی است خطوطی كه بیش تر بر پایه نظم و تفكر ایجاد می شود و حالت آن از قبل پیش بینی شده است خطو نه تنها تصاویر واضح و مشخص از آنچه دیده می شود ایجاد می كند بلكه برای تجسم بخشیدن به آنچه در ذهن طراح شكل گرفته نیز بهترین وسیله است كاركردهای خط از مهمترین كاركردهای خط می توان از ایجاد خط مرزی یا كناره نما بدون استفاده از سایه و روشن جزئیات یاد كرد خط خالاصه ترین وسیله تجسمی است كه مرزهای اشیاء را تعیین می كند یكی دیگر از كاركردهای خط ایجاد بافت است طراحی با استفاده از تكرار منظم انواع خطوط بافت ایجاد می كند بافت كیفیت لایه سطحی پدیده هاست كه با دیدن و لمس كردن آن را احساس می كنم بافت حقیقی هم كیفیت بصری دارد وهم كیفیت لامسه ای كه هر یك احساس را در انسان بر می انگیزد در بسیاری بر میانگیزد در بسیاری از آثار هنری بافت كیفیت بصری دارد یعنی در بافت ما از بافت تنها از طریق دیدن انجام می شود به كارگیری خطوط در ایجاد بافت تزئینی از دیگر كاركردهای خط است بافت تزئینی برای پوشاندن سطح و ایجاد زیبایی به كار می رود استفاده از خط برای ایجاد سایه و روشن هم یكی دیگر از كاركردهای خط است همچنین برای نمایش حجم از خطوط هاشوری استفاده می كنیم كه ایجاد بافت بصری می كند حركت یك مسیر خطی است چشم ابتدا و انتهای حركت را دریافت نموده و مسیر حركت را در می نوردد منظور از حركت بصری در نقاشی بوسیله خطوط ایجاد پیوند میان اجزای اثر است به طوری كه گردش چشم را بر روی گستره اثر ممكن سازد حركت بصری گاه بارز و گویاست و با تأكید نقاش بر بازنمایی حركت در كل اثر بوسیله خط توأم گشته و حركتهای متفاوت خطی در مجموع به القای آن می پردازند و گاه حركت بصری به صورتی آشكار و با پدیدآوردن خطوطی مشخص رخ می نماید استفاده از خط در جهت به حركت درآوردن چشم بر سطح اثر در نقاشی تجربی سده های نوزده و بیست نمایشی آشكار و بارز یافته و به عنصری اساسی در نقاشی مبدل گشت عمق نمائی بوسیله خط نیز به نوعی ایجاد حركت بصری در جهت سه بعد نمایی می انجامد و حركتی از سطح اثر به درون آن را پدید می آورد خطای باصره از ابتدائی ترین نقاشیهای بشر توجه نقاشان را در جهت ایجاد القای عمق و فضاسازی به خود جلب نمود و پرسپكتیو خطی در عصر رنسانس نقشی مؤثر در ایجاد وحدت وتمركز در نقطه ای از اثر را بر عهده گرفت پس از تدوین نظریاتی در رابطه با عمق نمایی خطی به همراه به كارگیری تنتالیته های رنگی؛ این آزمونها در آثار دوران باروك به اوج خود نزدیك گردید تحول نقاشی در سده نوزده باعث پدید آمدن تصویر نوینی از فضا و بعد گشت و پرسپكتیو خطی جوی در جهت ایجاد فضایی سه بعدی و طبیعت گرایانه ارزش بنیادین خود را از دست داد اما بر نقش خطوط هدایتگر در جهت ایجاد و القای فضایی محصور و انتزاعی افزوده گشت
هنر موسیقی و خطاطی
فایل ورد word تحقیق هنر موسیقی و خطاطی
فهرست مطالب
خط
انواع خط
کیفیت خط
کارکردهای خط
نقش خط در ایجاد فضای تجسمی
پدیداری حرکت بصری به کمک خطوط
خط و ترکیب بندی
تعریف موسیقی
واژه موسیقی
اجرای موسیقی
موسیقی نظری تئوریک
آشنایی با علم نتیک موسیقی
علائم ثبت زبان موسیقی
اسامی نتها
انواع موسیقی
موسیقی محلی
موسیقی ضربی ضربدار
موسیقی کلیسایی یا روحانی
موسیقی مذهبی ایرانی
موسیقی یکنواخت
موسیقی توصیفی
موسیقی دراماتیک
موسیقی سنتی
موسیقی کلاسیک
موسیقی معماری
موسیقی نظامی
موسیقی اتاقی
موسیقی باستانی
موسیقی تاریخی
موسیقی تک صوتی
موسیقی صوتی
موسیقی چند صوتی
موسیقی نمایشی
موسیقی افقی
موسیقی الکترواکوستیک
موسیقی الکترونیک
موسیقی تصادفی
موسیقی ایرانی
دستگاه
شرط دستگاه بودن
دستگاه در ایرانی
ردیف
درآمد موسیقی
نغمه
گوشه
رنگ
آواز اصلی و آواز فرعی
ترانه
تصنیف در موسیقی
مقامات موسیقی ایرانی
سازهای موسیقی ایران
موسیقی کلاسیک و ارکستراسیون
عوامل درک و تفسیر موسیقی کلاسیک
سازهای موسیقی کلاسیک
سازشناسی غربی
