فایل ورد word تحقیق جایگاه موسیقی سنتی در ایران دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق جایگاه موسیقی سنتی در ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق جایگاه موسیقی سنتی در ایران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق جایگاه موسیقی سنتی در ایران :
این مقاله بصورت Word و قایب ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word تحقیق جایگاه موسیقی سنتی در ایران
من با موسیقی زیستهام و عمر خود را در پیرمز و راز این لطیفه نهانی طی كردهام بدان اندیشیدهام و دل در گروی آن نهادهام هنوز هم آن جذبه نخست آتش در درونم میافكند مرا میرباید و با خود میبرد و نمیدانم چیست در گوهر این افسونگر كه چنین جانهایی لطیف را مسحور خویش كرده است در همه این سالها كمتر مجالی داشتم تا شرح این سودا دهم كاین همه زخم نهان هست و مجال آه نیست بر این باور بودم كه كار هنرمند آفرینش است و بس و باید تفسیر و سخن گفتن از هنر را به جامعهشناسان و فیلسوفان و دیگران سپرد ولی به عنوان هنرمندی كه همواره مورد لطف بیكران مردم است در برابر پرسشهای جدی قرار میگرفتم گرچه در حد توان میكوشیدم تا دیدگاه خود را توضیح دهم و یا در اندك مصاحبهها با رسانهها برداشتهای خود را درباره موسیقی ایرانی بیان كنم اما كمتر این فرصت پیش میآمد تا به تفصیل در این باره سخن بگویم راز مانا مجلی بود تا این تاملات را با جامعه در میان بگذارم و فراتر از این باید بگویم كه مجالی بود تا تجربیات و تاملات خود را مروری دیگر داشته باشم بسیاری از این موضوعات را اندیشیده بودم اما گفت و گوها فرصتی را پیش آورد تا یك بار دیگر و از دیدی تازه به این موضوعات نظر اندازم خوشبختانه دوستانم اهل مجامله و تعارف نبودند و تا نكتهسنجیهای بسیار نمیكردند و پاسخ دقیق نمیگرفتند قانع نمیشدند و به سراغ پرسش دیگر نمیرفتند گمانم لطف این گفت و گوها در این است
زمانی كه نخستین بار ایده تدوین كتاب راز مانا مطرح شد هم من و هم دوستانم تصور انجام چند گفتو گوی ساده را در ذهن داشتیم و بر این باور بودیم كه میتوان در چند جلسه این كار را به سامان رساند هر چه پیشتر میرفتیم آن تصور اولیه بیشتر رنگ میباخت تا بدانجا كه شاید بتوان گفت كه این كتاب نه از ایده اولیه بلكه در جریان گفتوگو شكل گرفت ماجرای شكلگیری كتاب خود شرحی خواندنی است و امید است كه در ویراست دوم كتاب بدان بپردازیم وقتی كه متن گفتوگوها بازخوانی میشد سوالات تازهای طرح میشد و پاسخهای تازهای را میطلبید و آن پاسخ خود سوالی دیگر را میدان میداد به همین دلیل بخش مهمی از این گفتو گو در جریان چندباره رفت و برگشت متون شكل گرفت تمام آن سخنها كه گفته و شنیده شد در این متن راه نیافتند و شاید بر خواننده آگاه این گسیختگی چندان پوشیده نمانده باشد پرسشهایی كه در این كتاب طرح شدهاند پرسشهایی از جایگاه و نقش موسیقی ایرانی و نقش من در سرنوشت این هنر است و من از چشم خود بدان پرداختم با این حال باید در نظر داشت كه دیگرانی نیز كه در این عرصه دستی دارند خودبه خود مخاطب این پرسشهایند امید است این كتاب آغاز شكلگیری گفتو گویی وسیعتر میان موسیقیدانان فرهیختگان و روشنفكران و جامعه درباره سرنوشت موسیقی ایرانی و آینده آن باشد محمدرضا شجریان هنر و موسیقی وجهی از تاریخ و فرهنگ یك ملت است و از اینرو شایسته آن است تا فیلسوفان و جامعهشناسان هنر به قصد شناخت رازهای نهفته و معانی پنهان فرهنگها در آن تامل كنند هر قوم یا گروه اجتماعی هر چقدر هم كه از بیان دنیای درونی خود پرهیز كند چون به عرصه هنر پا مینهد قادر به پردهپوشی نیست و در این پهنه به شیوهای ظریف ناخواسته و نهائی خود را آشكار میكند ورود به چنین دنیایی و خواندن رازهای نهفته تمنای فیلسوفان و جامعهشناسان هنر است و روشن است كه این كار نه چندان سهل و ساده است متاسفانه در ایران عرصه هنر كمتر موضوع چنین تاملات و مطالعاتی بوده است و موسیقی از این حیث بیشتر از دیگر جلوههای هنری مورد غفلت قرار گرفته است این در حالی است كه برخی فیلسوفان هنر موسیقی را منطق احساسات و تمایلات جمعی خواندهاند و بر این باورند كه موسیقی بازتاباننده الگوی ذهنیت جمعی یك قوم و ملت است و در همه كنشهای جمعی بازتاب مییابد از این منظر موسیقی شاید بیش از دیگر جلوههای هنری از حیث مطالعات فرهنگی جامعه شناسی و حتی فرهنگ سیاسی درخور توجه است موسیقی تولید احساس به شیوهای بسیار انتزاعی است احساساتی كه با واژهها قابل بیان نیستند و یا به صورت كامل با ابزارهای زبانی بیان نمیشوند تجربه تاریخی حاصل از زیست مشترك یك گروه در موسیقی آنها بازتاب مییابد و هر قوم گروه یا ملتی كه نغمه موسیقی خود را میشنود فشرده تاریخ و تجربه تاریخی خود را حس میكند واكنش احساسی مشترك در برابر نغمههای موسیقی گویی یادآوری خاطره تاریخی آن قوم است
جایگاه موسیقی سنتی در ایران
