فایل ورد word تحقیق تعمیر موتور گیربکس دیفرانسیل کلاچ دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق تعمیر موتور گیربکس دیفرانسیل کلاچ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق تعمیر موتور گیربکس دیفرانسیل کلاچ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق تعمیر موتور گیربکس دیفرانسیل کلاچ :
این مقاله بصورت Word و قابل ویرایش همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word تحقیق تعمیر موتور گیربکس دیفرانسیل کلاچ
برای پیاده كردن كلاچ برای تعمیر باید اول پلوسها را باز كرده و بعد گیر بكس را از روی ماشین پیاده كنیمسپس دیسك كلاچ را كه با 6 پیچ روی فلایویل بسته شده پیاده می كنیم و بعد برای تعویض كاسه نمد شافت اگر روغن ریزی داشت آچار مخصوص موجود است بشماره فنی 488 Bvi كه در موقع درآوردن كلاچ از روی گیر بكس آنرا روی شافت قرار داده تا كاسه نمد به دنده های شافت گیر نكند و از بین برود و برای جازدن كاسه نمد دیگر از این آچار موجود است بعد از تعویض كاسه نمد پوسته كلاچ را روی گیر بكس بسته و بعد از تعمیر كلاچ گیر بكس را روی موتور سوار می كنیم برای سوار كردن صفحه كلاچ و دیسك در جای خود به عرض شافت آچار مخصوص موجود است بشماره فنی 319 Emg كه در داخل صفحه كلاچ و ته میل لنگ قرار می دهیم و بعد از بستن 6 پیچ دیسك گریس مخصوص به نام مولی كرت روی شافت و بوش به مقدار كم می ریزیم و سپس گیربكس را سوار می كنیم
كلاچ شاخه اهرم دو شاخه كلاچ برای تعویض شاخه اهرم بلبرینگ كلاچ اجار مخصوص موجوداست بشماره فنی384 EMB كه با ان دو پیم روی شاخه را از روی ان خارج كرده و دو شاخه را از پوسته كلاچ خارج میكنیم برای سوار كردن شاخه اهرم بلبرینگ اول از گریس مولی كرت روی ان میرتیم و بعد در جای خود قرار داده و پیمهای در اورده را در جای خود میگذاریم بطوریكه از بریدگی وسط تا دو شاخه یك میلیمتر باشد برای میزان كردن سیم كلاچ دو مهره ضامن سیم كلاچ را شل كرده وآن را میزان میكنیم باید به اندازه 2 تا 3 میلیمتر خلاصی داشته باشد و بعد دو مهره ضامن را در جای خود سفت میكنیم
لغزیدن كلاچ در حال كلاچ گرفتن لغزش كلاچ در طول سرعت خیلی قابل توجه است آن بی نهایت روی سطوح رویه ها كلاچ و سطوح صیقل نشده چرخ سیار و پلیت فشار سخت است كلاچ لغزنده گرمای زیادی تولید می كند در نتیجه رویه های كلاچ به سرعت فرسوده می شوند و ممكن است نیم سوز یا تمام سوز شود وقتی رویه چرخ طیار و پلیت فشار پوسیده شود ممكن است شكاف بردارد ترك بخورد و یا شیار دار شود گرما در پلیت می تواند باعث شود فنر ها كشش خود را از دست بدهند كه این موقعیت را بدتر می كند چند دلیل می تواند باعث لغزش كلاچ شود اتصال پدال ممكن است به درستی تنظیم نشده باشد این ممكن است لغی را پس از آنكه یاتاقان كلاچ در مقابل انگشتی های خلاصی فشرده شوند حتی با پدال آزاد شده كاهش دهد پس پلیت فشار نمی تواند نیروی كامل فنر را برای قفل كردن صفحه كلاچ به چرخ طیار به كار برد نتیجه این است كه كلاچ می لغزد در حالی كه كلاچ گرفته می شود تنظیم مجدد اتصال ممكن است مشكل را حل كند
اتصال ارتباطی یا یك فنر برگشتی شكسته ممكن است از برگشت كامل اتصال به موقعیت گیر كردن جلو گیری كند اگر فنر شكسته است آنرا عوض كنید بیشتر اتصال كلاچ روی محور بوش های لاستیكی یا نایلونی قرار دارد این باید با اسپری سلیكون روغن SAEGOیا گریس چند كاره بسته به سفارش سازنده روغن كاری شوداگر هیچ یك از موارد بالا باعث لغزش نبود پس كلاچ باید برای سرویس جدا شود حالتهایی در كلاچ كه می تواند باعث لغزش شود شامل رویه های پوسیده صفحه كلاچ پلیت فشار شكسته یا فرسوده یا فنرهای دیافراگمی پوسده یا شكسته گریس یا روغن روی رویه های دیسك تنظیم نادرست اهم های خلاص یا دیسك كلاچ پیچ خورده می باشد یك راهنما برای كلاچ لغزنده مواد رویه ورقه محفظه كلاچ است این حالت می تواند با برداشتن پوشش بازرسی از زیر كلاچ وچرخ طیارآشكار شود سفارش اغلب سازندگان عوض كردن مونتاژ دیسك و بلیت فشار است اگر آسیب یا فرسودگی داخلی باشد یا فنرها ضعیف باشند مونتاژ پلیت فشار می تواند دوباره ساخته شود اما این معمولاً كار سازندگان كلاچ است
دقت اگر كلاچ و پلیت فشار عوض شوند چرخ طیار باید به دقت از نظر یا آسیبهای چون ترك شكاف و یا شیار بررسی و چك شود هر یك از این حالتها اگر پیشرفت كند باعث می شوند كه صفحه كلاچ عوض شود قرار دادن یك دیسك جدید در مقابل یك چرخ طیار آسیب دیده به آسیب دیدگی سریع سطح منتهی می شود
لقی های كلاچ یا ضعیف شده هنگام كلاچ گرفتن علت لقی كلاچ احتمالاً بیشتر در داخل كلاچ است كلاچ باید برای سرویس یا عوض شدن جدا شود با اینحال قبل از اینكه این كار انجام شود اتصال كلاچ را چك كنید تا مطمئن شوید كه وصل نیست اگر وصل است می تواند ناگهانی باضربه كلاچ به در گیری سریع در نتیجه ضربه سنگین آزاد شود شاسی شكسته موتور هم می تواند باعث لقی شود زیرا موتوری بینهایت برای حركت آزاد است این می تواند باعث شودكه كلاچ ضعیف شده یا لق شود هنگامیكه كلاچ گرفته می شود راه حل عوض كردن شاسی است
داخل كلاچ شكل می تواند ناشی از روغن یا گریس روی رویه های دیسك یا رویه های هرز و لعاب داده شده باشد اگر چنین است دیسك باید عوض شود مشكل می تواند ناشی از ضعیفی توپی صفحه كلاچ روی دندانه های شافت كلاچ باشد این حالت نیاز به تمیز كردن و روغنكاری دندانه روی ضامن و روی شافت دارد لقی كلاچ پس از جدا كردن و نصب مجدد یك موتور ممكن است توسط همتراز نبودن محفظه كلاچ بوجود آید بعضی از محفظه های كلاچ شیم های كوچكی دارند كه می تواند در طول جدا كردن موتور یا محفظه گم شوند این شیم ها باید مجدداً سرجای اصلی شان نصب شوند تا مطمئن شویم محفظه تراز است ممكن است كثیفی بین محفظه كلاچ و سیلندر باشد و یا می تواند شكاف برداشته یا ناصاف شده باشد هر یك از این راه حالتها می تواند ترازی محفظه را از بین بیرد مشكل دیگر كلاچ شل بودن رویه های هرز یا لعاب داده شده یا روغن و یا گریس روی رویه ها نیاز به عوض كردن صفحه كلاچ و پلیت فشار دارد
تعمیر اجزاء مختلف موتور گیربكس دیفرانسیل كلاچ
فایل ورد word تحقیق تعمیر موتور گیربکس دیفرانسیل کلاچ
فهرست مطالب
كلاچ
قسمتهای مختلف كلاچ
شاخه اهرم دو شاخه كلاچ
لغزیدن كلاچ در حال كلاچ گرفتن
لقی های كلاچ یا ضعیف شده هنگام كلاچ گرفتن
سر وصدای كلاچ
ضربانهای پدال كلاچ
گیربكس ودیفرانسیل
مشخصات گیربكس و دیفرانسیل رنو 5
شماره سریال گیربكس
شماره تیپ گیربكس
گبریكس و دیفرانسیل
گیربكس رنو
قسمتهای مختلف شافت روئی
پیاده كردن گیربكس
پیاده وسواركردن گیربكس
تعمیر گیربكس
تعمیر گیربكس و كنترل آن
تعمیر هوزینگ
كرانویل و پینیون
رگلاژ دیفرانسیل
تعمیر گیربكس
تعمیر دیفرانسیل
