فایل ورد word تحقیق تاثیر میدانهای الکترومغناطیس بر روی جدایی جریان ایرفویل دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق تاثیر میدانهای الکترومغناطیس بر روی جدایی جریان ایرفویل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق تاثیر میدانهای الکترومغناطیس بر روی جدایی جریان ایرفویل،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق تاثیر میدانهای الکترومغناطیس بر روی جدایی جریان ایرفویل :
این مقاله بصورت Word و قابل ویرایش همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word تحقیق تاثیر میدانهای الکترومغناطیس بر روی جدایی جریان ایرفویل
کنترل جریان بصورت دستکاری کردن میدان جریان برای ایجاد یک تغییر مطلوب تعریف می شود جریان از روی یک جسم مانند سطح بیرونی هواپیما یا زیر در یایی را میتوان برای اهداف زیر دستکاری کرد به تاخیر انداختن گذار به تعویق انداختن جدایش افزایش لیفت کاهش درگ فشاری و اصطکاک پوسته ای روشهایی که برای نائل شدن به اهداف بالا مورد استفاده قرار می گیرد را روشهای کنتر ل جریان می نامند دسته بندیهای مختلفی برای روشهای کنترل جریان وجود دارد گدالهک روشهای کنترل جریان را در چند بخش تقسیم بندی کرده است كه برای مثال می توان به روشهای زیر اشاره كرد روشهایی که روی دیوار یا دور از آن اعمال می شود
وقتی کنترل جریان روی دیوار اعمال می شود پارامترهای سطح شامل زبری شکل سطح تحدب جابجایی دیوار دما و تخلخل سطح برای ایجاد مکش ودمش می تواند روی نتایج نهایی که در بالا ذکر شد تاثیر بگذاردگرم وسرد کردن سطح نیز می¬تواند از طریق ایجاد گرادیانهای دانسیته و ویسکوزیته روی جریان تاثیر گذار باشد همچنین روشهایی که دور از دیوار سطح اعمال می شوند مانند بمباران کردن لایه¬های برشی از طریق امواج آکوستیک از بیرون سطح شکست ادیهای بزرگ بوسیله وسایلی که دور ازدیوارند روشهای مفید و سودمندی هستند
روشهای اکتیو و پسیو
روش دومی که برای دسته بندی روشهای کنترل جریان وجود دارد به روشهای اکتیو و پسیو موسومند روشهای پسیو مانند تولید کننده های ورتکس فلپ ها ریبلت ها نیازمند مصرف انرژی نیستند ولی روشهای اکتیو نیاز به انرژی مصرفی دارند مانند مکش و دمش سطوح متحرک روش اکتیو دیگری که برای کنترل جریان اطراف ایرفویل استفاده می شود هیدرو دینامیک مغناطیسی یا به اختصار MHD است که باعث افزایش لیفت و کاهش درگ می شود جریان یک سیال الکترولیت در داخل میدان¬های الکتریکی و مغناطیسی باعث اعمال نیروهای حجمی نیروهای لورنتس به ذرات سیال می گردد از آغاز دهه 50 میلادی به بعد نحوه بکار بستن این نیرو در صنعت هوافضا و مکانیک به عنوان یک بحث جدی موضوع تحقیقات جدی محافل علمی بوده است ایجاد نیروی پیشران برای یک زیر دریایی و یا کشتی ایجاد نیروی پیشران در جریان مافوق صوت و ماورای صوت کنترل شوک جریان در دهانه ورودی جت کنترل پدیده¬های پیچیده در جریان سیال در مجاورت دیواره از قبیل لایه مرزی توربولانس گردابه جریان و جدایش از جمله کاربردهای این علم به شمار می رود
هر گاه سیال به موازات سطح جریان نداشته باشد به طوری که جهت عبور از جسم جامد ناگزیر به تغییر مسیر گردد مانند کره علاوه بر نیروی درگ اصطکاکی نیروی درگ فشاری هم حاصل خواهد شد در این مقاله به بررسی مدل های مختلف حل معادلات توربولانس بر پایه ی روش میپردازیم درگ فشاری از اختلاف فشار زیاد در ناحیه ی سکون جلوی جسم و ناحیه کم فشار در قسمت جدا شده پشت جسم در حالتی که دنباله تشکیل شود ناشی میشود در حالی که درگ اصطکاکی به علت وجود تنش برشی روی سطح ایجاد میگردد سهم هر کدام از دو نوع درگ در نیروی درگ کل به شکل جسم و به خصوص ضخامت آن وابسته است به طوری که هرگاه ضخامت جسم صفر باشد یعنی یک صفحه مسطح داشته باشیم درگ فشاری صفر است و درگ کل برابر است با درگ اصطکاکی معادلات حامل روش های محاسبه از جهت مغشوش و همچنین ثابت های مدل برای هر یک از این مدلها ارائه گردیده است ویژگی های اساسی این مدل ها شامل تولید اغتشاش تولید ناشی از شناوری تاثیرات تراکم پذیری و مدلسازی حرارتی و انتقال جرم میباشند
مدل استاندارد در Fluent از جمله این مدل هاست و از زمانی که توسط لاندر و اسپالدینگ ارائه شد به معمول ترین روش برای محاسبات جریان در مهندسی تبدیل شده است صلابت توجیه اقتصادی و دقت قابل ملاحظهی این مدل برای طیف وسیعی از جریان های مغشوش عمومیت یافتن این مدل را در صنعت و مدل سازی حرارتی توجیه میکند این مدل یک مدل نیمه تجربی بوده که منشا معادلات آن ملاحظات پدیده و نتایج تجربی است از آنجایی که نقاط قوت و ضعف مدل استاندارد شناخته شده است اصطلاحاتی بر روی آن انجام گرفته تا عملکرد آن بهبود یابد انواع دیگر این مدل که در نرم افزار Fluent قابل دسترسی میباشند مدل RNG و هوشمند است مدل استاندارد یک مدل نیمه تجربی بر اساس معادلات حاوی انرژی سینتیک اغتشاش و میزان پراکندگی آن است معادلات حامل این مدل برای k از معادله دقیق ناشی میشود در حالی که معادله حامل از توجیهات فیزیکی ناشی شده و شباهت ناچیزی به معادله ریاضی و دقیق خود دارد در به دست آوردن مدل فرض بر آن است که جریان کاملاً مغشوش است و تاثیرات از جهت مولکولی قابل اغماض میباشد بنابراین مدل استاندارد تنها برای جریان های کاملاً مغشوش قابل استفاده میباشد
مطالعه عددی تاثیر میدانهای الكترو مغناطیس بر روی جدایی جریان در ایرفویل
فایل ورد word تحقیق تاثیر میدانهای الکترومغناطیس بر روی جدایی جریان ایرفویل
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول تعاریف مفاهیم به کار رفته در این گزارش
فصل دوم روش های حل معادلات توربولانس
روش استاندارد
معادلات حامل در مدل استاندارد
مدل سازی لزجت مغشوش در مدل استاندارد
ثابتهای مدل استاندارد
مدل RNG
معادلات حامل در مدل RNG
مدل سازی لزجت موثر در مدل RNG
اصلاح چرخش در مدل RNG
محاسبه اعداد پرانتل معکوس موثر در مدل RNG
ترم در معادله
ثابت های مدل RNG
مدل هوشمند
معادلات حامل برای مدل هوشمند
مدل سازی لزجت مغشوش در مدل هوشمند
ثابت های مدل هوشمند
فصل سوم تئوری مدل MHD
روش القای مغناطیس
روش پتانسیل الکتریکی
فصل چهارم حل جریان و تاثیر نیروی لورنتس
ساده سازی معادلات ماکسول
نحوه ایجاد نیروی لورنتس موازی با جریان
شرایط مسئله و حل جریان
بررسی نتایج
جمع بندی و پیشنهادات
مراجع
