فایل ورد word تحقیق سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا :
این مقاله بصورت Word و قابل ویرایش همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد word تحقیق سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا
در قرن پانزدهم محكمه های بعضی دولت های ایتالیایی دیگر مركزی برای گسترش فلسفه هنر و معماری رنسانس تبدیل شده بودند در مانتوآ محكمه گنزاگا Gonzaga وجود داشت كه آلبرتی در كلیسای بزرگ دارای سالن دراز سانت آندن وسان سباستینو را طراحی كرد اربینو مركز مهمی با كاخ دوكی جدید بود كه در آنجا ساخته شده بود فرارا تحت است Este در اواخر قرن پازدهم گسترش یافت به طوری كه چندین كاخ جدید مانند پلازو دی دیامانتی و پارازو و اسكی فاینو برای بورسودست Borso dEst ساخته شده در میلان تحت ویسكانتی سرتو سادی پاویا كامل شد و سپس تحت اسفورزا كاستلو اسفورز اسكو ساخته شد در وینس سان زاكاریا اولین سردر رنسانیسی خود را با دستان انتونیو كامبلو و مورو گوداسی كه در دهه ی 1480 شروع شد به دست آورد گیووانتی ماریا ناسكانتو معمار مجسمه سازی ورنی معماری رنسانی را دربا لوگیا كورمارو در باغ آلبیس كورنارو انجام داد در جنوب ایتالیا استادان رنساسی توسط آلفا نزووی از آروگون بعد از پیروزیش بر پادشاه نابلز به نابلز خوانده شد قابل توجه ترین مثال ها از معماری رنسانس در آن شهر كاپلا كاراك سیولو می باشد كه بر امانته و پالازو اورسینی دی گراوینا نسبت داده می شود كه توسط حبرئیل رانهلو بین سالهای 1513 و 1549 ساخته شده است
اوج رنسانس
در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم معمارانی مانند برامانته آنتونیو دوسانگالو یانگر و دیگران مهارت سبك تجدید بنا شده و توانایی برای به كار بردن آن در ساختمانهایی مانند كلیسا و شهر پالازو را نشان دادند كه كاملاً با ساختارهای دوران عقیق متفاوت بود این سبك دكوراسیون بیشتری داشت و تزئینات مجسمه سازی گندها بسیار شاخص بودند دوره معماری به عنوان اوج رنسانس معروف می باشد كه با دوران رئونالدو متیل آنجلو و رانائل تطابق دارد
برامانند رونا تو برامانته در اوربینو متولد شد و از نقاشی به معماری روی آورد اولین حیات مهم خود را تحت لودوویكو اسفورزا لوكیلان به دست آورد كه برای او تعدادی از ساختمانها را در خلال 20 سال ساخت بعد از سقوط میلان به دست فرانسه در سال 1499 برامانند به روم مسافرت كرد در آنجا او بیشترین موفقیت خود را تحت حیات پاپ به دست آورد ظریفترین اثر معماری برامانتد در میلان اضافه كردن صلیب و هرایان بر كلیسای صومعه ی سانتا ماریا دل گزاری می باشد این بنای آجری به گونه ای است كه تعداد زیادی از آن به سنت شمال ایتالیا مربوط به تعمیرگاه های دارای گنبدهای مربعی شكل می باشد ساختمان جدید تقریباً به طور داخلی طرح ریزی شده است به جزء در قسمت اصلی كه كلیسای كوچك تا حد بیشتری از بازویی های كلیسا گسترش دارد گنبد نیمه كردی با قطر تقریباً بیست متر به طور پنهان در داخل یك ساقه گنبد هفت ضلعی بالا می آید كه در سطح بالاتر با روزنه های كلاسیك طاق مانند همراه می باشد كل قسمت خارجی جزئیات تزئین كاری شده با تزئینات سفال محلی را دارا می باشد در روم برامانتد را خلق كرد كه به عنوان جواهر معماری كامل توصیف می شود كه تم پیتو در صومعه سان پریو در مانتوریو می باشد معبد دایره ای شكل كوچك مكانی می باشد كه در آنا ست پیتر شهید شد و بنابراین مقدس ترین مكان در روم می باشد ساختمان سبكی را در خود دارد كه به باقی مانده های معبد وستا مقدست ترین مكان روم باستان شباهت دارد آن هرماه با كنتراست فضایی با صومعه ای می باشد كه در اطراف آن قرار دارد مانند شكل بالا از قسمت نزدیك صومعه به نظر می رسد كه دارای ارگ و ستونهایی باشد شكلی كه از آن در نمای متكی به خد نمود پیدا كرده است برامانته كار خود را در واكیتان ادامه داد در آنجا او كورتیلی با شكوه ست داماسو و كورتیلی مربوط به بلوار را طراحی كرد در سال 1506 طرح برامانته برای بازسازی پاپپ جولیس روم مربوط به كلیسای بزرگ ست پیترز انتخاب شد و سنگ بنای آن گذاشته شد بعد از فوت برامانته تغییرات زیادی راآنجلو به عنوان معمار اصلی آنرا به چیزی نزدیكتر به پیشنهاد اصلی برامانته تبدیل ساخت
سانگالو
آنتونیو داسانگالو یانگر یكی از خانواده مهندسین نظامی بود معویش گیلیانو یكی از افرادی بود كه نقشه را برای ساخت مجدد كلیسای ست پیتر ارائه كرد و به طور خلاصه با رافائل معاون اجرایی بود
آنتوینودا سانگالو نیز طرحی را برای كلیسای ست پیتر ارائه كرد و معمار اصلی بعد از فوت را نائل و موفقیت خود را با مشیل آنجلو به دست آورد
شهرتش به ارتباط او با كلیسای ست پیتر مربوط نمی شود بلكه به ساختمان كاخ فارنیز بزرگترین كاخ در آن دوره مربوط می شود كه در سال 1530 شروع شد نمود بزرگی آن تا حدودی به اندازه ی خالص آن 5 متر طول در 5/28 متر ارتفاع و به مشرف بودن مكانی رفیع و بلند پایه ی آن مربوط می شود همین طور او ساختمانی از زیبایی خاص میباشد كه برای این طور خانه ی بزرگ و لوكسی در آن زمان غیر معمول بوده است كه به طور كلی از آجر كچ و سیمانی بیش از سنگ ساخته شده باشد بر خلاف دیوارهای نرم صورتی رنگ سنگهای بنفش در گوشه ها دروازه ی بزرگ ساده و تكرارهای یكسان پنجره ها دارای جزئیات ظریف تأثیر گذاری قوی یك استاندارد جدیدی از كاخ سازی را ارائه می دهند قسمت بالایی سه طبقه یك اندازه توسط میشل آنجلو اضافه شده است همین طور تا حدودی درست است كه این ساختمان بزرگ آجر می باشد شكوه جزئیات معماری آن فقط از سنگ معدن نیست بلكه از سالن بزرگ آن می باشد
رافائل
رافائل اوربینو تحت پرو گینو در پروكیا قبل از اینكه فلورانس حركت كننده آموزش دید و آن زمانی بود كه معمار اصلی ست پیتر همراه باآنتاتینو سانجالو كار می كرد همین طور او تعدادی از ساختمانها را طراحی می كرد كه اكثر آنها توسط دیگران كامل شدند تنها تأثیر گذار ترین اثر او بالازو پاندول فینی در فلورانس بود كه دارای دو طبقه با پنجره های درست برجسته شده از نوعپرستشگاه بود كه هر مجموعه با نیم ستونهای منظم قرنیس سنتوریهای دارای ارگ تفاوتی و سنتوریهای مثلثی نمود پیدا كرده بودند
روش گرایی
روش گرایی تا حد گسترده ای با تمایلات متفاوت در كار میشل آنجلو كیلیورومانو پروزی و اندر آلادیو مشخصه گزاری شده است كه باعث سبك باروك شد كه در آن همان مفهوم و واژه معماری برای فصاحت و بلاغت مورد استفاده قرار می گرفت
پروزی بالدارسار پروزی معماری بود كه در سینا متولد شد اما در روم مشغول كار بود كار او اوج رنسانس و روش گرایی را به یكدیگر پیوند داد ویلای فارن سیانای او مربوط به سال 1509 بالازو ماسیوآله كولونه را نشان می دهد یك مكعب تاریخی بسیار نامنظم با دو طبقه ی مساوی می باشد طاقنماها تا حد زیادی با ترتیب هایی از نیم ستونها نمود یافتند این ساختمان به خاطر دیوارهای دارای نقاشی آبرنگ خود فوق العاده و غیر معمول می باشد مشهورترین كار پروزی پالازو ماسیئو آله كولونه در روم می باشد مشخصه های غیر معمول این ساختمان انجمن های سردری آن می باشد كه با ظرافت در اطراف منحنی خیابان قرار دارند آن در طبقه ی همكف رواق مركزی تاریكی دارد كه به طور موازی با خیابان می باشد اما به صورت یك مكان نیمه بسته می باشد تا اینكه یك ایوان درونی باز باشد در بالای این بنا سه طبقه ی یكسان بالا رفته است دو طبقه ی بالایی با پنجره های افقی كوچك با چارچوبهای سطح نازك می باشند كه قرنین با هشتی گود تمایز و كنتراست ایجاد می كنند كه از زمان ساخت آن به عنوان پناهگاهی برای فقیران شهر مطرح بوده است
گیلیورومانو
گیلیورومانو یكی از شاگردان رانائل بود كه او را در كارهای متعدد برای واكتیان كمك می كرد همین طور رومانو یك طراح دارای انگیزه بالا بود كه برای فدریكسوی دوم گانزاگا در مانتوآ روی پالازوته پروژه ای كه مهارت های او به عنوان یك معمار مجسمه ساز و نقاش را تلفیق می كرد كار می كرد در این كار با تركیب كردن سرداب های باغ و نقاشی های آبرنگی او از اثرات سه بعدی استفاده می كند تركیب شگفتی ساز شكل و بافت معماری و استفاده مكرر از مشخصاتی را دارد كه تا حدودی نامتناسب یا بدون تراز می باشند تأثیر كلی و هم آور و اختلال آور است ایلان راكوم رومانو را به عنوان یكی از اولین ارتقا دهندگان روش گرایی مطرح می سازد
معماری دوره رنسانس در اروپا
سبك معماری در دوره رنسانس در اروپا
فایل ورد word تحقیق سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا
فهرست مطالب
معماری در کلیساها 4
فرود اینگه هلند 5
گسترش رنسانس در ایتالیا 6
اوج رنسانس 7
روش گرایی 10
کتابخانه لورن تین 14
گسترش معماری رنسانس فراتر از ایتالیا 19
Legacy رنسانس 26
منابع
كتاب شناس
