فایل ورد word مدیر و ارتباطات دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word مدیر و ارتباطات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word مدیر و ارتباطات،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word مدیر و ارتباطات :
موضوع : فایل ورد word مدیر و ارتباطات
توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
1- مقدمه
در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی، عوامل مؤثر بر ارتباطات، گروههای غیررسمی و رسمی، راههای بهبود ارتباطات در رفع موانع ارتباطی و مدنظر داشتن مراودات انسانی در سازمان مطرح است. بیشتر وقت مدیران به ارتباط رودررو یا تلفنی با زیردستان، همكاران یا مشتریان میگذرد و گاهی در زمانی كه مدیران تنها هستند ممكن است به واسطه ارتباطات ذهنی با مسائل حاد روز خلوت آنها به یك محیط كاری تبدیل شود. این مقاله مفاهیم و فنون ارتباط را در حوزه مدیریت و سازمان مورد بررسی قرار میدهد.
2- ارتباط
ارتباط فرایندی است كه اشخاص از طریق انتقال علایم پیام به تبادل معینی مبادرت میورزند. در یك فرایند ارتباط 7 بخش وجود دارد:
منبع ارتباط
به رمز درآوردن پیام
پیام
كانال
از رمز خارج كردن پیام
گیرنده پیام
بازخورد نمودن نتیجه
پیام عبارت است از شكل عینی شده مفهوم ذهنی فرستنده پیام. پیام ممكن است كلامی یا غیركلامی باشد. پیام كلامی به صورت نوشتار یا گفتار میباشد و پیام غیر كلامی علائم، اشارات و تصاویری هستند كه برای ایجاد ارتباط به كار میروند مثل تصویر پرستاری كه انگشت خود را بر بینی نهاده و شما را دعوت به سكوت میكند.
در بیانی دیگر پیامها به صورت سمعی، بصری، كتبی، سمعی - بصری، بصری - كتبی، سمعی - كتبی، تقسیمبندی شدهاند كه فرستنده پیام موظف است برای فرستادن پیام خود از یكی از فعالیتهای سخن گفتن، كاربرد وسیله مكانیكی برای ارسال پیام، عمل، تحریر و نوشتن یا تركیبی از این فعالیتها متناسب با پیامی كه میخواهد بفرستد استفاده كند و گیرنده پیام نیز موظف است جهت دریافت گوش دادن، مشاهده، خواندن یا تركیبی از این فعالیتها متناسب با پیام فرستاده شده استفاده كند.
در تقسیمبندی دیگر راههای شناخته شده در ایجاد ارتباط، ارتباطات گفتاری، نوشتاری و غیر گفتاری هستند. عیب ارتباطات گفتاری در سازمان این است كه پیام از چندین نفر عبور میكند. هر قدر تعداد افرادی كه پیام از آنها عبور میكند بیشتر باشد احتمال تحریف پیام بیشتر است. هر فرد پیامی را كه دریافت میكند از دید خود تفسیر میكند و پس از آن كه پیام به نفر آخر رسید محتوای آن كاملاً تحریف شده است. پیام نوشتاری بر پیام گفتاری ارجح است، زیرا هر گاه كسی بخواهد مطلبی را بنویسد دقت بیشتری به عمل میآورد و پیام دهنده مجبور است ژرفتر بیندیشد. بنابراین پیامهای نوشتاری پشتوانه منطقی قویتری دارند و رساتر و روشنترمیباشند. عیب پیام نوشتاری هم در وقتگیر بودن آن است و عیب دیگر آن بازخورد ننمودن نتیجه و اینكه نمیتوان تضمین كرد كه آیا پیام نوشتاری به دست فرد مورد نظر رسیده و اینكه وی چگونه آن را تفسیر كرده است. ولی در ارتباطات گفتاری میتوان از گیرنده پیام خواست آنچه را دریافت كرده بازگو كند. ارتباطات غیرگفتاری دربرگیرنده حركت اعضا و اندام است و شامل آهنگ، صدا، اشارههای چشم و ابرو و سایر اندام بدن میشود. از طرفی باید بدانیم حركت یك عضو نمیتواند یك مقصود یا مفهوم جهانی به خود بگیرد ولی هنگامی كه آن را با زبان گفتاری در هم آمیزیم پیام كاملتری به گیرنده میدهد.
مدیریت و ارتباطات
فایل ورد word مدیر و ارتباطات
فهرست مطالب
مدیریت و ارتباطات 1
چكیده 1
1- مقدمه 2
2- ارتباط 2
3- انواع ارتباطات 6
4- ضرورت برقراری ارتباط در مدیریت 7
5- ارتباطات در سازمان 8
6- روشهای بهبود ارتباطات 11
7- موانع موجود بر سر راه ارتباطات اثربخش 13
8- نتیجه گیری 18
مراجع 18
