فایل ورد word تحقیق مروری بر سیستم عامل های win NT و XINU و MINIX و UNIX دارای 80 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق مروری بر سیستم عامل های win NT و XINU و MINIX و UNIX کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق مروری بر سیستم عامل های win NT و XINU و MINIX و UNIX،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق مروری بر سیستم عامل های win NT و XINU و MINIX و UNIX :
موضوع : فایل ورد word تحقیق مروری بر سیستم عامل های win NT و XINU و MINIX و UNIX
به دنبال پیشرفت مایكروسافت DOS به دلیل محدودیتهای حافظه میكروپروسسورهایی از قبیل 8086 و 8088 شانزده بیتی كه یك فضای آدرسدهی بیست بیتی را عرضه میداشتند طراحی كردند یعنی در واقع این میكروپروسسورهای میتوانستند یك مگابایت از حافظه را به طور فیزیكی آدرسدهی كنند با توجه به این كه بیست بیت به خوبی در كلمه word شانزده بیتی جای نمیگرفت مهندسین INTEL برای دستیابی به هر آدرس طرحی به نام تقسیم حافظه ارائه دادند
در این نوع آدرسدهی آمدند یك مگابایت را به 16 قسمت تقسیم كردند كه هر قسمت 64 كیلوبایتی با ghunk بود این كار بدین دلیل بود كه برنامهنویسان اصولاً در پردازندههای 8 بیتی قدیمی مانند INTEL 8085 و ZILOG Z80 با آدرسدهی 64 kdyte آشنایی داشتند
برای اینكه برنامنویسان بتوانند به هر آدرسی در داخل فضای آدرس یك مگابایتی دست پیدا كنند آدرس حافظه فیزیكی محاسبه شد قسمت در 16 ضرب كرده و سپس یك offset به آن اضافه میشود نتیجه به بایت مورد نظر اشاره میكند بقیه پردازندههای 6 بیت مانند 68000 Motorola از آدرسدهی خطی استفاده میكردند كه هربیت از حافظه مستقیماً و بدون استفاده از offset & segment آدرسدهی میكرد و علاوه بر تسهیلاتی مانند MS-DOS 50 و windows 31 طراحان زیادی طرحهای خود را برای آدرسدهی و بیش از 640 كیلوبایت حافظه پیشنهاد كردند میتوان از معروفترین نمونههاQEMM QUALAS’ 386 MA و QUARTERDECK’S را نام برد
كل این و طرحها حافظه مورد استفاده را بیش از حد 640 كیلوبایتی بسط داند ولی مجبور كردن آنها به كار با یك موقعیت خاص PC و دنباله درخواستها و تسهیلات نرمافزاری معمولاً یك هدر كردن زمان پردازش خنثیكننده است همیشه اینطور به نظر میرسد كه حداقل یك درخواست مهم با یكی از تسهیلات با مدیریت حافظه شما سازگار نیست
اولین پردازنده كه فضای آدرسدهی خطی را به كار برد و نیز با DOS سازگاری داشت INTEL 386 بودكه میبایست تقسیمبندی حافظه در كنار آن احتیاج به مدیریت شخص ثالث را حذف كرد كه در واقع فضای آدرسدهی 32 بیتی INTEL 386 با برنامهها نوشته شده برای پردازندههای INTEL قبلی سازگاری نداشت
این برنامههای ناسازگار DOS و تمام برنامههای اجرا شده تحت DOS بودند برایایجاد سازگاری با DOS و درخواستهای آن INTEL یك طریقه دیگر آدرسدهی را طرح كرد بنام Real Mode
این نوع آدرسدهی با سایر نرمافزارهای قبل سازگاری داشت ولی متذسفانه در هنگام كار با این نوع آدرسدهی یعنی Real moed 386 و 486 بیش از یك 8086 خیلی سریع عمل نمیكند DOS كه در مقابل محدودیتهای 8086 و 8088 نوشته شده بود هنوز بسیار شبیه نسخه سریع حد خود در سال 1981 با تمام محدودیتهای آدرسدهی عمل میكنند
در ویندوز NT یك پردازش شامل دستور العمل ها فضای آدرس دهی مجازی كه برای نگهداری برنامه لازم است داده و منابع سیستم عامل كه توسط برنامه های در حال اجرا به كار رفته اند می باشد در هر پردازش حداقل یك thread وجود دارد و قسمتی است كه معمولآ ویندوز NT برای اجرا زمانبندی می كند هر پردازش یك thread نیازمند است چرا كه بدون thread هیچ ازرشی ندارد در هنگام اجرای thread است كه پردازش هم صورت می گیرداگر چه در ویندوز NTدر یك زمان می شودچند برنامه را با هم انجام شوند و این بدین معنی است كه هر پردازش بیش از یك thread دارد
برنامه پایگاه اطلاعاتی را برای آ ژانس های مسافرتی در نظر می گیریم این برنامه آثار ركوردهای سرویس گیرنده آژانس را روی یك كامپیوتر محلی حفظمیكند وبرای به دست آوردن اطلاعات پرواز برای سرویس گیرنده به یك سیستم رزرواسیون از طریق شبكه یا مودم وصل شود یك شركت مسافرتی می تواند برای سرویس گیرنده در خواست اطلاعات بكند و فایل مسافرتی سرویس گیرنده را صدا زند اتصال شبكه ای به سیستم رزرواسیون برای ایجاد و تكمیل زمان بیشتری لازم دارد تا دریافت فایل از هارددیسك اصلی اگر این درخواست به صورت یك thread نوشته شود شركت باید قبل از دستیابی به فایل مسافرتی انقدر صبر كند تا اتصال رزرواسیون انجام شود و اطلاعات مورد در خواست انتقا ل داده شود گر چه برای یك درخواست چند threadبرنامه می تواند دست یابی به یروفایل سرویس گیرنده را هر زمان كه شركت مسافرتی اتصال شبكه ای بهسیستم رزرواسیون برقرار كرد آغاز كند در حالی كه یك thread منتظر پاسخ رزرواسیون است thread دیگر پروفایل سرویس گیرنده دریافت و نمایش می دهد
ویندوز NT هم می تواند این thread های مجزا را انجام دهد وهم می تواند thread را به پردازنده های گوناگون در سیستمهای چند پردازنده ای بفرستد این threadهای چندگانه به طورهمزمان با هم اجرا می شوند
یك برنامه با ید نوشته شو دتا این thread های چند گانه را باهم ادغام كند اكثر برنامه ها كه در سیستم چند پردازنده ای قابل اجرا هستند ویك thread دارند بسیاری از امكانات اجرایی نهفته و پنهان سیستم را از بین میبرند در بعضی از جاها یك پردازش با یك thread می توانند سرعت پردازنده های دیگر را پایین بیاورداین مسئله معمولآ در سیستم های شبكه ای كه پردازش های اجرا شونده روی پردازنده های یك منبع مشترك مانند مدیریت شبكه را بكارمی برندواقعیت دارد اگر مدیریت شبكه چند thread باشد بازیابی می تواند بینthread هایی كه روی چند پردازنده اجرا می شوند مانند تقاضا برای افزایش منابع مدیریتتقسیم شود اگر یك طرح تك thread بكار رود مدیریت شبكه می تواند تنها روی یك پردازنده كار كند با افزایش تقاضا پردازنده تضعیف می شودوبرای سیستم موجود اشكالاتی پیدا می شوند
حالا نوبت آن رسیده است كه از خصوصیت دیگر ویندوز NT خصوصیت پنجم نام ببرید و آن client/serverاست كه در صفحه بعد توضیحات آن داده خواهد شد
5- ساختارCLIENT/SERVER
خیلی ها اصطلاح client/server را با شبكه های محلی و یا lanبكار می برند ما در اول شرح اصطلاحمی پردازیم سپس در مورد چگونگی كار ویندوزNT كه چگونه طرح client/server را از شبكه به سیستم عامل منتقل می كند
برای درك بهتر متوسل به مثالی می شویم
فرض كنید شما در شركتی كه كار می كنید در اتاق خود یك PC كه در آن یك دیسك قرار دارد و یك چاپگر كه متصل به كامپیوتر است و همچنین مودم دارید این PC برای شما یك نفر در هر زمان بخوبی كار نخواهد كرد اگر شركت افراد استخدام شده خود را افزایش داد به هر نفر یك PC تعلق می گیرد حال باید تصمیم بگیریم كه ایا شما می توانید به هر كدام این افراد جداگانه یك چاپگر و یك مودم بدهید
مسلم است كه این كار پر هزینه استو بعلاوه چاپگر شما كه اغلب بلا استفاده است چه لزومی دارد كه برای هر نفر هم یك چاپگر خریداری شود
سؤال دیگر كه پیش می آید این است كه ممكن است افراد دیگری هم در شركت به فایلهایی كه در هارد PC شما است احتیاج داشته باشد یكی از راهها این است كه این فایلها روی فلاپی دیسك Save شود
مروری بر سیستمهای عامل UNIX MINIX XINU WIN NT
فایل ورد word تحقیق مروری بر سیستم عامل های win NT و XINU و MINIX و UNIX
فهرست مطالب
مقدمه 1
1- آدرسدهی 32 بیتی 1
مزیت های آدرس دهی 32 بیتی 4
2-VIRTUAL MEMORY حافظه مجازی 5
عیوب استفاده ازRAM
Mass STORAGE HARD DISK 7
SWAP FILE 9
3-PREEMPTIVE MULTITASKING 11
THREAD 12
nonpreemptive 13
Preemptive multitasking 13
مقایسه nonpreemptive و Preemptive 14
4- symmetric multipocess 16
MULTIPROCESSING* 16
MULTIPROCESSING متقارن و نا متقارن 18
مزیتهاو عیوب سیستمها ی چند پرداشی نا متقارن 18
معایب سیستم های متقارن 19
THRAD 20
5- ساختارCLIENT/SERVER 22
CUENT/SERVER در ویندور NT 24
خصوصیت کنترل دستیابی 26
مقدمه 28
ساختار سیستم عامل xinu 29
زمانبندی و سوئیچ کردنScheduling & Context Switching 30
فرآیند پوچ Null Process 31
هماهنگی فرآیند ها Process Coordination 32
Interprocess Communication 33
مدیریت حافظه Memory Management 34
Interrupt Processing 35
Input Output Management 36
Booting XINU 37
File System 38
سیستم عامل MINIX 40
تاریخچه MINIX 40
1-1نگاهی به مراحل پردازش در minix 42
2-2 ساختمان داخلی minix 42
3-2 مراحل مدیریت فرآیند ها در minix 44
فلاپی و دیسک 45
4-2 مراحل جدول بندی شده در minix 46
1-1نگاهی به سیستم ورودی / خروجی در minix 47
2-3 برنامه مدیریت وقفه در سیستم minix 47
نرم افزار راه اندازی در سیستم unix 47
3-3 نرم افزار ورودی /خروجی غیر وابسته به وسایل سخت افزاری در minix 50
4-3 مدیریت وقفه در سیستم minix Dead Lock 51
5-3 دیسک گردان RAM 52
6-3 نگاهی به دیسک گردان فلاپی در سیستم minix 53
9-3 نگاهی به نرم افزار پایانه در minix 56
سیستم خروجی پایانه 57
1-4مدیریت حافظه در minix 57
2-4 شمای حافظه 58
نتیجه گیری 61
سیستم عامل UNIX 62
مقدمه 62
ساختار داخلی UNIX 65
ورود به UNIX 65
فایلها و دایرکتریهای در UNIX 66
UNIX Implementation اجرای UNIX 68
پردازشها در UNIX 69
