فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس :
موضوع: فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس
توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد
«چكیده»
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.
جهت گردآوری داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یكی ویژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد 20 سئوال تهیه و اجرا شد، كه بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به شرح زیر می باشد:
اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبی برگزار شود زیرا این روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاری برای معلم را راحت تر می كند.
آنها معتقدند كه ارزشیابی به شیوه ی كیفی و توصیفی بهتر است و برگزاری روش عملی و شفاهی ارزشیابی با مشكلاتی مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشیابی راضی هستند كه دلایل متفاوتی را برای آن می توان بیان كرد. ارزشیابی به صورت عملی و شفاهی در تشخیص مشكلات یادگیری فراگیران و رفع ابهامات جزئی آنها می تواند بسیار مؤثر باشد.
بیان مسئله
هدف اساسی تعلیم و تربیت را می توان ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان دانست و آموزش و پرورش از سه مرحله اساسی تشكیل شده است عبارتند از:
1. تهیه و تدوین اهداف 2. آموزشی 3. ارزشیابی
آنچه مسلم است یكی از مهمترین عوامل احراز موفقیت در اصلاح نظام آموزشی شناخت فرآیند یادگیری یاددهی و نظام ارزشیابی و همسو نبودن آنها در راستای اهداف آموزش و پرورش است. امروزه ارزشیابی یادگیری های دانش آموزان یكی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین اركان نظام تعلیم و تربیت است. چرا كه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نه تنها به عنوان ارزشیابی از برنامه ها و محتوای كتاب های درسی و تعیین میزان تحقیق اهداف آموزشی امكان می رود بلكه به عنوان ابزاری مهم و اساسی جهت ارتقا دانش آموزان به پایه تحصیلی بالاتر به كار می رود. ارزشیابی به طور ساده به تعیین ارزشیابی برای هر چیزی یا داوری کردن ارزشها است.
چندین تعریف برای ارزشیابی آموزشی وجود دارد. تعریفی نسبتاً كاملتر را كرانباخ ارائه داده است، او ارزشیابی را «جمع آوری و كاربرد اطلاعات به منظور تصمیم گیری درباره یك برنامه آموزشی» تعریف كرده است (كرانباخ، 1963) . منظور كرانباخ از «برنامه آموزشی» طیفی وسیع است كه از مجموعه ای از مواد و فعالیت های آموزشی توزیع شده در سطح كشور تا تجارب آموزشی یك دانش آموز واحد را در بر گیرد.
گفته های كرانباخ، به قصد بالا بردن كیفیت آموزشی و یادگیری موضوعات مختلف درسی تهیه شده است.
كرانباخ به آزمایش و اصلاح دوره های درسی جدید توجه داشت كه از مطالعه مختلف و آزمایش های آموزشی به وجود آمده بودند. كرانباخ باور داشت كه فقط از طریق فعالیت های وسیع جمع آوری اطلاعات در موقعیت های واقعی كلاس درس می توان تعیین كرد كه در كجا و چه اندازه موفق و یا ناموفق اند.
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی عبارتند از: «فرآیند منظم برای تعیین و تشخیص میزان پیشرفت یادگیرندگان در رسیدن به هدف های آموزشی» (گران لاندل، 1971، ص8)
به ویژه در مدارس راهنمایی از شیوه های ارزشیابی تنها در ارزشیابی شفاهی- كتبی، كمی استفاده می شود.
بیش از این فعالیت های معلمان اغلب در جهت تعیین میزان موفقیت دانش آموزان در یادگیری مطالب درسی بوده است. در حالی كه به شیوه های ارزشیابی به صورت مداوم در طول سال تحصیلی برای هر دانش آموز تأكید می شود.
به گفته ی بسیاری از صاحب نظران، اجرای ارزشیابی تكوینی وسیله ی مهمی برای سنجش چنین سطح انتظاری در آموزش و پرورش هرگز از طریق برگزاری امتحانات چند نوبتی كتبی در طول سال تحصیلی مقدور نیست و اجرای انواع ارزش یابی متناسب با هر درس در جریان یاددهی و یادگیری می توان پاسخ گوی این سطح انتظار باشد. لذا این تحقیق برآن است كه نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدراس راهنمایی چیست؟
- هدف كلی تحقیق
بررسی شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.
- اهداف جزئی تحقیق:
1- بررسی نگرش معلمان نسبت به ارزشیابی كتبی و شفاهی.
2- بررسی علاقه معلمان در استفاده از روش های عملی (تحقیق، آزمایش،...) ارزشیابی.
3- بررسی گرایش دانش آموزان به انواع ارزشیابی.
4- مقایسه میزان به كارگیری شیوه های ارزشیابی كمی و كیفی
5- شناخت رابطه بین شیوه های ارزشیابی و هیجانات دانش آموزان.
6- شناخت این که در كدام شیوه ارزشیابی دانش آموزان بهتر پی به مفهوم سئوالات می برند.
7- شناخت مسائل و مشكلات اجرایی شیوه های ارزشیابی از نظر معلمان
8- شناخت راه كارهای رفع موانع اجرایی در شیوه های ارزش یابی از نظر معلمان.
9- شناخت وضعیت موجود چگونگی اجرای انواع ارزشیابی های كیفی و كمی در كلاس درس.
فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس
فهرست مطالب
عنوان
چکیده 1
فصل اول : بیان مسئله
بیان مسئله 2
اهداف تحقیق 3
اهمیت و ضرورت 4
سوالات پژوهشی 5
فصل دوم : پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق 6
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق 8
فصل چهارم : یافته های تحقیق
پاسخ به سوالات پژوهشی 9
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری و بحث 14
پیشنهادات 18
یادداشت ها 19
منابع مورد استفاده 20
پیوست 21
فایل ورد word بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس
فهرست جداول
جدول 1-4 9
جدول 2-4 10
جدول 3-4 11
جدول 4-4 11
جدول5-4 12
جدول 6-4 12
