فایل ورد word تحقیق تعزیه خوانی دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تحقیق تعزیه خوانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تحقیق تعزیه خوانی،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تحقیق تعزیه خوانی :
موضوع : فایل ورد word تحقیق تعزیه خوانی
بحث و گفتگو درباره خاستگاه تعزیه و زمان پیدایی تعزیه خوانی در جامعه ایران دو موضوع بسیار مهم در تاریخ تعزیه پژوهی بوده است پژوهشگرانی كه در زمینه تعزیه و تعزیه خوانی بررسی و تحقیق كرده اند در مورد اصل و منشأ و تاریخ پیدایی تعیه خوانی نظرهایی گاه مشابه و گاه متفاوت با یكدیگر ارائه داده اند هیچ یك از تعزیه پژوهان نیز در پژوهش های خود در زمینه خاستگاه و پیدایی تعزیه خوانی به یك نتیجه و نظر دقیق و قطعی نرسیده اند و همچنان راه جست و جو و تحقیق درباره این مقوله گشوده مانده است
در سرزمین های كهن جهان بیشتر نمایش های كلاسیك رشته پیوندی با نمایش های آیینی و ریشه در اسطوره ها افسانه ها عقاید و باورها و به طور كلی فرهنگ عامه مردم داشته اند مثلاً آیین نیایش و بزرگداشت دیونیسوس یا باكوس خدای تاكستان ها و باروری و شور و جذبه عارفانه بن مایه نمایش های كلاسیك تراژدی و كمدی یونانی بوده اند ترائوره با اشاره به این موضوع و استناد به عقیده برخی نویسندگان درباره شكل گرفتن تراژدی و كمدی هجو آمیز یونان بر اساس آیین های سری دیونیسوسی و مراسمی كه به افتخار باكوس برپا می شده است می نویسد: نمایش های آتن حتی پس از شناخته شدن به عنوان آثار ادبی و جدایی از مذهب برای مدتی طولانی بخشی از مراسم جشن و سرور بوده اند
ایرانیان شیعه نیزبه یقین در ساختن تعزیه و به نمایش درآوردن واقعه های كربلا و حدیث مصائب سیدالشهدا به سنت نمایش های آیینی ایرانیان قدیم و شیوه اجرای مناسبك و آیین های نیاكان خود و پاره ای از عناصر اسطوره ای و حماسی سازنده نمایش های آیینی نظر داشته و از آنها بهره گرفته اند یكی از نویسندگان مصری مینویسد كه ایرانیان با پیش زمینه هنر تیاتر كه در جامعه داشتند توانستند از شهادت امام حسین (ع) و اصحابش درام های مذهبی بیافرینند در صورتی كه عرب ها هیچ گاه به این اندیشه نیفتادند كه از این وقایع بهره بگیرند زیرا در میانشان هنر نمایش سنت نبود
نمایش مصایب میترا و سوگ سیاوش در ایران به احتمال قوی خاستگاه یا اصلی ترین نمونه از آیین های زمینه ساز نمایش مصایب امام حسین و وقایع كربلا بوده و این دو آیین در شكل گیری تعزیه خوانی تأثیر داشته اند
ایرانیاین مهرپرست به هنگام برگزاری مناسك آیین خود واقعه مصایب میترا را نیز به نمایش درآورده اند در این نمایش چند تن از نقش آفرینان صورتك هایی بر جهره خود می زدند و روی سكویی كه پیروان آیین مهری برای نیایش های مذهبی ساخته بودند می رفتند و همراه نیایش واقعه مصایب مهر را نشان می دادند
در سال مرگ سیاوش مردم بخارا همراه آیین سوگواری سیاوش شهادت او را نمایش می دادند در این نمایش شبیه سیاوش را می ساختند و در عماری یا محملی میگذاشتند این عماری یا محمل كه چهار سویش باز بود روی دوش می گرفتند و مویه كنان و سینه زنان در گذرگاه ها می گرداندند
برخی از پژوهشگران عناصری از اساطیر بین النهرینی آناتولیایی و مصری را نیز در شكل دادن به آیین نمایشی تعزیه مؤثر دانسته و اسطوره تموز رب النوع جوان بین النهرین را یكی از نمونه های تأثیرگذار بر تعزیه یاد كرده اند
برخی دیگر مسایب حضرت مسیح و شخصیت های افسانه ای و تاریخی دیگر در فرهنگ و سنت های هند و اروپا و سامی را در شكل گیری آیین تعزیه خوانی مؤثر میدانند
تعزیه
فایل ورد word تحقیق تعزیه خوانی
فهرست مطالب
خاستگاه و زمان پیدایی تعزیه خوانی 4
پیوند تعزیه با اسطوره و آیین 4
پایگاه تکوین تعزیه خوانی 6
پیوند تعزیه با دین و مذهب 10
تعزیه رفتاری آیینی 13
تعزیه تکرار تاریخ در اسطوره 15
صورت های ادبی و نمایشی تعزیه 17
تعزیه نامه 17
تعزیه خوانی 20
تعزیه خوانی یک بازی نمایشی مقدس 20
