فایل ورد word مقاله اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايي دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word مقاله اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از منابع و مراجع فایل ورد word مقاله اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايي
کتاب تاریخ هنرمدرن/نوربرت لینتون/ترجمه علی رامین/نشر نی
کتاب آشنایی با مکاتب نقاشی
بخشی از فهرست مطالب فایل ورد word مقاله اکسپرسيونيسم يا هيجان نمايي
اکسپرسیونیسم(Expressionism)
چکیده
اکسپرسیونیسم یا هیجاننمایی (Expressionism) نام یک مکتب هنری است. اکسپرسیونیسم شیوهای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگهای تند و اشکال کَجوَش (معوج) و خطوط زمخت بهره میگیرد
مهمترین پیشگام اکسپرسیونیسم ـ ون گوگ ـ بود که به طور آگاهانه طبیعت را برای ” بیان رنج دهشتناک آدمی ” به صورت اغراق آمیز به تصویر کشید . ون گوگ و اکسپرسیونیست های پس از وی ، در کاربرد حسی رنگ و خط تاکید عمده ای بر احساس و انگیزش خود داشتند و از این نظر از تلاش های ـ سورا ـ برای خلق یک نظام علمی برای بیان فرمی متمایز شدند
واژه های کلیدی: اکسپرسیونیسم، پیکره سازی ، هنرمندان، ون گوگ
اکسپرسیونیسم(Expressionism)
اکسپرسیونیسم یا هیجاننمایی (Expressionism) نام یک مکتب هنری است. اکسپرسیونیسم شیوهای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگهای تند و اشکال کَجوَش (معوج) و خطوط زمخت بهره میگیرد. دوره شکل گیری این مکتب از حدود سال 1910 تا 1935 میلادی بود ولی در کل این شیوه از گذشتههای دور باهنرهای تجسمی همراه بوده و در دورههای گوناگون به گونههایی نمود یافتهاست. برای نمونه مکتب تبریز در نگارگری ایرانی و مکتب سونگ در هنر چین را اکسپرسیونیست هنر ایران و چین مینامند
پیشینه
عنوان «اکسپرسیونیسم» در سال 1911 برای متمایز ساختن گروه بزرگی از نقاشان به کار رفت که در دهه اول سده بیستم بنای کار خود را بر باز نمایی حالات تند عاطفی، و عصیان گری علیه نظامات ستم گرانه و ریاکارانه حکومتها، و مقررات غیر انسانی کارخانهها، و عفونت زدگی شهرها و اجتماعات نهاده بودند. این هنرمندان برای رسیدن به اهداف خود رنگهای تند و تشویش انگیز، و ضربات مکرر و هیجان زده قلم مو، و شکلهای اعوجاج یافته و خارج از چارچوب را با ژرفا نمایی به دور از قرار و سامان ایجاد میکردند و هرآنچه آرامش بخش و چشم نواز و متعادل بود از صحنه کار خود بیرون میگذاشتند. بدین ترتیب بین سالهای 1905 تا 1913 مکتب اکسپرسیونیسم با درکی خاص از هنر خاص ونسان ونگوگ و به پیشتازی نقاشانی چون کوکوشکا، امیل نولده و کرشنر در شهر درسدن و با عنوان «گروه پل» به وجود آمد
هنرمندانجیمز انسور در 1860در بلژیک به دنیا آمد و در 1949 در همان شهر درگذشت
ادوارد مونک نروژی که پرده معروفش جیغ در سال به تنهایی مفهوم کامل شیوه اکسپرسیونیسم را در نظر بیننده روشن میسازد
امیل نولده در 1867در شلزویگ،ناحیهای در شمال غربی آلمان متولد شد و در1956 در سیبول درگذشت
وی با تجسم بخشیدن به پندارهای دینی و صور کابوسی ذهن آشفتهاش یکی از نقطههای اوج این شیوه را در وجود میآورد.ژرژ روئو در 1871 در پاریس متولد شد و 1958 در همان شهر از دنیا رفت
