فایل ورد word مقاله آموزش و پرورش و مشارکت

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word مقاله آموزش و پرورش و مشارکت دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word مقاله آموزش و پرورش و مشارکت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد word مقاله آموزش و پرورش و مشارکت

1- احراری، رضا، آموزش و پرورش تطبیقی و نظامهای آموزش و پرورش در چند کشور در حال توسعه و توسعه یافته، دایره المعارف شوراهای آموزش و پرورش جلد دوم- انتشارات آذر برزین مهر- 1382

2- سلطانی ، ایرج، نقش نظام آموزش و پرورش در نهادینه کردن تفکر مشارکتی – فصلنامه مدیریت دوره هشتم، بهار و تابستان 81

3- سلیمی، محمد حسین، مشارکت و مدیریت مشارکتی در آموزش و پرورش، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، دوره هفتم ، زمستان

4- طوسی، محمد علی، مدیریت مشارکت جو، مدیریت در آموزش و پرورش ، سال اول، شماره 3، پاییز 71

5- افروز، غلامعلی، رئیس دانشگاه تهران، فرهنگ مشارکت، شماره اول، پاییز 73

6-نجفی، محمد علی، وزیر سابق آموزش و پرورش، فرهنگ مشارکت، پاییز 73

7- تصدیقی، محمد علی، مدیریت مشارکتی در آموزش و پرورش با تأکید بر نگرش روابط انسانی، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، دوره 8 پاییز 81

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد word مقاله آموزش و پرورش و مشارکت

مقدمه مفهوم آموزش و پرورش تعریف مشارکت فرهنگ مشارکت مزایای مشارکت آشنایی با سیستم آموزش و پرورش بریتانیا نظام شورایی در آموزش و پرورش انگلستان هیات های مدیره مدارس و سرپرستان و وظایف آنان همکاری مردم و سایر نهادها با آموزش و پرورش در انگلستان مدیریت در آموزش و پرورش آمریکا اداره آموزش و پرورش ایالت حدود وظایف شواری آموزش و پرورش ایالت اداره اموزش و پرورش در شهرها اهم اختیارات شوراهای محلی گرایش به خود گردانی در مدیریت مدارس تأمین هزینه های آموزش مدیریت در نظام آموزش و پرورش ژاپن سازمان مرکزی آموزش و پرورش ژاپن اداره آموزش و پرورش در سطح ایالت مدیریت و اداره آموزش در سطح شهرها چگونگی تأمین هزینه ها مشارکت در آموزش و پرورش ایران مبانی قانونی مشارکت انجمن اولیاء و مربیان نتیجه گیری منابع و مآخذ

چکیده

آموزش و پرورش ساز و کار رسمی جامعه برای حفظ و انتقال فرهنگ است. در این مفهوم آموزش و پرورش فراگردی است که به واسطه آن مجموعه اعتقادات، ارزش ها، هنجارها، دانش و مهارت های جامعه به نسل جدید منتقل می گردد

مشارکت از دیر باز یکی از ابزارهای مهم زندگی انسانی و همواره رو به تکامل بوده است. کانون خانواده بر پایه مشارکت استوار است و هدف های آن از راه مشارکت آسانتر به دست می آید. ادیان الهی و مذاهب گوناگون، مشارکت را زمینه ای برای کوشش های عبادی و سیاسی پیروان خود می دانند و آن را ابزار نیرومند اداری و سیاسی تلقی می کنند

آموزش و پروش بنا به رسالت خود فرهنگ ساز مشارکت نیز هست لذا توجه به مشارکت و مدیریت مشارکتی را باید ابتدا از درون خود آغاز کند و سرانجام آن را در جامعه و نهاد های آن گسترش دهد

دولت جمهوری اسلامی، اکنون در مسیر حرکت شتابان خود درصدد بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های بالقوه در ابعاد مختلف، در کشور پهناورمان ایران برآمده و عزم آن دارد تا بطور بنیادی با استمرار و مشارکت مردم در همه عرصه ها بویژه تعلیم و تربیت کشور از تجارب کشورهای موفق در آموزش و پرورش ، نظام مشارکت را مستقر سازد

باید دانست از دید مسؤلان آموزش و پرورش کشور باز کردن میدان مشارکت مردم به هیچ وجه به معنای واگذاری بخشی  از تعلیم و تربیت به افراد بی تجربه و سود جو نیست و اگر در انتقال از آموزش و پرورش صرفاً دولتی به آموزش و پرورشی مردمی و دولتی با مشکلاتی مواجه شویم باید با ارزشیابی و بازنگری درصدد حل آنها برآییم و پیوسته رشد آموزشی، عدالت اجتماعی و اسلامی بودن جهت تعلیم و تربیت را به عنوان ارکان مشارکت مردم مد نظر داشته باشیم

واژه های کلیدی: آموزش و پروش ، مشارکت، کشور های توسعه یافته، ایران

مقدمه

توسعه و تعمیق مشارکت از اهم مباحث تعلیم و تربیت معاصر است. بدون تردید آگاهی از نظریات مردم، دانشمندان و دست اندرکاران آموزش و پرورش زمینه را برای ارتقاء مشارکت و نظارت مردم در آموزش و پرورش هموار می سازد

رسیدن به این مهم مستلزم آن است که مدیران، مجریان و دست اندرکاران جهت بهینه سازی تصمیمات و بهبود روش ها و برخورداری از بالاترین بهره وری در ابعاد مادی و معنوی، ضمن بهره گیری از اطلاعات و تجربیات شخصی، خود را از تجربیات ، ابتکارات و عملکرد دیگر نظام های آموزشی کشورهای مختلف که سیستم مشابه دارند و توفیقاتی یافته اند بی نیاز ندارند. شکی نیست که تفاوت های فرهنگی ، تاریخی، اجتماعی، اعتقادی و جغرافیایی ملت های مختلف، نظام های آموزش و پرورش متفاوتی را به وجود می آورد و اقتباس یک ساختار، برنامه محتوی و سازمان ویا روش تربیتی از یک کشور بدون توجه به فرهنگ ارزش ها و نیازهای اجتماعی و اقتصادی مربوط به آن اشتباه بزرگی است که می تواند یکی از عوامل تهدید کننده در جهت انحراف نظام شورایی آموزش و پرورش باشد و باید توجه داشت که کسب تجربه ها و یافته های دیگران با تقلید کورکورانه متفاوت است و عاقلانه ترین منش، استفاده از بهره برداری از تجربه های دیگران است

“ اصل آمدن پیغمبر برای آموزش و پرورش بوده است”   امام خمینی (ره)

مفهوم آموزش و پرورش

از آموزش و پرورش تعاریف و تعابیر زیادی شده است. آموزش و پرورش ساز و کار رسمی جامعه برای حفظ و انتقال فرهنگ است. در این مفهوم آموزش و پرورش فراگردی است که به واسطه آن مجموعه اعتقادات، ارزش ها، هنجارها، دانش و مهارت های جامعه به نسل جدید منتقل می گردد

ارسطو هدف و نهایت آموزش و پرورش را فهمیدن و اندیشیدن می داند

افلاطون می گوید از راه تربیت درست، شهروندان باید مردمانی خردمند و منطقی بار آیند آن گاه آنان بی درنگ همه چیزها را به روشنی خواهند دید

سقراط می گوید آموزش و پرورش باید دانش هایی را که موجب شکوفا شدن قدرت تفکر انسان می شود در اختیار وی قرار دهد، وی بر این باور است که آگاهی به راستی، عمل کردن به راستی در پی می آورد

آموزش و پرورش باید فراگرد باشد که انسان را از هر وضعی که دارد به وضعی دیگر برتر بالا برد و «بودن های» محدود را به «شدن های» نامحدود مبدل می سازد

لینک کمکی