فایل ورد word تحقيق بررسي رابطه بين هويت يابي و رشد اخلاقي در دانشجويان

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word تحقيق بررسي رابطه بين هويت يابي و رشد اخلاقي در دانشجويان دارای 120 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word تحقيق بررسي رابطه بين هويت يابي و رشد اخلاقي در دانشجويان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد word تحقيق بررسي رابطه بين هويت يابي و رشد اخلاقي در دانشجويان

ابوحمزه ، الهام . هاشمیان ، کیانوش ( 1381 ) . روان شناسی رشد ، چاپ اول ، تهران : سنجش

احدی ، محسن . جمهری ، فرهاد ( 1382 ) . روان شناسی رشد 2 ، چاپ چهارم ، تهران : بنیاد نشر

احدی ، حسن ، محسنی ، نیکچهر ( 1380 ) . روان شناسی رشد ، چاپ نهم ، تهران : پردیس

امیدیان ، مرتضی ( 1381 ) . بررسی و مقایسه انواع هویت در ابعاد اعتقادی و روابط بین فردی آنها از لحاظ متغییر های وابسته برگزیده در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز ، پایان نامه دکتری . دانشگاه شهید چمران اهواز ، واحد تحصیلات تکمیلی تحقیقات عالی ، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

بابازاده ، علی اکبر ( 1381 ) . شیوه های درمان مفاسد اجتماعی ، چاپ اول ، قم : دانش و ادب

برک ، لورا ای ( 1383 ) . روان شناسی رشد ، جلد دوم ، چاپ دوم ، ( یحیی سید محمودی ، مترجم ) . تهران : ارسباران

بنواری ؛ مریم ، خسرویان ، زهرا . عبدالهی ، مهناز . نادری نسب ، لیلا ( 1380 ) . مقایسه هویت یابی و رشد اخلاقی و مراحل مختلف آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی اهواز . پایان نامه کارشناسی . دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

حردانی ، زینب . مأمول زاده ، مریم . موسوی حویزه ، مریم ( 1382 ) . بررسی رابطه میان رشد قضاوت اخلاقی و هویت یابی در نوجوانان دختر مدارس مقطع متوسطه و شهرستان اهواز . پایان نامه کارشناسی . دانشگاه پیام نور اهواز

خادمعلی ، مریم ( 1383 ) . بررسی مقایسه میزان هویت یابی در دانشجویان فنی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان فنی دانشگاه چمران اهواز واحد دزفول ، پایان نام کارشناسی . دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

دژ کام ، محمود و عاطف وحید ، محمد کاظم و عزابی ، بنفشه و محمدیان ، مهرداد ( 1384 ) . بررسی وضعیت هویتی نوجوان تهرانی . فصلنام اندیشه و رفتار ، 41 ، 175 –

زبلیو ، جیمز . زندن ، وندر ( 1383 ) . روان شناسی رشد ، ( حمزه گنجی ، مترجم ) . ( بانک میرهاشمی ، ویراستار ) ، تهران : بعثت

غربهینی فراهانی ، محسن ( 1378) ، فرهنگ توصیفی علوم ترتیبی ، انگلیسی به فارسی ، بالعکس ، تهران : اسرار دانش

قربان علی زاده ، حمیده ( 1379 ) . بلوغ و بحران هویت ، چاپ اول ، تهران : اقاقی

کاپلان ، پاول ای ( 1381 ) . سفر پرماجرای کودک ، چاپ اول ( مهرداد فیروز بخت ، مترجم ) . تهران : خدمات فرهنگی رسا

محمدی روزبهانی ، کیانوش ( 1378 ) . بررسی رابط نظام ارزشی و رشد اخلاقی با هویت یابی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز . پایان نام کارشناس ارشد . دانشگاه چمران اهواز

لی ، مای ( 1369 ) . ساخت ، پذیرآیی و تحول شخصیت ، ( محمود منصور ، مترجم ) ، تهران : انتشارات دانشگاه تهران

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد word تحقيق بررسي رابطه بين هويت يابي و رشد اخلاقي در دانشجويان

چکیده مقدمه بیان مسئله و پرسش های تحقیق ضرورت و اهمیت موضوع پژوهش اهداف تحقیق بیان فرضیه های پژوهش تعریف اصطلاحها و متغییرهای پژوهش تعریف عملیاتی هویت تعریف نظری رشد اخلاقی ( قضاوت اخلاقی ) تعریف عملیاتی رشد اخلاقی پشینه نظری هویت یابی و بحران آن عوامل مؤثر بر رشد و شکل گیری هویت هویت و دیدگاهها دیدگاه روانی – اجتماعی اریکسون احراز هویت در برابر پراکندگی نقش در نقلی اریکسون هویت یابی از دیدگاه جنیرمارسیا رشد و ثبات هویت سیر تشکیل هویت مردان و زنان شکل گیری هویت در بین جوانان دانشگاهی توصیه هایی برای هویت سالم رشد اخلاقی تحقیقات انجام شده پیرامون رشد اخلاقی رشد اخلاقی و دیدگاه ها دیدگاه شناختن لارنس کلبرگ سطح 1 – اخلاق پیش عرف ( از 4 تا 10 سالگی ) مرحله 1 – اجتناب از مجازات مرحله 2 – کسب پاداش سطح 2 – اخلاق متعارف ( از 10 تا 13 سالگی ) مرحله 3 – تحسین و تأیید از جانب دیگران مرحله 4 – حفظ نظم اجتماعی ، اطاعت از قانون و انجام وظیفه سطح 3 – اخلاق پس از عرف ( از 13 سالگی به بعد ) مرحله 5 – اخلاق قراردادی مرحله 6 – پای بندی به اصول و وجدان فردی دیدگاه شناختی ژان پیاژه 1- دور اخلاق دیگر پیرو 2- دور اخلاق خود پیرو دیدگاه روانکاوی فروید دیدگاه یادگیری اجتماعی تفاوت رشد اخلاقی در مردان و زنان پیشینه تجربی روش پژوهش جامعه آماری روش نمونه گیری و حجم نمونه ابزارهای پژوهش طرز نمره گذاری آزمون DIT رست پایانی و اعتبار آزمون ها پایانی آزمون هویت شخصی احمدی اعتبار آزمون هویت شخصی احمدی پایانی آزمون DIT اعتبار آزمون DIT روش های آماری شیو اجرا یافته های پژوهش آمار توصیفی آمار استنباطی بحث و نتیجه گیری محدودیت های پژوهشی پیشنهادات منابع و مآخذ

چکیده

هویت باختگی یکی از مسائلی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است که نشانه های آن به ویژه در آموزشگاهها بسیار نمایان است بطوری که برخی از نوجوانان فرهنگ بیگانه را پذیرفته اند و در انتخاب سبک زندگی از روش های غربی تبعیت می کنند و بدین ترتیب از ارزش های اخلاقی و هنجاهای جامعه اسلامی فاصله گرفته اند

تحول اخلاق از دیدگاه والدین ، مسؤلان آموزشی ، اولیای امور و فرهنگ جامعه ، یک امر حیاتی است . به همین دلیل اکثر کسانی که به نحوی با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند به عملکرد اخلاقی آن ها حساسیت فراوان نشان می دهند . به طور کلی نوجوانان از لحاظ ارزش های اخلاقی بسیار آسیب پذیرند و غالباً به بی بندوباری و حتی گرایش به فساد متهم  می شوند . توجه به رشد اخلاقی و جایگاه والای آن در آیین الهی به عنوان هدف زندگی و مسئولیت خطیر انسان ، همچنین تأثیر آشکار و انکار ناپذیر رشد اخلاقی بر رشد و امنیت و سلامت یک جامعه که نیازی به توضیح دربار آن نیست .  ما را بر آن وا می دارد که در این زمینه به جستجو و تحقیق بپردازیم

پژوهش حاضر با هدف شناسایی رابطه بین هویت یابی و رشد اخلاقی در دانشجویان دختر و پسر شهرستان شوشتر انجام گرفته است . این تحقیق که از نوع تحقیق توصیفی – همبستگی است بر روی 100 نفر از این دانشجویان که به عنوان نمونه آماری انتخاب شده بودند اجرا گردید . این نمونه 100 نفری که به صورت کاملاً تصادفی انتخاب شده بودند شامل 50 نفر دانشجوی دختر و 50 دانشجوی پسر می باشد .در این تحقیق از 2 پرسش نامه DIT رست برای سنجش میزان رشد  اخلاقی و پرسش نامه هویت سنجی احمدی برای سنجش میزان هویت یابی استفاده شده و بعد از اجرای این پرسش نامه ها بر روی نمونه آماری 100 نفر این تحقیق به منظور تجربه و تحلیل آماری داده های بدست از نمرات خام پرسشنامه این دانشجویان از نرم افزار SPSS استفاده شد و به کمک روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی داده ها توصیف و تحلیل گردیدند

نگاهی به یافته های آماری پژوهشی حاضر نشان می دهد که در شهرستان شوشتر که جامعه آماری این پژوهش است ، بین هویت یابی دانشجویان رشته علوم اجتماعی و رشد اخلاقی آنان رابط معنی داری وجود دارد به عبارتی میزان رشد اخلاقی بر میزان هویت یابی تأثیر دارد

واژه های کلیدی: هویت، رشد اخلاقی،

فصل اول « طرح پژوهش »

مقدمه

هویت و نحو شکل گیری آن از موضوعاتی است که مورد علاقه بسیاری از حوزه های علمی همچون روان شناسی ، جامعه شناسی ، علوم سیاسی و حتی ادبیات و هنر است . از دیدگاه روان شناسی موضوع هویت در شاخه های مختلف چون روان شناسی اجتماعی ، روان شناسی رشد روان شناسی مرضی و روان شناسی  شخصیت مورد بحث قرار گرفته است . این موضوع از یک طرف نشان دهند اهمیت موضوع و از طرف دیگر نشانه ای از وسیع بودن حوزه مورد بررسی است

به کمک هویت است که افراد به تعریفی از خویشتن می رسند که اگر این تعریف با واقعیت اجتماعی آنها در تعارض باشد ، حالت هایی چون عدم پختگی ، فشار روانی و مشکلات رفتاری را تجربه می کنند . وجود این رفتار ها در سال های پایانی نوجوانی و اوایل جوانی از نظر بسیاری از روان شناسان  نشان دهند تلاش طبیعی افراد به منظور پیدا کردن یک تعریف از خود و به عبارت دیگر هویت یابی می باشد

جستجوی هویت همواره با سایه ای از ابهام ، نگرانی و تردید همراه است . گرچه بذر های هویت از قبل نوجوانی کاشته شده اند اما افراد تا نوجوانی مجذوب این تکلیف نمی شوند

نوجوان درصدد است تا در دنیای پر از ازدحام و شدیداً متغییر معاصر ، جایگاه خود را بیابد . و هویتی از خویش بدست آورد . نوجوانان بر آنند تا هویت مورد نظر را آن گونه که مایل هستند به وجود آورند و به سؤال همیشگی پاسخ دهند که « ما کیستیم ؟ و برای چه زندگی می کنیم ؟ »

فرایند هویت جویی در یک نوجوان زمانی به هدف  می رسد که نوجوان بتواند بگوید « من کیستم ؟ » و رویکرد او متوجه آینده باشد . نوجوان به این هدف نائل نمی شود مگر آن که نظام ارزشی ، مذهب و عقاید سیاسی و اهداف حرفه تعهد شود و در رابطه با زندگی خود شروع به ایجاد یک فلسفه برای زندگی خود کند ( کلانسر ، 1996 )

بی شک چنین هویتی ، غالباً محصول فرهنگ ، ترتیب خانودگی ، گرایش ها و نگرش های آنان است ، لکن باید توجه داشت که نوجوان در شرایطی بعضاً به معارضه با تأثیرات فرهنگی و خانوادگی بر می خیزد و درصدد است از نو هویتی را بیافریند . مسولیت های اجتماعی ،  مشارکت دادن آنها در مسائل مربوط به خود ، ارائه نقش های سازنده و با بعضی از مواردی است که تلاش نوجوان را برای یافتن هویت جهت می دهد و به آن انتظام می بخشد

از طرفی سعادت و خوشبختی فرد و جامعه به آرامش روح و بهداشت روانی جامعه بستگی دارد

اخلاق چهر درون ، و انگیز حرکت در جامعه در ریشه نیکی ها و خوبی ها و خمیر مای سعادت فرد و جامعه است . اخلاق حد فاصل میان انسان و حیوان ، فرشته و شیطان

قرآن مجید در آیات متعدد به نقش « فقر مذهبی و اخلاقی » اشاره نمود و مهم بزرگی از فساد های اجتماعی و اغراف های شخصی را از این عامل خانمان سوز می داند . فقر اخلاقی نه تنها صاحبش را تباه می سازد بلکه وی را تضییع حقوق مردم و گلدمان کردن شخصیت دیگران جرئت می بخشد که تا تاریخ جهان و به ویژه تاریخ اسلام شاهد گویای این ادعاست و باید اعتراف کرد که امروزه هر گونه رنج و عذابی به خاطر تزلزل مبانی اخلاقی است

این روزها همه جا سخن از تهاجم فرهنگی است . فرهنگ به معنای وسیع کلمه شامل عقاید ، اخلاق ، ارزش ها ، آداب و رسوم ، تاریخ و ادبیات ، در واقع چهر جامعه محسوب می شود ، زیبایها ورزشی های جامعه را در آینه فرهنگ هر قوم و ملتی می توان مشاهده کرد

لینک کمکی