فایل ورد word مقاله بررسي مدلهاي کسب و کار

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word مقاله بررسي مدلهاي کسب و کار دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word مقاله بررسي مدلهاي کسب و کار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد word مقاله بررسي مدلهاي کسب و کار

BUSINESS MODELS، By A V Vedpuriswar، Published in ‘Gurukul’، (Vol.5، No.3، December 2003) the quarterly journal ofState Bank Academy، Gurgaon

Derek F Abell، “Defining the Business: The starting point of Strategic Planning، ” Prentice Hall، 1980

Clayton M Christensen، “Why Great Companies Lose Their Way، ” Across the Board، October 1998، pp. 36 –

N. Venkataraman and John C. Henderson، “Real strategies for virtual organizing، ” Sloan Management Review، Fall

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد word مقاله بررسي مدلهاي کسب و کار

مدل کسب و کار چیست؟ تعاریف مدلهای کسب و کار • مشتری کیست؟ • ارزش مشتری چیست؟ چشم انداز تاریخی مدل جدید کسب و کار مدل کسب و کار برای بخش اصلی نوآوری در پروژه ها ساختار یک مدل کسب و کار منابع استراتژیک ارتباط مشتریان شبکه ارزش یک مدل کسب و کار موفق شرکت وال مارت شرکت دل علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار نکته نهایی منابع

چکیده

در جهان امروز طراحی مدل های کسب وکار به طور فزاینده ای از اهمیت برخوردار شده است چرا که استراتژی ها به آسانی قابل تقلید و تکرار شده اند. ابداع یک مدل کسب و کار نمایانگر حد بالای تغییرات در ابداع محصولات یا فرایند های جدید است

با بهره گیری از مزیت های رقابتی مختلف یک مدل کسب و کار جدید می تواند باعث پرش و جهش قابل توجهی در رقابت های اقتصادی باشد

قابلیت های بهره برداری از فناوری اطلاعات به صورت کلی و بهره برداری از اینترنت به صورت خاص نشان می دهد که رقابت های تجاری فارغ از زمان و مکان صورت می پذیرد. در شرایط حاضر و با توسعه سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی تنها سازمان های سنتی هستند که بر موقعیت های خود و عدم تغییر تاکید می ورزند

مدل کسب و کار تصویری از نحوه ایجاد ارزش اقتصادی یک نظریه و راه کار نوآورانه برای کاربر نهایی، برای شرکت و شرکای تجاری محسوب می شود. مدل کسب و کار با توجه به زیرساخت های مورد نیاز به دنبال راههای ساده و مناسب برای مشتریان و سودمند برای شرکت ها جهت انتقال محصولات و خدمات به بازار است

واژه های کلیدی: مدل کسب و کار، استراتژی رقابتی، مشتری،

مدل کسب و کار چیست؟

Business Model: شیوه ای که شرکت، بنگاه یا سازمان برای تولید سود و سرپا نگه داشتن خود انتخاب می کند. مدل کسب‌و‌کار بیان می کند که چگونه سازمان برای تولید محصول یا ارائه خدمت ایجاد ارزش افزوده میکند. (Value Chain)

تعاریف مدلهای کسب و کار

تعریف مدل کسب و کار غالبا با دشواری همراه است زیرا در زمینه های متفاوت کسب و کار معانی متفاوتی از آن برداشت می شود و ارائه یک تعریف یکسان در همه کسب و کارها مقدور نیست.این نقصان در تعریف مدل های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه ها احساس می شود

\"مدلهای کسب و کار در حوزه وب، از مفاهیمی هستند که بیشترین بحث و تبادل نظر و کمترین درک و اتفاق نظر روی آنان صورت گرفته است.\" (مایکل راپا)

مدل کسب و کار ابزاری برای تامین منافع مشتری و منافع بنگاه و کسب در آمد

مدل کسب و کار (shogian، 2008) به بیان ساده عبارت از متدی است که شرکت در فعالیتهای تجاری در پیش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ می نماید. در این مدل با توجه به منابع در دسترس و نیاز مشتری، پیشنهادی برای عرضه ارزش مورد نظر مشتری ارائه شده و منافع و درآمد نصیب شرکت می سازد. به تعبیری دیگر \"مدل کسب و کار چگونگی کسب درآمد توسط بنگاه را با مشخص کردن جایگاه آن در زنجیره ارزش مشتری تشریح می کند.\"

شکل یک – اهداف یک مدل کسب و کار مدل کسب و کار یک سیستم است مدل کسب و کار (businessdictionary، 2008) توصیف ابزارها (means) و زوشهایی (methods) است که یک بنگاه بکار می گیردتا به سودی (revenue) که در طرح و نقشه بنگاه است برسد.مدل کسب و کار –کسب و کار را بعنوان یک سیستم در نظر می گیرد وسپس به این سوال پاسخ می دهد که چگونه پول بدست بیاوریم تا زنده بمانیم و رشد کنیم؟ مدل کسب و کار یک پروسس است مدل کسب و کار (gobignetwork، 2008) روش یا پردازشی (process) که بوسیله آن یک کسب و کار تولید پول می کند یا روشی که یک کسب و کار از فراورده ها یا سرویسهای خود ارزش اقتصادی تولید می کند

لینک کمکی