فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از منابع و مراجع فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها
الف: منابع فارسی
1- آذرهوش، فاطمه(1388). “نظریهها و الگوهای مدیریت و رهبری کارآفرینان در بخش تعاون”، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره
2- ابطحی، حسین(1373). آموزش و بهسازی منابع انسانی، انتشارات موسسه مطالعات و برنامهریزی آموزشی، تهران
3- اسکات، سینتیا و ژافه، دنیس(1991). تواناسازی کارکنان، ترجمه مهدی ایراننژاد، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت تهران(1375)
4- بارنجی، سیما(1385). بررسی نقش دورههای ضمن خدمت کارکنان بر کارآیی آنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، پایاننامه کارشناسی ارشد
5- بزاز جزایری، احمد(1373). آموزش کارکنان به عنوان ضرورتی شناخته شده در سازمانهای اداری و صنعتی، مرکز آموزش مدیریت دولتی تهران
6- بلادر، فرها(1378). بررسی تأثیر دورههای آموزش ضمن خدمت مربیان مراکز آموزش کشاورزی کشور در کارایی آن، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
7- توکلی، سمانه(1387). ویژگیهای کارآفرینان در بخش تعاون، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره
8- جمالی گندمانی(1374). بررسی نقش آموزش ضمن خدمت از نظر دورههای مختلف مدیریت و کارکنان در بهینهسازی نیروی انسانی در شکرت پلی الکریل، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد خوراسگان
9- حسن زاده، رمضان(1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دوم، نشر ساوالان
10- حیدری، شهریار(1387). اهمیت اصل آموزش در تعاونیها، ماهنامه تعاون، شماره
11- دعائی، حبیب اله(1374). مدیریت منابع انسانی، انتشارات دانشگاه فردوسی، مشهد
12- رابینز، استیفن، پی(1376). تئوری سازمان(ساختار، طراحی، کاربردها)، ترجمه مهدی الوانی و حسن داناییفر، چاپ اول، تهران، انتشارات صفار
13- رستمی، حمدالله(1385). آموزش کارآفرینی و نقش آن در ایجاد توسعه تعاونیها، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره
14- رنجبر، سعید(1386). نقش آموزش و بهسازی نیروی انسانی بر بهرهوری سازمانها، ماهنامه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، شماره
15- روحالامینی، شفیع(1380). تأثیر برنامههای آموزشی طرح رشد و ارتقاء در عملکرد کارکنان شرکت سهامی آب منطقهای کرمان، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو
16- روستا، احمد(1385). اهمیت و نقش آموزش در سازمانها، ماهنامه تعاون، شماره
17- زمانی، محسن و جاننثاری، امیر(1387). نهادینه کردن کارآفرینی تعاونی در نظام آموزشی، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره
18- ستوده، ضیاء الدین(1365). تفاوت شرکت تعاونی و تجارتی، ماهنامه تعاون، شماره 3، سازمان تعاون کشور
19- سقایی، محمدعلی(1378). بررسی تفاوت سطح دانش فنی و تخصصی کارکنان آموزش دیده و دوره ندیده سازمان کشاورزی استان کرمانشاه، پایان نامه کارشناسی ارشد
20- سیف، علی اکبر(1374). روانشناسی پرورشی، انتشارات آگاه، تهران
21- شریعتمداری، مهدی(1383). ضرورت و نقش آموزش در بهسازی نیروی انسانی و توسعه در هزاره سوم، ماهنامه تعاون، شماره
22- شیرانی نژاد، شهریار و بهرامی خوندابی، فاطمه(1383). بررسی بلوغ حرفهای کارکنان صدا و سیمای اصفهان، هفتمین دوره هفته پژوهش
23- طالب، مهدی(1379). اصول و اندیشههای تعاون، انتشارات دانشگاه تهران
24- طالبی، هوشنگ(1384). مجله دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه تهران
25- عباس زادگان، محمد ترکزاده، جعفر(1379). نیازسنجی آموزشی در سازمانها، شرکت سهامی، انتشار تهران
26- علیقلیزاده، تقی(1371). بررسی تحلیلی آموزشهای ضمن خدمت دبیران آموزش و پرورش استان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
27- فتحی و اجارگاه، کوروش و دیبا و اجاری، طلعت(1384). ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزشی، تهران، نشر آییژ
28- کاظمی، بابک(1376). مدیریت امور کارکنان، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران
29- مهرابی، نادرعلی(1376). نقش آموزش در افزایش کارایی کارکنان وزارت اقتصاد و امور دارایی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس
30- مگهی، ویلیم و تییر، پل(1354). تربیت نیروی انسانی برای بازرگانی و صنعت، ترجمه غلامرضا کیانپور، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران
31- میرزاامینی، محمدرضا(1387). رویکردی بر رشد حرفهای، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان(علوم انسانی)، جلد نهم، شماره 2،
ب: منابع انگلیسی
Bambrough, Jacquie(1996), Training youre staff, The industrial society, London
Kunz, dorotheae. (1996), The Effect of A project Learning Three, paper presented at The Annual Meeting of The National Association For Reasarch in science Teaching. Atlanta. CA April 3-
Languat, Nicholas kipkorir soi(2004). Professional development of monteaching university administrators: A kenyan public university experience. Ph.D Dessertation. University of Albert(Canada)
بخشی از فهرست مطالب فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها
فصل اول
چکیده
یکی از شاخصهای توسعه در کشورها میزان آموزش و تحصیلات و نسبت دانشجویان و دانشگاهها و سطح سواد آنان به جمعیت میباشد و این متغیر در مقایسه با سایر شاخصهای توسعه اعم از اقتصادی و رفاه و بهداشت نرخ رشد و تولید و غیره یکی از با اهمیتترین شاخصهای محسوب میگردد مع الوصف در تعاونیها نیز برای یک تشکل تعاونی مطلوب و کارآمد بین سه تا شانزده اصل اعم از عضویت آزاد و اختیار، کنترل دموکراتیک، محدودیت سود سهام، اصل آموزش، اصل خودگردانی و عدم وابستگی، توجه به جامعه، مازاد درآمد(مازاد برگشتی)، همیاری در بین تعاونیها، مشارکت اقتصادی اعضاء، و غیره ; وجود دارد
در میان اصول تعاونی نیز اصل آموزش از اصول بنیادین نظام تعاونی است و توسعه منابع انسانی بخش تعاون مبنی بر آموزش و ارتقای دانش و مهارت اعضاء و شاغلین و مردم باید چند گام جلوتر از شکلگیری آغاز حیات تعاونی به عنوان فرآیندی مستمر مورد توجه قرار گیرد
واقعیت این است که در جهان امروز آنچه بیش از همه دارای اهمیت است، نیروی انسانی است. بطوری که اقتصاددانان معتقدند آنچه درنهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین میکند، منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و یا منابع مادی آن. این منابع انسانی هستند که سرمایهها را متراکم میسازند، از منابع طبیعی بهرهبرداری میکنند، سازمانهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود میآورند و توسعه ملی را پیش میبرند. کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو احسن بهرهبرداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد
بنابراین در این تحقیق تأثیر آموزش بر رشد حرفه ای مدیران در شرکت تعاونیها صورت می گیرد
واژه های کلیدی: شرکتهای تعاونی، آموزش و بهسازی،رشد حرفه ای، تغییر رفتار، توسعه مهارت، نتایج عملکرد
فصل اول
کلیات
مقدمه
در گذشته چنین گمان میرفت که زمان آموختن با زمان کار کردن و زندگی کردن از هم جدا هتند و بنابراین برای آنها آموزشی که پیش از آغاز کار به افراد داده میشد درخور توجه بود. براین گمان انسان برای زمانی میآموزد و سپس به زندگی و کار مولد و سودمند میپردازد و زمانی که کار و زندگی آغاز میشود، دیگر برای آموزش و پرورش جایی وجود ندارد. این اندیشه اکنون روایی ندارد و آموزش و پرورش با زیستن انسان همراه شده است. همه مردن برای همه وقت باید به آموختن بپردازند و تازههای دانش بشری خود را تازه سازند و با نیرو و آگاهی بیشتر زندگی سودمندی را دنبال کنند(شریعتمداری، 1383)
افرادی که به استخدام سازمان درمیآیند علاوه بر معلوماتی که در دبستان، دبیرستان و دانشگاه کسب کردهاند و برای ورود به اجتماع و خدمت مؤثر آماده شدهاند به آموزش تخصصی و حرفهای نیز نیاز دارند تا دانش فنی و مهارتهای لازم را برای انجام شایسته وظایف واگذار شده به دست آورند. این آموزشها به کارکنان کمک میکند تا نقش فعالتر و مؤثرتری در رسیدن به اهداف سازمان ایفا کنند. شریعتمداری(1383) در همین زمینه اظهار میدارد که: رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. که این امر در سایه آموزش و بهسازی نیروی انسانی میسر است. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، بطور مؤثر فعالیتهایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامهریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است
واقعیت این است که در جهان امروز آنچه بیش از همه دارای اهمیت است، نیروی انسانی است. بطوری که اقتصاددانان معتقدند آنچه درنهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین میکند، منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و یا منابع مادی آن. این منابع انسانی هستند که سرمایهها را متراکم میسازند، از منابع طبیعی بهرهبرداری میکنند، سازمانهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود میآورند و توسعه ملی را پیش میبرند. کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو احسن بهرهبرداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد(طالب، 1379)
تعاونیها سازمانهای اقتصادی و اجتماعی میباشند که براساس نیاز با هدف مشترک اعضاء شکل میگیرند. براساس اصول مبانی تعاون، اداره و کنترل تعاونی از طریق نظارت و دموکراتیم اعضاء صورت میگیرد و مطابق قانون تعاون اعضا در کلیه امور تعاونی حق نظارت دارند. تصمیمات در مجامع عمومی(عالیترین رکن تعاون) براساس هر عضو یک رأی اتخاذ میگردد و ملاک در تصمیم گیری، نظر و رأی اکثریت اعضاء میباشد و مانند سایر شرکتهای تجاری تعداد آراء به تعداد سهام و میزان سرمایه گذاری بستگی ندارد. بطور کلی عضو در تعاونی دارای منزلت و موقعیتی فراتر از سهامدار در شرکتهای تجاری میباشد. اما عملاً اکثریت اعضاء تعاونیها به حوزه تکالیف و اختیارات خود واقف نیستند و دخالت و نظارت آنها در تصمیم گیریهای تعاونیها بسیار ناچیز است. مجامع عمومی بسیار کم رونق و بعضاً صوری برگزار میگردد. مدیران، اعضا را از حوزه تصمیمسازی خارج نموده و در امور تعاونیها مشارکت ندارند. این در حالی است که مطابق ماده 33 قانون، اعضاء در شرکت تعاونی مسئولیت مالی دارند. کنار گذاشتن خیل عظیم اعضاء تعاونیها از طیف مخاطبان آموزشی موجب میگردد اعضاء فاقد آگاهیها و مهارتهای لازم جهت انجام وظایف قانونی خود شوند و در نتیجه تعاونیها از پشتوانه عظیم انسانی مرحوم خواهند شد. لذا ضرورت دارد آموزش اعضاء از نظام آموزشی تعاون قلمداد گردد و از طریق تدوین روشها و برنامههای آموزشی مناسب آگاهیها و مهارتهای لازم به اعضا تعاونیها ارائه گردد(طالبی، 1384)
