فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها

 الف: منابع فارسی

1- آذرهوش، فاطمه(1388). “نظریه‏ها و الگوهای مدیریت و رهبری کارآفرینان در بخش تعاون”، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره

2- ابطحی، حسین(1373). آموزش و بهسازی منابع انسانی، انتشارات موسسه مطالعات و برنامه‏ریزی آموزشی، تهران

3- اسکات، سینتیا و ژافه، دنیس(1991). تواناسازی کارکنان، ترجمه مهدی ایران‏نژاد، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت تهران(1375)

4- بارنجی، سیما(1385). بررسی نقش دوره‎های ضمن خدمت کارکنان بر کارآیی آنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، پایان‏نامه کارشناسی ارشد

5- بزاز جزایری، احمد(1373). آموزش کارکنان به عنوان ضرورتی شناخته شده در سازمان‎های اداری و صنعتی، مرکز آموزش مدیریت دولتی تهران

6- بلادر، فرها(1378). بررسی تأثیر دوره‎های آموزش ضمن خدمت مربیان مراکز آموزش کشاورزی کشور در کارایی آن، پایان‎نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

7- توکلی، سمانه(1387). ویژگی‌های کارآفرینان در بخش تعاون، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره

8- جمالی گندمانی(1374). بررسی نقش آموزش ضمن خدمت از نظر دوره‎های مختلف مدیریت و کارکنان در بهینه‎سازی نیروی انسانی در شکرت پلی الکریل، پایان‎نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد خوراسگان

9- حسن زاده، رمضان(1383). روش‎های تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دوم، نشر ساوالان

10- حیدری، شهریار(1387). اهمیت اصل آموزش در تعاونی‎ها، ماهنامه تعاون، شماره

11- دعائی، حبیب اله(1374). مدیریت منابع انسانی، انتشارات دانشگاه فردوسی، مشهد

12- رابینز، استیفن، پی(1376). تئوری سازمان(ساختار، طراحی، کاربردها)، ترجمه مهدی الوانی و حسن دانایی‎فر، چاپ اول، تهران، انتشارات صفار

13- رستمی، حمدالله(1385). آموزش کارآفرینی و نقش آن در ایجاد توسعه تعاونی‏ها، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره

14- رنجبر، سعید(1386). نقش آموزش و بهسازی نیروی انسانی بر بهره‏وری سازمان‎ها، ماهنامه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، شماره

15- روح‏الامینی، شفیع(1380). تأثیر برنامه‎های آموزشی طرح رشد و ارتقاء در عملکرد کارکنان شرکت سهامی آب منطقه‏ای کرمان، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو

16- روستا، احمد(1385). اهمیت و نقش آموزش در سازمان‎ها، ماهنامه تعاون، شماره

17- زمانی، محسن و جان‏نثاری، امیر(1387). نهادینه کردن کارآفرینی تعاونی در نظام آموزشی، ماهنامه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شماره

18- ستوده، ضیاء الدین(1365). تفاوت شرکت تعاونی و تجارتی، ماهنامه تعاون، شماره 3، سازمان تعاون کشور

19- سقایی، محمدعلی(1378). بررسی تفاوت سطح دانش فنی و تخصصی کارکنان آموزش دیده و دوره ندیده سازمان کشاورزی استان کرمانشاه، پایان نامه کارشناسی ارشد

20- سیف، علی اکبر(1374). روانشناسی پرورشی، انتشارات آگاه، تهران

21- شریعتمداری، مهدی(1383). ضرورت و نقش آموزش در بهسازی نیروی انسانی و توسعه در هزاره سوم، ماهنامه تعاون، شماره

22- شیرانی نژاد، شهریار و بهرامی خوندابی، فاطمه(1383). بررسی بلوغ حرفه‏ای کارکنان صدا و سیمای اصفهان، هفتمین دوره هفته پژوهش

23- طالب، مهدی(1379). اصول و اندیشه‏های تعاون، انتشارات دانشگاه تهران

24- طالبی، هوشنگ(1384). مجله دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه تهران

25- عباس زادگان، محمد ترک‏زاده، جعفر(1379). نیازسنجی آموزشی در سازمان‎ها، شرکت سهامی، انتشار تهران

26- علیقلی‏زاده، تقی(1371). بررسی تحلیلی آموزش‏های ضمن خدمت دبیران آموزش و پرورش استان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران

27- فتحی و اجارگاه، کوروش و دیبا و اجاری، طلعت(1384). ارزشیابی اثربخشی دوره‏های آموزشی، تهران، نشر آییژ

28- کاظمی، بابک(1376). مدیریت امور کارکنان، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران

29- مهرابی، نادرعلی(1376). نقش آموزش در افزایش کارایی کارکنان وزارت اقتصاد و امور دارایی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس

30- مگ‏هی، ویلیم و تی‏یر، پل(1354). تربیت نیروی انسانی برای بازرگانی و صنعت، ترجمه غلامرضا کیان‏پور، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران

31- میرزاامینی، محمدرضا(1387). رویکردی بر رشد حرفه‏ای، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان(علوم انسانی)، جلد نهم، شماره 2،

ب: منابع انگلیسی

Bambrough, Jacquie(1996), Training youre staff, The industrial society, London

Kunz, dorotheae. (1996), The Effect of A project Learning Three, paper presented at The Annual Meeting of The National Association For Reasarch in science Teaching. Atlanta. CA April 3-

Languat, Nicholas kipkorir soi(2004). Professional development of monteaching university administrators: A kenyan public university experience. Ph.D Dessertation. University of Albert(Canada)

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد word مقاله نظرات مديران شرکت هاي تعاوني شهر يزد در باب تاثير آموزش بر رشد حرفه اي آنها

فصل اول کلیات مقدمه بیان مسئله اهداف پژوهش ضرورت و اهمیت تحقیق فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش مبانی نظری پژوهش الف: مقدمه ب: مفهوم آموزش ج: عوامل موثر بر آموزش و بهسازی د: معنی و مفهوم آموزش کارکنان ح: تاریخچه آموزش کارکنان در ایران و: اهداف آموزش کارکنان ز: رشد حرفه‏ای پیشینه پژوهش تحقیقات داخلی تحقیقات خارجی سوالات پژوهش متغیرهای پژوهش تعاریف نظری تعاریف عملیاتی فصل سوم روش تحقیق روش تحقیق منابع و مآخذ

چکیده

یکی از شاخص‏های توسعه در کشورها میزان آموزش و تحصیلات و نسبت دانشجویان و دانشگاه‏ها و سطح سواد آنان به جمعیت می‏باشد و این متغیر در مقایسه با سایر شاخص‎های توسعه اعم از اقتصادی و رفاه و بهداشت نرخ رشد و تولید و غیره یکی از با اهمیت‏ترین شاخص‎های محسوب می‏گردد مع الوصف در تعاونی‎ها نیز برای یک تشکل تعاونی مطلوب و کارآمد بین سه تا شانزده اصل اعم از عضویت آزاد و اختیار، کنترل دموکراتیک، محدودیت سود سهام، اصل آموزش، اصل خودگردانی و عدم وابستگی، توجه به جامعه، مازاد درآمد(مازاد برگشتی)، همیاری در بین تعاونی‎ها، مشارکت اقتصادی اعضاء، و غیره ; وجود دارد

در میان اصول تعاونی نیز اصل آموزش از اصول بنیادین نظام تعاونی است و توسعه منابع انسانی بخش تعاون مبنی بر آموزش و ارتقای دانش و مهارت اعضاء و شاغلین و مردم باید چند گام جلوتر از شکل‎گیری آغاز حیات تعاونی به عنوان فرآیندی مستمر مورد توجه قرار گیرد

واقعیت این است که در جهان امروز آنچه بیش از همه دارای اهمیت است، نیروی انسانی است. بطوری که اقتصاددانان معتقدند آنچه درنهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین می‏کند، منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و یا منابع مادی آن. این منابع انسانی هستند که سرمایه‎ها را متراکم می‏سازند، از منابع طبیعی بهره‏برداری می‏کنند، سازمانهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود می‏آورند و توسعه ملی را پیش می‏برند. کشوری که نتواند مهارت‌ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو احسن بهره‏برداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد

بنابراین در این تحقیق تأثیر آموزش بر رشد حرفه ‏ای مدیران در شرکت تعاونی‎ها صورت می گیرد

واژه های کلیدی: شرکت‎های تعاونی، آموزش و بهسازی،رشد حرفه ای، تغییر رفتار، توسعه مهارت، نتایج عملکرد

فصل اول

کلیات

مقدمه

در گذشته چنین گمان می‏رفت که زمان آموختن با زمان کار کردن و زندگی کردن از هم جدا هتند و بنابراین برای آنها آموزشی که پیش از آغاز کار به افراد داده می‏شد درخور توجه بود. براین گمان انسان برای زمانی می‎آموزد و سپس به زندگی و کار مولد و سودمند می‏پردازد و زمانی که کار و زندگی آغاز می‏شود، دیگر برای آموزش و پرورش جایی وجود ندارد. این اندیشه اکنون روایی ندارد و آموزش و پرورش با زیستن انسان همراه شده است. همه مردن برای همه وقت باید به آموختن بپردازند و تازه‎های دانش بشری خود را تازه سازند و با نیرو و آگاهی بیشتر زندگی سودمندی را دنبال کنند(شریعتمداری، 1383)

افرادی که به استخدام سازمان درمی‎آیند علاوه بر معلوماتی که در دبستان، دبیرستان و دانشگاه کسب کرده‎اند و برای ورود به اجتماع و خدمت مؤثر آماده شده‎اند به آموزش تخصصی و حرفه‎ای نیز نیاز دارند تا دانش فنی و مهارتهای لازم را برای انجام شایسته وظایف واگذار شده به دست آورند. این آموزش‎ها به کارکنان کمک می‎کند تا نقش فعال‎تر و مؤثرتری در رسیدن به اهداف سازمان ایفا کنند. شریعتمداری(1383) در همین زمینه اظهار می‎دارد که: رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. که این امر در سایه آموزش و بهسازی نیروی انسانی میسر است. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‏شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، بطور مؤثر فعالیت‎هایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامه‏ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است

واقعیت این است که در جهان امروز آنچه بیش از همه دارای اهمیت است، نیروی انسانی است. بطوری که اقتصاددانان معتقدند آنچه درنهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین می‏کند، منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و یا منابع مادی آن. این منابع انسانی هستند که سرمایه‎ها را متراکم می‏سازند، از منابع طبیعی بهره‏برداری می‏کنند، سازمانهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود می‏آورند و توسعه ملی را پیش می‏برند. کشوری که نتواند مهارت‌ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو احسن بهره‏برداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد(طالب، 1379)

تعاونی‎ها سازمانهای اقتصادی و اجتماعی می‏باشند که براساس نیاز با هدف مشترک اعضاء شکل می‏گیرند. براساس اصول مبانی تعاون، اداره و کنترل تعاونی از طریق نظارت و دموکراتیم اعضاء صورت می‎گیرد و مطابق قانون تعاون اعضا در کلیه امور تعاونی حق نظارت دارند. تصمیمات در مجامع عمومی(عالی‏ترین رکن تعاون) براساس هر عضو یک رأی اتخاذ می‏گردد و ملاک در تصمیم گیری، نظر و رأی اکثریت اعضاء می‏باشد و مانند سایر شرکت‏های تجاری تعداد آراء به تعداد سهام و میزان سرمایه گذاری بستگی ندارد. بطور کلی عضو در تعاونی دارای منزلت و موقعیتی فراتر از سهامدار در شرکتهای تجاری می‏باشد. اما عملاً اکثریت اعضاء تعاونی‎ها به حوزه تکالیف و اختیارات خود واقف نیستند و دخالت و نظارت آنها در تصمیم گیری‎های تعاونی‎ها بسیار ناچیز است. مجامع عمومی بسیار کم رونق و بعضاً صوری برگزار می‎گردد. مدیران، اعضا را از حوزه تصمیم‎سازی خارج نموده و در امور تعاونی‎ها مشارکت ندارند. این در حالی است که مطابق ماده 33 قانون، اعضاء در شرکت تعاونی مسئولیت مالی دارند. کنار گذاشتن خیل عظیم اعضاء تعاونی‏ها از طیف مخاطبان آموزشی موجب می‏گردد اعضاء فاقد آگاهی‎ها و مهارت‎های لازم جهت انجام وظایف قانونی خود شوند و در نتیجه تعاونی‎ها از پشتوانه عظیم انسانی مرحوم خواهند شد. لذا ضرورت دارد آموزش اعضاء از نظام آموزشی تعاون قلمداد گردد و از طریق تدوین روشها و برنامه‎های آموزشی مناسب آگاهی‎ها و مهارت‎های لازم به اعضا تعاونی‎ها ارائه گردد(طالبی، 1384)

لینک کمکی