فایل ورد word پرسشنامه کانو فازي به منظور طبقه بندي مؤلفه ها دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word پرسشنامه کانو فازي به منظور طبقه بندي مؤلفه ها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها
پرسشنامه ی کانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخهای مشتریان، بهطور دقیق نمیتواند خواسته های مشتریان را در مورد ویژگیهای محصول بیان کند. در پرسشنامهی سنتی کانو، افراد مجبور میشوند که از میان گزینههای موجود، تنها یک گزینه را انتخاب کنند که این مطلب، مسئلهی عدم اطمینان در تفکر افراد را نادیده میگیرد. (چن و سو[1]، 2006)
در هر دو پرسشنامه های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده میشود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جوابدهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها میتواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتیراد، 1391) برای نمونه، از مشتریان خواسته میشود که با انتخاب یکی از گزینههای «من این ویژگی را دوست دارم[2]» ، «این ویژگی باید باشد[3]» ، «برای من فرقی نمیکند[4]» ، «میتوانم با آن کنار بیایم[5]» ، «ترجیح میدهم این ویژگی نباشد[6]» نظر خود را در مورد ویژگی ذکر شده، بیان کنند. اما انتخاب تنها یک گزینه میتواند برای مشتریان مشکل باشد. درحالیکه پرسشنامه کانو فازی دارای انعطافپذیری بیشتری است و میتوان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه میتوان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخدهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یک از گزینهها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخهای بیان شدهی آنها به تفکرات انسانی نزدیکتر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقیتر بهنظر میرسد. (لی و همکاران، 2008)
پرسشنامه کانو در خصوص وضعیت عملکرد مطلوب، نوعی از پرسشنامه جهت کسب دادههای تحقیق است که دارای پنج گزینه “من این ویژگی را دوست دارم”، “این ویژگی باید باشد”، “من نسبت به این خصیصه بی تفاوتم”، “میتوانم با این ویژگی کنار بیایم”، “ترجیح میدهم این ویژگی نباشد” که در قالب کارکردی و غیرکارکردی مطرح میگردد
روایی و پایایی ابزار پژوهش
ابزار سنجش باید از روایی[7] و پایایی[8] لازم برخوردار باشد تا محقق بتواند دادههای متناسب با تحقیق را گردآوری نماید و از طریق این دادهها و تجزیه و تحلیل آنها، فرضیههای مورد نظر را بیازماید و به سوال تحقیق پاسخ دهد. ابزار سنجش و آزمونهای استاندارد و میزان شده معمولا از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند؛ از اینرو محققان میتوانند آنها را با اطمینان بهکار گیرند؛ ولی ابزار محققساخته فاقد چنین اطمینانی است و محقق باید از روایی و پایایی آنها اطمینان حاصل کند
منظور از روایی این است که محتوای ابزار و یا سوالات مندرج در پرسشنامه، بهطور دقیق متغیرها و موضوع مورد مطالعه را میسنجد یا نه؟ بعبارت دیگر آیا آنچه را که فکر میکنیم اندازه میگیریم، واقعا اندازه میگیریم؟ همچنین منظور از اعتبار یا پایایی ابزار اندازهگیری نیز این است که اگر سنجش، تحت شرایط مشابه مجددا تکرار شود، نتایج حاصل تا چه حد، مشابه و قابل اعتماد است؟ پایایی یک سنجه، ثبات و هماهنگی منطقی پاسخها در ابزار اندازهگیری را نشان میدهد و به ارزیابی “درستی و خوب بودن” یک سنجه کمک میکند. (داناییفرد و همکاران،1387) ابزار سنجشی معتبر است که دارای ویژگیهای سازگاری و باز پدیدآوری باشد. یعنی بتوان آن را در موارد متعدد بکار برد و در همه موارد نتیجه یکسانی تولید نماید. اندازه گیریهای نامناسب و ناکافی میتواند هر تحقیق علمی را ناروا و بیاعتبار سازد. به عبارت دیگر، روایی در پی آن است تا نشان دهد که آیا ابزار پژوهش مفهوم را درست اندازهگیری میکند یا خیر، و پایایی به ثبات و پیوستگی منطقی در میان پاسخهای سؤالات گنجانده شده در سنجه اندازهگیری کننده، اشاره دارد. در مجموع میتوان گفت روایی و پایایی، دقت علمی پژوهش را تأیید و تصدیق میکند. (داناییفرد و همکاران، 1387)
[1] chen & su
[2] Like
[3] Must-be
[4] Neutral
[5] Live-with
[6] Dislike
[7] Validity
[8] Reliability
