فایل ورد word پرسشنامه کانو فازي به منظور طبقه بندي مؤلفه ها

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word پرسشنامه کانو فازي به منظور طبقه بندي مؤلفه ها دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word پرسشنامه کانو فازي به منظور طبقه بندي مؤلفه ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ­ها

پرسش­نامه­ ی کانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخ­های مشتریان، به­طور دقیق نمی­تواند خواسته­ های مشتریان را در مورد ویژگی­های محصول بیان کند. در پرسش­نامه­ی سنتی کانو، افراد مجبور می­شوند که از میان گزینه­های موجود، تنها یک گزینه را انتخاب کنند که این مطلب، مسئله­ی عدم اطمینان در تفکر افراد را نادیده می­گیرد. (چن و سو[1]، 2006)

در هر دو پرسشنامه­ های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده می­شود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جواب­دهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها می­تواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتی­راد، 1391) برای نمونه، از مشتریان خواسته می­شود که با انتخاب یکی از گزینه­های «من این ویژگی را دوست دارم[2]» ، «این ویژگی باید باشد[3]» ، «برای من فرقی نمی­کند[4]» ، «می­توانم با آن کنار بیایم[5]» ، «ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد[6]»  نظر خود را در مورد ویژگی ذکر شده، بیان کنند. اما انتخاب تنها یک گزینه می­تواند برای مشتریان مشکل باشد. در­حالی­که پرسشنامه کانو فازی دارای انعطاف­پذیری بیشتری است و می­توان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه می­توان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخ­دهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یک از گزینه­ها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخ­های بیان شده­ی آن­ها به تفکرات انسانی نزدیک­تر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقی­تر به­نظر می­رسد. (لی و همکاران، 2008)

پرسشنامه کانو در خصوص وضعیت عملکرد مطلوب، نوعی از پرسشنامه جهت کسب داده­های تحقیق است که دارای پنج گزینه “من این ویژگی را دوست دارم”، “این ویژگی باید باشد”، “من نسبت به این خصیصه بی تفاوتم”، “می­توانم با این ویژگی کنار بیایم”، “ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد” که در قالب کارکردی و غیرکارکردی مطرح می­گردد

روایی و پایایی ابزار پژوهش

ابزار سنجش باید از روایی[7] و پایایی[8] لازم برخوردار باشد تا محقق بتواند داده­های متناسب با تحقیق را گردآوری نماید و از طریق این داده­ها و تجزیه و تحلیل آن­ها، فرضیه­های مورد نظر را بیازماید و به سوال تحقیق پاسخ دهد. ابزار سنجش و آزمون­های استاندارد و میزان شده معمولا از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند؛ از این­رو محققان می­توانند آن­ها را با اطمینان به­کار گیرند؛ ولی ابزار محقق­ساخته فاقد چنین اطمینانی است و محقق باید از روایی و پایایی آن­ها اطمینان حاصل کند

منظور از روایی این است که محتوای ابزار و یا سوالات مندرج در پرسش­نامه، به­طور دقیق متغیرها و موضوع مورد مطالعه را می­سنجد یا نه؟ بعبارت دیگر آیا آن­چه را که فکر می­کنیم اندازه می­گیریم، واقعا اندازه می­گیریم؟ هم­چنین منظور از اعتبار یا پایایی ابزار اندازه­گیری نیز این است که اگر سنجش، تحت شرایط مشابه مجددا تکرار شود، نتایج حاصل تا چه حد، مشابه و قابل اعتماد است؟ پایایی یک سنجه، ثبات و هماهنگی منطقی پاسخ­ها در ابزار اندازه­گیری را نشان می­دهد و به ارزیابی “درستی و خوب بودن” یک سنجه کمک می­کند. (دانایی­فرد و همکاران،1387)  ابزار سنجشی معتبر است که دارای ویژگی­های سازگاری و باز پدیدآوری باشد. یعنی بتوان آن را در موارد متعدد بکار برد و در همه موارد نتیجه یکسانی تولید نماید. اندازه گیری­های نامناسب و ناکافی می­تواند هر تحقیق علمی را ناروا و بی­اعتبار سازد. به عبارت دیگر، روایی در پی آن است تا نشان دهد که آیا ابزار پژوهش مفهوم را درست اندازه­گیری می­کند یا خیر، و پایایی به ثبات و پیوستگی منطقی در میان پاسخ­های سؤالات گنجانده شده در سنجه اندازه­گیری کننده، اشاره دارد. در مجموع می­توان گفت روایی و پایایی، دقت علمی پژوهش را تأیید و تصدیق می­کند. (دانایی­فرد و همکاران، 1387)

[1] chen & su

[2] Like

[3] Must-be

[4] Neutral

[5] Live-with

[6] Dislike

[7] Validity

[8] Reliability

لینک کمکی